fredag den 5. september 2014

Chokoladebanankage-Fredag den 5 september 2014.





Morgenmad.


 Vi skulle igen med bus, da Ida fod har det meget bedre.
S








 Venter i busskuret.





 Mega smuk solopgang.


 Sønderborg.


 Skolen.












Fri 20 minutter før.


 Så jeg kunne lige nå en bus 10 minutter efter.





























 Jeg stod af nede i byen idag, da jeg jo kørte med en a-bus, og de holder ikke ved stoppestederne, men kun busstationer.
 Gå hjem ad.









Musik er en god ting.




 Jeg tænkte at jeg ville tage en lang vej idag, så det gjorde jeg.















 Hjemme.

 Vores æbler er mega gode nu.
 Hestene skulle da lige have et.

 Bruno.
 Pinkey.
 Mig.

 Træet ser også ret godt ud.





 Øv, øv og atter øv..nu skal jeg til at modtage post digitalt..jeg sys det er lort, jeg vil meget hellere have det med posten, papir og brev, det er meget hyggeligere..jeg har lyst til at klage.. Ida kan heller ikke lide det digitale post-halløj.

 Lavede mig lidt kakao.

 I det kop fra lagkagehuset fra igår.
 Ida sad og spillede guitar udenfor, sammen med kattene.










 Så gik jeg igang med at bage den kage, jeg har villet bage i 2 uger nu.


 Den er simpelthen så nem.

Æg i skålen.


 Sukker.
 Pisk så det skummer.
Det tager ca 1-2 minutter.

 Mel.


 Bagepulver.
 Vaniljesukker.
 Kakaopulver.
 Mos bananerne,
 I med dem.
 Og pisk.
 Man skal egentlig bruge en rund springform...men jeg kunne ikke finde vores, så jeg brugte denne firkantede form istedet for.


I med noget bagepapir. 

 Så skal dejen i, husk at få det ud til alle kanter.

 Ind i ovnen med den.
 I en halv time.
 Det er altid godt at se lidt youtube imens.


Efter en halv time var den færdig.
Prik lidt i den med en kniv eller gaffel.



Jeg havde kun lidt chokoladeknapper, så dem brugte jeg.


 De skal bare smelte derpå.
 Og smøres lidt ud.


 Så fik vi alle kaffe.
Og den smagte jo ret godt.
 Jeg kan jo ikke finde mine de sorte høretelefoner, så jeg blev nødt til at tage mine nye hvide høretelefoner i brug.


 Jeg ville ud og rulle en tur på rulleskøjter.


 Jeg skal da lige sige hej til kattene.





 Fantastisk rullerulle-tur.




 Den nye cykelsti skulle da lige indvies, da den blev færdig for 1 måned siden(tror jeg nok).
 Men ej, den er helt fantastisk god at rulle på, den skal min cykel helt klart prøve en dag.
 Kunne ikke lade være med at stalke dem de pløjede.
Jeg savner at køre traktor, vil snart gerne have en massey igang.









 Da jeg havde rullet i ca 15 minutter vendte jeg om, da jeg skulle nå hjem inden kl 18:00, da vi skulle hente Alice ved færgen.








 Der kom lige en john deer rullende.







 2 rendegravere bag mig.

Det blev lidt for varmt.




 Godt man har en mave at hænge jakken på.






 Jeg kunne lige nå en omvej.




 Ja, det er jo ikke nemt at rulle på græs.







 Hjemme.


 Mig, Ida og far tog transamen ned og hentede Alice ved færgen.





















 Home again.







 Mad til de små.



 Aftensmad.
Kartoffelsalat.
 Sure agurker.
 Medister.
 Iste.

 Vi så lidt tv.





 Disney sjov.




 Så tog vi til bilka i transamen.






























 Endelig en cola med mit navn på, men det staves bare Mai-Britt mit navn.



 Derefter tog vi hjem.




 Prudst havde vidst ventet os.
 Nu er det blog og så i seng:)
Det er faktisk min mormors 75 års fødselsdag idag, så i morgen skal vi hen og fejre hende.
TILLYKKE MORMOR ! <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar