søndag den 23. august 2015

Fælder træer-Lørdag den 22 august 2015.






Op kl 08:00. 


























 Jeg startede med at lave blog for igår.







 Derefter lukkede jeg hestene ud, og gik lidt rundt på marken og snakkede med dem, og løbrundt osv osv.







Prudst var også med.








 De fik et æble hver.





 Prudst lagde sig i skyggen, for at hvile sig.
 Så det gjorde jeg også.






Jeg fik vasket lidt tøj.


 Hestenes grimer skulle vaskes...men jeg ved faktisk ikke helt hvordan man vasker grimer....vi plejer at lægge dem i en spand medkogende vand, så de bliver renset...men igår puttede jeg dem i vaskemaskinen uden sæbe og skyllemiddel...kun vand...Men det må man faktisk ikke, for det kan skade vaskemaskinen....heldigvis var det kun i 26 minutter....de blev da rene.






Så fik jeg hunget lidt vasketøj op. 











Min far har sådan en(jeg ved ikke lige hvad de hedder), og han kan gennemføre helespillet..det er viiildt sejt, at han kan det.

Men på hans efterskole, havde de også sådan en, og der sad de og øvede sig med den...det må have været meget hyggeligt... 


Det går ud på at føre en kugle rundt imellem alle hullerne....fra bane 1 til bane 60...

Jeg har slet ikke tålmodighed til sådan  noget, det længste jeg kom til var bane 7...og så blev jeg sur...:)




 Så kiggede jeg i reklamer istedet for.

Jeg vil gerne have en ny computer, da den jeg bruger lige nu, går ud rigtig tit(slukker af sig selv) hvilket er meget irriterende..og jeg ved ikke helt hvad der er galt med den.

Men på en måde føler jeg ikke at jeg har brug for en ny, for denne her fungerer egentlig helt fint, udover at den selvfølgelig slukker hele tiden..så er den helt perfekt..så jeg overvejer at vente lidt længere med at få en ny.

Jeg vil også gerne have en der er af god kvalitet og lang batteritid.
.

Denne her er fra oktober 2012..i slutningen af in praktik med grise og i starten af 1 hovedforløb på Gråsten landbrugsskole.

Jeg ved ikke om de billige eller de dyre er bedst.

Jeg har haft kig på nogle billige nogle.


 Jeg har faktisk altid ønsket mig en asus zeenbook/notebook..jeg ved bare ikke om den er god..



 Jeg har besluttet mig for at jeg gerne må lave en smoothie de dage jeg faster(det er vigtigt at lave sine egne regler, så de passer til dit behov)

Jeg bliver meget hurtig træt af the og vand, og så drikker jeg overhovedet ikke noget de dage jeg faster, og det er jo ikke særlig godt, for det er vigtigt med noget væske.

Smoothie bliver jeg aldrig træt af..og det er da også sundt med alt det frugt.

Det er nok heller ikke så smart når jeg er så tynd allerede...og mit formål egentlig bare er at rense ud..
 Så det er jo lækkert.

Jeg fik brugt lidt af mine frysefrugter.
 Og lidt citron.
 Det her æblejuice fra tyskland(butikken rewe) er fantastisk at bruge til smoothie...prøv det...det giver den perfekte flydende struktur.

 Aj, det ser altid så klamt ud, men det er rigtig lækkert.


 De blev helt rene efter vask...jeg tror dog ikke jeg får lov til at vaske dem i vaskemaskinen mere.






Så skulle hestene ind. 


 Kattene fodres.
 Uuh, jaaaa....gode sager..
Ferrari er min ynglingsbil...hvis jeg en dag får lidt flere penge mellem hænderne, så skal jeg have en ferrari og en traktor(massey ferguson)








 Mig og Alice gik igang med at fælde et par træer ude ved vores udestue..det har vi villet i rigtig mange år, men aldrig rigtig tænkt på hvordan vi skullebære os ad...,men her til aftes gjorde vi det bare....Ida var på arbejde..far pressede hø...og mor gjorde rent.




Jeg havde ikke mere plads på mit kamera, så det blev igennem snapchat med screenshots.

 Det pyntede rigtig rigtig meget...og vores udestue er allerede blevet lysere.

 Vi spændte vognen bagved græsslåmaskinen, så vi kunne transportere de afklippede grene væk(om til vores bålsted.)



 Jeg ved faktisk ikke hvad denne sav hedder...jeg plejer altid at kalde den" den seje sav"..den brugte vi til at klippe de lange grene lidt kortere med, så vi kunne få grenene til at passe i vognen.





Vi arbejdede hårdt helt henad mod aftenen.




 Mor havde tændt hygge-lys i udestuen....det var virkelig hyggeligt.




 Jeg sad og læste i min bog...Alice gættedekryds og tværs...vi ventede på at Ida kom hjem fra arbejde...hun fik fri kl 22:30 nemlig.












 HHHHHHHHVVVVAAAAAAADDDDD!!!??...slikplaneten lukker???

Det er så trist, for vi plejer nemlig at gå derind for at købe snoller til om fredagen, når vi skal hygge os foran tvét med en film...og hvis vi er i sønderbog om aftenen der ved 21:00-tiden, for det er den eneste slikbutik der har så sent åbnet....ej, hvor er det øv..


Den lukker i midten af januar...så vi skal til at købe noget slik inden den lukker....

Helsam skalnemlig have deres lokaler..og det ser ikke ud til at slikbutikken skal være i sønderborg mere.

I kan godt høre jeg elsker deres slik???hahaha:)..jeg er vidst en slikmund..jeg indrømmer det gerne...

Der er foreksempel noget af deres slik man ikke kan få andre steder, og det vil jeg komme til at savne...jeg kan godt lave et lille indlæg om hvilket slik derindefra jeg godt kan lide...næste gang jeg skal have slik derinde fra.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar