søndag den 14. september 2014

Frugttærte-Lørdag den 13 september 2014.

Det var bare verdens dejligste vejr udenfor idag, SERIØST:)jjajajajaj, come to mamma..
Igår aftes sad mig og ida og så en film.

 Nemlig den der uhyggelige film ghost.












 Og så var de vild med dans.







 Prudst joinede mig lige.






 Jeg var faldet i søvn med prudst i armene,  sååå sødt..

 Næste morgen stod jeg op ved 11:00-tiden.
 Men jeg stod op med feber, og snottethedsinfluenza.


Vejret var bare sindsyg dejligt. 



 Jeg elsker dette havregryn.

 Det var jo min tur til at muge ud denne lørdag












Heeeej lille Harald.





 Vi var lige ude og gå på marken, da vores maskinstation havde pløjet i nat, og tidligt om morgenen.














Højre side er harret, og venstre side er pløjet. 

 Harret.
 Pløjet.
 Ahaha, see the difference.


Kan i se den lille kat for enden af marken...?, det er harald, han tude ikke at gå ud på marken, haha, sødt :) 

















Jeg ville lige se hvad pinkey og bruno foretog sig, og blev mødt af min lille stribe. 















 Pinkeymusen.
 Æbler til de søde.


 Brunomusen.
































 Nå, jeg skulle igang med at muge ud, jeg bliver altid så distraheret af alle mulige ting, så det tager dobbelt så lang tid.
 Foreksempel, så var harald sød, som sædvanligt.





 Jeg plukkede lidt græs til hønsene.



 De ved hvad der er godt.

























 Hahah, hønsene er så nysgerrige, og stormer hen til den halmballe jeg kaster over muren..hver gang, det er bare så nuttet.

 Så skulle jeg hente lidt halmballer.
Grunden til der står karantæne og adgang forbudt , er at vi har haft grise engang, og den brugte vi som transportvogn.
 Men nu er der halm i den.


 Haha, de stormer hen til halmballen, så deres hoveder kun kan ses, de er så kære.



 Disse brombær, er de bedste vi har, men der er desværre ikke så mange af dem.


 D er også vokset op på svinemøg.
Vi har jo haft grise engang, men da jeg var omkring de 7-8 år, besluttede min far sig for at han ikke ville have svin mere, så han solgte dem.
Men jeg kan stadig tydeligt huske da der var svin i vores svinehytter.


 Nu er der bare ragelse og gamle maskiner derinde.


 Der er stadig tegn af svinefoderkasser.


 Svinevogn.

 Nyt halm.


Dygtige høns vi har os. 


Det var så varmt at gå rundt i denne her kedeldragt..


 Hvad skal jeg have på, vejret var jo FANTASTISK.
 Eller?.




 Tog mig et bad.




 Og det blev dette her.





 Mig og Ida ville ud og plukke bær.


















 Brombær.
 Stor svamp.

 Blommer.


 Ser lækkert ud.

 Vi ville bage frugttærte.









 Færdig.

 Vi lavede grød af det sidste.

 Den bleb hurtigt spist  af familien.
 Jeg satte mig ind og lavede lidt lektier om jordens kerne i geografi.






 Typisk at prudst så kommer, og sætter sig lige i ens hovede.




 Og vimser rundt på en.










 Haha, jeg tog harald med indefor, og han var bare like" øh, er det her rummet eller hva?".
Han er jo slet ikke vant til at være indenfor.


 Det er kun prudst der må være indenfor.





 Men med lidt dreamies, gik det lidt bedre.

 Så var der tv.
Alice og far kom først hjem ved 20:00-tiden da der var et forøldrearrangement på alices efterskole.






















Vi faldt i søvn igen..alle 3, og vågnede ved 03:00-tiden...haha,..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar