søndag den 28. september 2014

Spontan tur til sønderborg-Søndag den 28 september 2014.


E, hvor er det irriterende at ens negl knækker, når man har brugt så lang tid på at gro dem ud.





 Stod op kl 08:00.




 Søndags morgenbord.
 Det er så sødt når prudst sidder der om morgenen.

 Og bare glor på en, mens hendes blik bare siger" så luk mig dog ind"




 Læste lidt avis.

 Haha, hvad gør man ikke for at få krøller.

 jeg kan godt lide at kigge på disse sider i avisen, for jeg vil meget gerne have en atv, der er bare ikke en der passer til mine behov.
For den der var i avise denne gang, var til 6-8-årige, og jeg er jo lidt ældre end det.

 Årh, der er frilandsgrise til salg, bare vent til jeg får mig en gård..

 Hahaha, vidunderligt billede af prudst. <3













 Nå, så skulle alt proppes ind i min taske igen.
Nu dufter den dejligt igen.
 Det er faktisk min oldemor fridas fødselsdag idag.
jeg ved ikke hvor gammel hun ville have blevet, men hun gik bort i 2008, hvor jeg var 14 år.
På billedet holder hun mig som baby.

 Sådan så hun faktisk ud, lige til det sidste..da hun var på plejehjem..Jeg ved ikke hvornår billedet er taget, men det er nok 8-9 år siden..

Hun var sådan en klog, sød, venlig, og rar oldemor, og jeg husker tydeligt, da mig, Ida, alice, vores fætter og kusine kravlede i hendes store grantræ, haha, hun hadede når vi gjorde det, for vi kunne næsten aldrig komme ned fra det igen, så hun skulle altid guide os ned.
 Da hun var ung, så var hun sygehjælper under en krig(kan ikke huske hvilken krig), men hun blev så rørt af det, og var lige ved ikke at kunne klare at se de mennesker lide på den måde..men hun var en stædig dame, så hun holdt ud.
Hvor ville jeg gerne se hende og snakke med hende igen..jeg savner hende<3


Så blev den fin igen. 

 Sad lidt sammen med prudst. gulvparty for vild udtryk.































 Sad og læste min bog færdig.
 Selvfølgelig kommer prudst og vil sidde ved en, men det er også meget rart.

















Gjorde mig lidt fin.








 Lidt snack til prudst.




F
 Far skulle til sønderborg ved 11:00-tiden så mig og Ida kørte med.





 Han satte os af i sønderborg.










 Kastanjer.







 Vi gik ind i borgen, for vi troede at alle butikker havde åbent, men nårh ja, det er jo søndag..men det var ihvertfald mærkeligt at der ingen mennesker var der.





















 Kvickley havde åbent.




 Jeg købte en fin ring.
Jeg gad bare ikke at have den ovre på min anden hånd, når nu min negl knækkede, det er ikke pænt så.

 Og katteguf.








 Vi gik ned til havnen.





 Spiste en sand of the day på sands and salad.


 Delte en lille cola, men der var gratis refill, og vi refillede 3 gange...hahha, det er jo weekend.























 Vi gik lidt rundt igen.



 Med vores refill.




Gik i borgen igen, og kørte med elevatoren, måske lidt for meget.


















 Seeee, der var en reklame fra mig, ida og alices gamle friskole.
Inde i borgen-FEDT! <3
 Uhh, det skal vi da helt klart med til det der fredag den 3 oktober der.
 Vi sad og ventede på bussen.








 Men far sendte en sms om at han var i sønderborg, så vi ventede på ham ovre ved taxapladsen.



 Snapchat.
Jeg hedder grisen60, bare søg mig.
 Da far kom kørte vi hjem.
 Så skulle der foldes noget vasketøj.
 Men først kaffe, fra fødselsdagen igår, vi fik lidt rester med hjem.


 Efter kaffen sad mig, ida og far og snakkede lidt om vores gård.

EU har nemlig bestemt at alle gårdejernes marker skal sås med 2 forskellige afgrøder.
Vores heste går nemlig på en græsmark, men det har EU bestemt at det må man IKKE mere, så vi skal finde et nyt sted til vores heste.

Det er fuldstændig åndsvagt, da de har gået der i 13-14 år..og nu må de pludselig ikke det mere..min far har prøvet at melde os ud af EU, men det kan man ikke..det er noget lort.

Så vi sad og prøvede at finde en løsning, vi vil  jo IKKE af ed vores heste, de betyder alt for meget for os..

Det iser her med rødt udenom er vores går, og mark..så i kan godt se at halvdelen af vores jord er mark.




 Men vi har fundet en løsning..de 2 ud af 3 gamle svinehytter skal brækkes ned, og så hegner vi det ind, og der skal de så gå, de får deres egen terasse, og sommerhytte-haha.

De skal så gå der om sommeren, når der er varmt, og om vinteren skal de så være i den stald de er  nu, de kommer nemlig ikke ud om vinteren, men vi gør rent hos dem en gang om ugen, så det er ikke noget problem.

Ej, jeg er glad for at vi fandt en løsning.


 Vi gik ud og kiggede på planen vi havde i hovedet, og om løsningen kunne blive til virkelighed.













 Bortset fra at vi har en million traktorer stående  i de hytter, så kan de vel godt brækkes ned.
Så hvis i kan se det for jer, så skal de have tag over dem, men halvdelen af taget af denne svinehytte brækkes ned, og der bliver de lukket ind, om aftenen, for det er alt for risikabelt at have dem ude om natten, det vil vi ikke have.




 Prudst din skid.



 Jeg blev ikke helt færdig med vasketøjet, så det skulle lige klares.

 Og noget nyt hænges op.






 Ida lavede maden.




 jeg smurte madpakke.

 Jeg mangler kun at male dette på mit værelse.

På med malertøjet.







 Malerrullen var helt stiv, så den skulle lige varmes op igen, så den kunne blive blød.
 Imens kiggede jeg lidt på ebay, da mig og en fra min klasse søger efter ipad covers.
Jeg fik bestilt et par til os, men dem kan i se når de kommer.
 Der var ikke noget at gøre, malerrullen kunneikke reddes, så jeg fik ikke malet det sidste idag, det havde jeg ellers regnet med.
Jeg må have købt en ny.

Malingen blev pakket ind.


 Blog.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar