tirsdag den 14. april 2015

Til konfirmation-Søndag den 12 april 2015.

 Jeg stod op 06:30, så jeg kunne nå at gøre mig klar til at vi skulle køre ved 08:00-tiden ca.
 Min allerfineste og allerdyreste parfume var perfekt til anledningen idag.


 Jeg fik tøjet på.
Det er jo Alices kjole, som jeg lige hamstrede, for jeg følte ikke lige for nogle af mine.

 Jeg havde de der krølle-tig i mit hår.
 Hahah, kønt look, prudst gav mig, da jeg kom nedenunder.




 Sangene til min konfirmation var klar og skulle lige foldes en omgang og puttes i en fin pose.



Hahah, igår da mig og mor var på bilka, fik jeg købt disse 2 leggins/strømpebukser, ved ikke lige hvad jeg skal kalde dem...

Jeg skulle jo til at vælge om det skulle være de brune eller de sorte. 

 De brune...
 Eller de sorte..
 I første omgang valgte jeg de brune...men jeg lignede en gammel bedstemor i dem, og de passede heller ikke til kjolen.
 De sorte passede meget meget bedre.






Uhh, fine krøller, da jeg tog de der krølle-dimser ud.


























 Hehhe, her ser det lidt komisk ud.






 Og nu til tøjet.










 Og sort lædertrøje.



 Jeg var stadig sulten, da vi skulle køre..det var jo søndag og min far havde købt rundstykker og pomler(pomler er boller på sønderjysk)
Dont miss out on the good sunday breakfast.

 Men vi kørte afsted kl 08:00.
 Min far skulle lige på arbejde først..så han kunne ikke komme med i kirken, han kom dog først kl 12.00.

Alice er jo på turne med sin efterskole i Norge, så hun kunne desværre ikke komme med.

 De her sko har jeg kunnet passe side jeg var de 10-11 år..er det ikke bare fantastisk..mine fødder ændrer sig aldrig.
Størrelse 38-39 forever.






Efter de 50 minutter ankom vi til kirken.











 Jeg er ikke så glad for at have kameraer eller mobiler fremme i kirken, det er alt for helligt, og jeg føler ikke man respekterer kirken og troen..men til særlige lejligheder som konfirmation, dåb, bryllup eller diverse begivenheder er det vel okay.
Jeg tror gerne gud vil have at man har et minde fra den særlige begivenhed..også iform af et billede.
 Jegelsker at være i kirke, det er virkelig hyggeligt, og jeg elsker at synge alle kirkesangene.

Der er bare en sang jeg slet ikke bryder mig om, og det er "Hil dig frelser og forsoner",
Den sang er bare elendig..

Den minder mig om dengang min bedstefar skulle begraves(Det var min første begravelse og jeg var 9 år)..Det var frygteligt, for jeg kan huske at jeg ikke rigtig anede hvad der foregik..men det var ved at dæmre ind, under sangen, pga de ting der stod i den.

Her er sangen:
http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/192

(Jeg kunne dog ikke finde den langer version af sangen, så håber jeg at i har en sangbog derhjemme, hvis i er interesserede)

Jeg bliver så trist når jeg hører eller synger den.

Men vi sang dog en af mine ynglingssange i bogen.

Den hedder "Tak gud for denne lyse morgen"

Og den gør mig glad..faktisk elsker jeg kirkesange, da de har nogle gode tekster og meningsfulde ord.
 Her er sangen.



Vi så os lige et snit til at klipse et billede..




 Denne her camaro var mega fed..eller jeg mener ALLE BILERNE var mega fede..årh, jeg elsker når der er veteranbiler tilstede. 

Min far har en af de gamle camaroer..denne her er meget ny.












Vi skulle først komme til middagen efter ca 40 minutter, så vi tog lige ind på en brugs for at kigge.

Jeg var tørstig, så jeg fik købt en drikkeyoghurt. 


 Jeg er ved at være god til at tage selfier i offentligheden, hahahaah:)
 Og lidt slik..jeg kunne ikke lade være..og de her labre larver tiltalte mig.










 Afsted videre til middagen.




Vi kørte forbi der hvor min mors bedsteforældres bedsteforældres bedsteforælde(ved ikke lige hvor langt vi skal ud, men ca de 5-6 generationer) og vores(når jeg siger vores, så er det dem min mor kan huske, og ved hvem er, for hun kan jo ikke huske dem der er 200 år gamle vel) generation var opstået.





 Det var fedt at se hvor ens familie stammer fra.

 Lige her på denne grund(ikke huset der, det stod der nemlig ikke dengang)
Fik mine "forfædre"(lad os kalde dem det) lov til at bygge et lille træhus til dem(2 forældre og 11 børn), med brædder de havde fået gratis af nogle naboer.

De var meget fattige, og træhuset var ikke særlig stabilt og varmt.












De flygtede fra tykland for at komme til danmark.
Ja, jeg stammer fra en preusserfamilie(er ikke så begejstret over det, haha, men heldigvis betyder det ikke så meget mere.)
Jeg er (halvt)6 generations invandrer fra tyskland, hehe:-)
Og hel alsinger(jeg ved ikke lige hvad jegskal kalde mig selv).. det må være 90% alsinger og 9 % tysker og 1 % polak (da min bedstefars forfædre kom fra polen.)




Efter lidt tid var vi ankommet til stedet hvor konfirmationen skulle holdes.
Den skulle holdes i min bedste og mormors gamle by.

Den by har jeg savnet.





Har tilbragt rigtig meget tid i den by, men nu er min mormor jo flyttet til en mindre bolig, og min bedste er her desværre ikke mere. 
Så vi kommer ikke her så tit mere















  


Jeg har ikke fået lov(eller har ikke spurgt, men for respektable hensyns skyld, tager jeg ikke billeder  af folk med) 


Da vi havde spist, sunget, hørt taler og snakket, gik mig, Ida og vores kusine os en tur i byen.








Den ligner sig selv, og vi kender hver en del af byen( jeg siger ikke byens navn, det må man spørge om,) 




 Årh, det hvide hus i ser der, var min mormor og bedstes gamle hus..

Jeg har så meget lyst til bare at gå ind på grunden, åbne døren og smutte ind i deres køkken og sige "heeej momor og bedste"..men nu er der andre der ejer huset...

Det er så mærkeligt, at lige fra jeg var en lille baby, har jeg haft mine fødder i det hus, og været på ferier der så meget jeg kunne..

Og nu, må jeg ikke engang gå derind..det er satme også for dårligt..haah:)

Ej, jeg savner det rigtig rigtig meget..

Også bare fordi at vi stadig kender en masse af de folk, der stadig bor her i byen..og vi hilser stadig på dem, og de kan stadig huske os..

 Dem der bor der nu, har også bare væltet min bedstefars træ(det skal siges at vi ALDRIG måtte røre det, for han elskede det træ, og han havde plantet nogle meget specielle blomster oppe i træet)..og nu er det bare væk..


Og i dette hus boede der en  meget flink mand(han boede overfor mormor og bedste)..vi gik altid ind til ham og fik bom eller bolcher(bom er slik på synderjysk) 

Nu bor han der ikke mere, han er flyttet.

















Da kl blev de 18:50 kørte vi hjemad.

Det var en rigtig hyggelig dag.
Er meget mæt nu, og træt.








 Ud ad vinduet kan man se grunden, hvor der engang lå en skole.
Den er efter rigtig mange år blevet revet ned..den stod der ihvertfald da jeg blev født, for 20 år siden.

Men den har også stået tom i mange år..da min bedste levede for 9 år siden, gik vi på spøgelsejagt derinde, for det måtte man nemlig gerne(den stod tom på det tidspunkt)..det var så sjovt, og hyggeligt, og vi var overbevist om at der var spøgelser derinde..










Jeg var bare så træt på vejen hjem..jeg kunne falde i søvn, lige når det skulle være.




















 Jeg lå bare og sov op ad vinduet..Billedet her indikerer hvor træt/vågen jeg egentlig var..



 Jeg havde lidt ondt i halsen og følte mig en anelse influenza-befængt.
 Vi var hjemme ved 19:30-tiden.



 Fodrede kattene.













 Lavede en madpakke.
 hun er så nysgerrig.

Jeg var så træt at jeg gik i seng ved 20:30-tiden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar