torsdag den 11. september 2014

Pirogger-Onsdag den 10 september 2014.

 Min engelsklærer varsyg idag, så vi skulle kun have naturvidenskab.
frFra 08:00til 10:30.

Jeg sad lidt og kiggede på en opskrift til aftensmaden.
 Imens jeg spiste æbler.

 Skrev en indkøbsliste.



 Og hørte mint elskede nickelback.









Jeg vil helt vildt gerne have sådan en tatovering her, men jeg er meget bange for nåle, så jeg tør ikke.
Men det ser mega sejt ud.



 Afsted til skole.








 Ventede ved bussen.






Sønderborg.




Hørte musik på vej til skole. 



 Bathroom party.




 Da vi fik fri 10:30,gik jeg lige i borgen og handlede ind til aftensmaden, og bare kiggede lidt rundt i butikker, sammen med en fra min klasse.



 Og så tog jeg bussen hjem.




Imens musikken spillede.


 Ventede på bussen,.
Det var SINDSYG varmt, men jeg havde ikke lyst til at tage min jakke af, da jeg også bare skulle slæbe på den også, og posen med varerne i, var altså ret tung.




 Inde i bussen.




 Endelig ude af bussen, jeg havde bare lidt længere at gå hjem, da jeg tog en a-bus, spå jeg skulle af nede i byen.

















Det var tungt og det var ret varmt. 

 Jeg fandt en lille regnorm ligge på jorden, den skulle da ikke bare ligge der og dø.
Den var også gravid i den ene ende..så jeg tog den med hjem.
 Og gav den lidt vand inde i en hæk, og den livede ligeså stille op igen, den skulle jo ikke dø af udtørring.



 Min far var igang med at besvare lidt mails fra vores bed and breakfast, da jeg kom hjem, så jeg satte mig ind på kontoret og spiste min madpakke, og snakkede lidt med ham.



 Der var kommet 3 pakker til mig.

 Iphone cover.


 4 forskellige neglelakstuscher(jeg ved ikke lige hvad man kalder dem, måske nail art pens)

 Hvid.


 Sort.





 Rød.


 Blå.




 I sønderborg fik jeg købt disse sedler til skolebøgerne.

 Jeg fik anbefalet dette shampoo, hvis man gerne vil have længere hår.
Jeg har allerede prøvet det, og jeg vågnede op med følelsen af at mit hår var ret tykt, men stadig blødt.
Duften er lidt mandeagtigt, men det går væk efter lidt tid, og så dufter den meget fint.


 Årh, dette shampoo, har jeg ønsket mig i mega lang tid, og det var sat mega meget ned, så det købte jeg.

 Nuurh, der var en lille sød due udenfor vores udestue-dør.

 Da jeg var i tyskland for 3-4 uger siden(jeg kan ikke huske så langt.) købte jeg denne sodavand med vanilie i.
Øøøøh..min konklusion er at den ikke smager særlig godt i min mund, men jeg hader også smagen af vanilie..
 Så lavede jeg mine negle.









Jeg har hørt at dette neglelak er meget meget giftigt, og det har været i avisen og nyhederne og alt muligt.
Jeg har heldigvis kun brugt denne 1 gang, da jeg ikke har en tørremaskine til denne slags neglelak.





 Jeg dansede lidt rundt i køkkenet...hvilket jeg gør tit.




 Med lidt musik.
 Jeg gik igang med aftensmaden.
 Gæren skæret halvt over.
 Vand.
 Vi skulle egentlig bruge creme fraiche, men det havde jeg ikke.
Mor sagde at jeg bare kunne bruge dette her istedet for.



I med det. 

 Det ser ret klamt ud.




 Med olien ser det klammere ud.




 Der står at man skal bruge speltmel,pizzamel osv osv, men ahaha narjnarj narj, jeg plejer ikke rigtig at følge opskrifter 100 %, det hader jeg,...og det ville også blive alt for dyrt at skulle købe både speltmel og pizzamel.
 Så jeg brugte bare almindelig hvedemel.
 Men tog dog det samme antal i, for spelt og pizzamel.
 Dejen skulle hæve, imens grønsagerne gøres klar.
 Gulerødder.
 Når jeg laver en form for mad, ja, så sviner jeg hele køkkenet til..ups.
 Få gulerødderne skåret over  og i en gryde med vand.
 Så var det kartoflernes tur.
 Krydr kødet med krydderier.
Dette her er heller ikke med i opskriften, men jeg sys det blev for tomt uden kød.


 Olie på panden.
 Såpidskål i .
 Vandet med kartofler og gulerødder er i kog.
 Kødet puttes på panden.
 Vandet hældes fra grønsagerne.
 Der rulles piroggerne..i opskriften siges der 15, men jeg følger jo ikke opskriften, så jeg lavede bare et par boller.
 Rul dem ud til flader.

 Put fyld på...men ikke for meget, da den første brækkede, og jeg blev nødt til at smide den ud.
 Buk dem over, og lås dem ved at prikke med en gaffel og din finger.


Husk mel under, ellers klistrer de fast til bordet. 

 På pladen med dem.
 Ind i ovnen.
 Køkkenet roder...igen, lad os bare sige det sådan..når jeg har været igang.



 Færdigeee.




 Jeg fik ryddet op.


 Så kunne vi spise.

Så dansede jeg lidt mere rundt i køkkenet.





















 Åh, nej, jeg kan bare ikke nænne at flytte mig, når der er en katder sidder på mit skød.
Men jeg skulle jo til zumba bagefter..faktisk var der kun 20 minutter til at vi skulle cykle afsted, så lang tid trak jeg den...alt for kattene.







 Hun har fundet sig en ny plads.







 Så cyklede mig og Ida til zumba.






























 Det var slut klokken 21:00.
 Og vi cyklede hjem.




Vi var hjemme efter ca 10 minutter. 











 Så nu ryger den giftige neglelak ud.

 Min far igik igang med at lave noget blommegrød.

Lavede blog for igår.
Prudst deltog.





Tog et bad.

Morgenkåbe på.

Hello kitty.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar