søndag den 9. august 2015

Forskellige kartofler-Søndag den 9 august 2015.











 Vi stod alle sammen op ved 07:30,så vi kunne få  morgenmad sammen, da Ida skulle arbejde lidt over 08:00.
 Det var virkelig dejligt at få noget at spise igen, efter at have fastet i en dag.

Jeg kan nok ikke tåle at faste, da jeg jo har en ret spinkel bygning, og jeg behøver heller ikke at tabe mig mere, men det kommer jeg nok til når jeg faster.

Det eneste jeg vil med det, er at få renset min krop ud, hver 2 dag.

Det kan måske godt være at jeg ændrer det til at jeg faster en gang i ugen, hvis nu jeg føler min krop ikke kan klare at faste hver 2 dag.


 Hahaha, normalt spiser jeg 2 pumbler(pumbler er boller på sønderjysk) om søndagen, men idag spiste jeg 3 pumbler og et rundstykke...hahah..ja, man får appetit af at faste.
 Mig og Alice gik igang med at folde vasketøj sammen.



 Jeg gik udenfor og solede mig sammen med Prudst.

Vejret og varmen var så skøn idag.



 Jeg har stadig maling over det hele.







Jeg prøver stadig på at komme af med dem her.

Det er bom/slik fra tyskland. 




 Jeg gik igang med at ordne hestenes hegn, for det behøvede en kærlig behandling.















 Pinkey var bare mega nysgerrig.

Han gik hele tiden og prøvede på at røre ved hegnet..Det gør han ikke normalt..men på magisk vis kunne JEG jo røre hegnet UDEN at få stød(jeg havde jo slukket hegnet)

En hest ved jo ikke at man bare kan slukke og tænde et hegn...

Så jeg ville ikke have at han skulle røre hegnet uden at få stød...for næste gang han rører det, så er jeg måske gået, og så FÅR han stød...og det ville være sindsyg synd for ham..ingen vil jo have stød vel??.

Hahaha, men det var jo ret sødt.













Til middag havde Alice lavet nogle anderledes retter.

Hun prøver at eksperimentere med forskellige kartoffelretter.

Hun havde lavet engelske ostekartofler.

De var gode, men de kunne godt mangle lidt krydderi. 

 Og så havde hun lavet kartoffelmosmed forskellige grønsager i.

Det smagte enormt godt.
 Jeg elsker at deltage i debatter på facebook...jeg sys dog det er lidt underligt at få likes..det er jeg faktisk lidt ligeglad med..haha..
 Men på denne fik jeg ret mange likes.


Det var en meget varm dag idag, så jeg huskede at bruge masser af solcreme..dette er min ynglings, da den bare kan sprayes på, og så er man klar til solen. 





Jeg sad lidt og kiggede på afbudsrejser, da jeg rigtig godt kunne tænke mig at komme på en afbudsrejse, og bare komme lidt væk fra danmark, og bare slappe af i et andet land, og leve livet.

Jeg kunne godt tænke mig at tage på en afbudsrejse alene..men det må jeg ikke for mine forældre..haha..øv..øv:)

Jeg må ihvertfald ikke rejse til lande der er langt væk alene..jeg tænker lidt at finde en gruppe at rejse med, men jeg sys det er ret dyrt..nu må vi se....Jeg skal jo først starte på Hansenberg i januar(hvis jeg kommer ind jo)



 Men rejserne er ihvertfald mega billige..
Ida arbejder jo lige i øjeblikket, og hun kan jo måske bytte hendes vagter på et tidspunkt, så vi kan rejse sammen..det ville være så fedt.

Alice skal til at starte på alssundgymnastiet(ags i sønderborg) på onsdag, så hun har jo hendes skole at tænke på.
Idag ville jeg prøve at smage smør for første gang i 6 år.

Ej, det var underligt..og det var lige som jeg huskede det.

Klam konsistens, meget sur smag og det føles som om at  tungen klistrer fast til smørret.












 Jeg gik udenfor for at give hestene lidt vand.
 Og samle nedfaldsæbler op til hestene.

De får jo æbler i deres foder om aftenen.
De får selvfølgelig andet end æbler :)


Min Stribe pige var jo med mig. 













 Jeg fik samlet mange op..så nu har vi til mange dage.


Ja, mine ben er ret beskidte på billedet,da Bruno savlede på mig, da han fik et æble(han savler altid når han får æbler.)

 Jeg gik igang med at slå græs.




















 Jeg var lige ved at slå en lille sød frø over..Heldigvis nåede jeg at redde den.



 Undskyld for mine beskidte hænder..men jeg er jo fra landet..jeg husker dog at vaske dem, inden jeg rører ved mad, og andre hygiejne-ting selvfølgelig.

 Årh, jeg elsker den sang.
 Oh my gooooooood!!. når jeg slår græs, så hader jeg når ens hår hænger fast i brombær-grene...det gørret så ondt i  langt pigehår/kvindehår.















 Far fik vendt høet idag, så det er ikke læge før vi kan få det presset til høballer.






 Den gode gamle høvender.

Da jeg var 6 år, fik jeg for første gang lov til at køre i traktor, og det foregik i denne massey fergusson.

Det var dog mens jeg sad på skøddet af min far ude på en mark, da vi pøjede.--Så der var sikkerhed på, haha;D


 Siden da, har jeg harvet lidt i den, og det er skønt..Når jeg bliver ældre håber jeg selv at kunne købe en mark, jeg kan harve, pløje, så og høste på.--Min helt egen mark.
 Jeg fik taget mig et dejligt bad.




 Woow, woow woow, nu er likesne oppe på 28...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar