mandag den 17. august 2015

Kartofler-Søndag den 16 august 2015.






Jeg havde vidst ikke rigtig hørt mine vækkeure idag, men på en måde ignoreret dem...for jeg vågnede kl 11:00. 
























Jeg startede med at lave blog fra igår.


 Og foldede lidt tøj sammen.
 Mens Prudst lå og sov så sødt på stolen.
 Jeg hørte musik på fuld knald.















 Ryddede op i køkkenet.










 Jeg gik ud for at grave et par kartofler op, til aftensmaden i morgen. 



 Vaskede dem i æ echrum(æggerum)
 Lige et lille kig i æ echrum.
 Vi har jo vores æggebakker der.

 Jeg fik skrællet en masse.
 Men det landede nærmest mest på gulvet end i skraldespanden.



 Man skulle blande en krydderblanding til kartoflerne..det var en smuk blanding.





 Her er opskriften, hvis man er lidt interesseret, for det smager super godt, og det er super nemt at lave.

 Kartoflerne(der er skåret i både eller strimler) puttes i en pose.

 Der bindes en knude på poserne, og krydderiblandingen hældes deri.


Så skal det bare lige blande sig det hele, og så er det klar til i morgen..


 Så var det tid til at hente lidt halm til hestene.













 Fint opfyldt igen.


Fodrede kattene. 








 Hver anden dag får de fyldt deres vandskåle op, med rent friskt vand.

 Resten der er i kanden, gives til planterne.








Så gik jeg på markvandring ude på marken..det er sådan en dejlig tid at gå tur på, for der er temperaturen meget luftig, hvis man kan kalde den det. 














Harald gik lige med mig.


































Derefter tog mig, Ida, Alice og far på Bilka.



























'



Jeg fik købt is..hahah, jeg ved ikke hvad fasten gør ved mig...:)


 Og icecream-cones.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar