tirsdag den 25. august 2015

Gået i barndommen-Tirsdag den 25 august 2015.

















Op kl 09:00.

Jeg tog mig et bad, for jeg havde stadig halm i håret.

















Jeg fik lavet mig et par parisertoasts.
Imens Prudst sad og tiggede..hun fik da også lidt hamburgerryg.








Jeg fik lavet et instagram-billede. 


Hahah, igår da vi var ude og køre halm, havde Ida lavet et instagram-billede af mig på min instagram....det opdagede jeg først her til morges...haha..


Jeg gik igang med at lave blog for igår.






Lavede mig lidt tyrkisk the.

Gjorde mig klar til at tage til sønderborg sammen med Ida, da hun har fri fra arbejde hver tirsdag.
























Vi gik op til bussen ved 13:15-tiden.

Det regnede og var vådt over det hele.

Det var godt at vi fik halmen ind i går, inden regnen kom.


















Der ligger alt vores korn.

Jeg mener vi fik lidt over 10 tons sidste år(vi har 16 hektar i det hele, men noget af det er brakmark..så jeg ved ikke hvor mange tons vi fik i år.)









Vi ventede på bussen i busskuret.










Inde i bussen, sad jeg og læste, jeg vil nemlig gerne have den læst færdig til i morgen.

Så var vi i sønderborg.
Vi startede med at gå op til biblioteket, da jeg skulle låne...wait for it..wait for it...nogle wii og playstation-spil...hahah, jeg ved godt det er skørt..men da jeg var på biblioteket sidste gang, så "faldt" jeg over nogle spil..og gik i barndom igen..så detskal nok blive super sjovt.

Hahah, man kan lige se os i vinduet.









Ida skulle have nogle nye sorte bukser til sit arbejde, så vi skulle i H&M.

Vi fandt en hemmelig indgang ned til parkeringskælderen, så kunne vi nemlig gå den vej op i borgen.











 Uuh, sød taske.



 Jeg fik prøvet denne blå rigtig fine bluse, men jeg sys den så forkert ud på mig.














 Jeg kunne faktisk rigtig godt lide denne trøje..så den købte jeg altså.














 Jeg kunne rigtig godt lide frynserne på denne bluse, men den var alt alt for stor.











 Derefter skulle vi lige ind i Deichmann, for Ida skulle have nogle gode sko til arbejdet.



De her var seje.





 Alice fik fri ved 14:00-tiden, så vi mødtes med hende.



 Vi smuttede lige ind på lagkagehuset.














Ida villegive os en kage hver, til højst 25 kr.
det var sødt af hende.
Jeg valgte en kartoffelkage..jeg har altid  ønsket mig at smage dem.


Det er en rigtig flot kage.

Den smagte rigtig meget af marcipan.

Jeg er ikke så vild med for meget marcipan, men for dem der elsker marcipan, så er dette en rigtig god kage.

Den smagte da rigtig godt, der var bare for meget marcipan :)




Der vr sådan et sjovt regnbue-lys inde i lagkagehuset, som Ida og Alice sad og tog billeder af.


Jeg må desværre ikke lægge nogle billeder ind af dem, med en regnbue i hovedet, for dem..haha .D











 Vi var lige inde i slikplaneten og købe slik selvfølgelig.

De har allerede ryddet en masses slik væk, og nu er der ikke så meget slik tilbage.

De havde ikke engang mine ynglingsbom(bom er slik på sønderjysk),...som var nogle røde-og sorte trekanter..der smagte godt.






 Vi var blevet ret tørstige af kagen fra lagkagehuset, så vi smuttede ind i kvickley efter noget vand.



















Vi smuttede lige ind på biblioteket for at bruge tiden til vores bus kom. 


Og så gik vi hjem.












Jeg har ihvertfald ikke savnet at stå i en hel bus af svedende trætte mennesker. 








De var igang med at hente kornet på vores mark.



Vi gik over på marken på vejen hjem.
Hahha, Alice smuttede ind ad den næste vej ind til vores mark lidt efter os. 






Jeg havde det/den mest upassende bluse/overdel på..altså for det første, det var rigtig varmt, så jeg tog min jakke af.

For det andet, den bluse jeg har på, har kun en knap, så man skal have en bluse/top nedenunder.

For det tredje, havde jeg en meget dårlig bh på, som slet ikke gør noget godt..og min top sad meget langt nede..

For det 4, hvis det blæste, kunne jeg komme til at flashe noget meget upassende...
Men det var FOR varmt og lummert til at have jakke på.


 Og jeg skal love for at det blæste.
















Hjemme....Jeg gik og hørte musik på vejen hjem.
Ikke mere billedplads, så igennem snapchat........
Jep, jeg købte den.








Jeg troede faktisk jeg havde købt en af de der velsmagende drikke, med citron/lemon i..men det var en af de der der smager af apolinaris.(det der vand med en grov slags brus i)

Nu begynder jeg på Silica igen(for hår, hud og negle.)
Jeg fik også købt en ordentlig gang blåbær.



Og smoothie-blanding...jeg glæder mig til at prøvedet i morgen. 




Sliiiiiiik.

Jeg fik lånt en bog på biblioteket om smoothier.
Den ser rigtig spændende ud.






Jeg fik også lånt et zumba-spil til wii.

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor der skulle et mavebælte med...hahaha:)




 Og et sangspil til wii.


Ej det er virkelig fjollet, men jeg lånte også et Hanna Montanna spil til playstation 2...i know, im 7-year old girl....:)


Og noget jeg er rigtig exited over..siiiiiiiims til wiii.











Jeg fjollede lidt rundt med Prudst.




Min mor plagede mig om at gå ud og grave lidt kartofler op til aftensmaden..og som den søde datter jeger, så gjorde jeg det, hahah:)

Ej, det er faktisk ret sjovt at grave kartofler op.

Harald kom snigende,,,Hvad sker der lige for hans ører?..(-;



Fodrede kattene.
Harald og Minnie var de eneste der kom..så måtte Stribe have sin mad til gode.
Prudst kom løbende..hun er jo den eneste der får mad indenfor.

Jeg fik dækket på bordet.


Efter aftensmaden gik jeg mig en tur. 









Hahah, teksten lød:

Im just a kid, and my life is a nigthmare...

Det er så utrolig smukt udover nyhøstede marker...jeg elsker denne her årstid..jeg er så taknemmelig for at jeg er født på landet...jeg ville kede mig ihjel i en by...

Jeg bliver faktisk sådan "ej, hvor er det synd for dem og ked af at de ikke har muligheden for at køre i traktor"..når folk siger at de aldrig har siddet i en traktor...

Jeg tror jeg var under 1 år første gang jeg sad i en traktor, og 6 år, da jeg første gang kørte en.








Jeg tog marken hjemad.
Hjemme.


Jeg fandt min lille vips, der var igang med at plyndre maren for mus. 



'


Så fik hun lige sin mad.
Hele familien sad også modern family...vi er bidt af det nu.

Jeg skullelige hjælpe Alice med at binde hendes matematikbog ind.
Jeg kan huske at jeg elskede at binde bøger ind..(det skulle vi nemlig gøre ved alle bøger i friskolen, for eller blev de bare slidt.)..jeg kan stadig godt lide at binde bøger ind.




Nu er det blog-tid og så vil jeg i seng, og læse det sidste af min bog...tror kun der er 10 sider tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar