torsdag den 16. april 2015

Reparere hegn-Torsdag den 16 april 2015.














 Vores dansklærer var syg idag, så dansk var aflyst.
Det var rigtig dejligt at sove helt til kl 08:00, når man er fanget af en influenza.
















 Man skulle bare ikke kigge på mit hår idag, nej..det var bare...øhm..en stor gigantisk knude..smed det bare op i en hestehale.
 Jeg kan endelig have mine røde-sorte-ternede sko på, da det er ved at være varmere i vejret..de er nemlig meget tynde og sommeragtige, og bliver let kolde eller våde, hvis det nu regner eller jorden er våd.






 Spiste morgenmad.

 Og læste morgenavisen.

 Jeg vil snart gerne have en aktie...men jeg ved ikke helt hvordan man gør..en dag, når jeg har tid, vil jeg sætte mig mere ind i det.
 Årgh,, typisk når man lige har lyst til et stykke med pålægschokolade, så er der kun et stykke tilbage.

 Så var det tid til at gå op til bussen.
Sådan er det, når man bor på landet, så har man lidt længere ind til byen, og skal derfor få før, for at nå en bus.

 Åh, altså altså, næsten hver morgen er jeg lige ved at banke en potteplante ned ad vores vindue med min skoletaske, når jeg går ud ad døren.



En dag vælter den nok ned på gulvet, når jeg har travlt med at komme i skole, og så misser jeg nok bussen, fordi jeg skal samle det op..Hhaah.



 Uhh..vores tulipaner er ved at komme op, og de dufter mega godt.

Jeg skulle med den bus der går fra busstationen, da det var en A-bus, og de holder kun ved de store busstoppesteder/busstationer.





 Det er lidt mærkeligt at der står store maskiner oppe ved brugsen, de er vidst ved at lægge rør ned.





 Men så har man noget flot at kigge på, når man skal handle.



















 Jeg sad og ventede på bussen.











 Lige på det tidspunkt følte jeg mig mega afslappet, jeg lagde mig ind til vinduet, kiggede ud på bilerne, og lod mine tanker flyde bort, imens jeg lyttede til min musik.


 Sønderborg.










 efter en dejlig kemi-time, og 10:30, havde vi fri.



Og jeg gik op mod bussen. 


Jeg ved ikke om man kan se det godt eller skidt, men der var flag på busserne idag, da deres kongelige højhed Margrethe fylder 75 år idag.

Jeg er måske en lille royalist, altså jeg ved hvad alle børnene hedder, og hvad deres forældre hedder(altså prinsesser og prinserne mary, frederik, joachim og marie osv osv)

Jeg følger med hvis der sker noget i kongehuset...jeg elsker det..


 Det var virkelig dejligt at køre i en ældgammel bus igen.
De er så behagelige.










Og så gik jeg hjem.









Jeg gik og åd gajoler på vejen hjem..







Jeg sys mine billeder af mig selv kikser enormt når det blæser, haha, så det lader vi bare være med, når det blæser ikk?.











 Solen brød virkelig frem, på vejen hjem, og der påvirker ens humør rigtig meget, man bliver så glad.







 Bussen kører altid forbi mig, på det samme tidpunkt, på det samme sted, hver dag,haha..fordi jeg altiid tager bussen på det samme tidspunkt, og er hjemme på det samme tidspunkt.




 Hjemme.




 Uh, yaa, der var kommet en pakke til mig.
 Den er så smuk, og jeg har ventet med at købe den i over en måned, men for et par uger siden fik jeg det gjort, og nu er den her.

 Det er en drømmefanger-halskæde..Jeg elsker indianere, og er meget fascineret af indianere, det har jeg altid været..jeg er også blevet fortalt af en syns, at jeg var en sharman i mit tidligere liv(en sharman er en helbredende medicinmand)
 Jeg kan allerede mærke at den kommer til at betyde meget for mig, den vil være min lykkehalskæde.


 Jeg lukkede de to-tossede-går-amok-og-løber-rundt-over-det-hele-når-man-lukker-dem-ud-heste ud i det skønne vejr.

























 Haha, endelig fik jeg det på video hvor Bruno ruller rundt på jorden, nu er det bare pinkeys tur.


 Hahaha, jeg er virkelig en idiot nogengange.

Jeg havde så meget lyst til at se hvordan det ville være at sidde oppe op en hest igen, så jeg satte mig op på bruno, det var godt så længe det varede, og jeg kunne mærke hvor meget jeg havde savnet at sidde på en hesteryg..

og så smed han mig af..haha..det var heldigvis ikke alvorligt, og det gjorde heller ikke ondt.

Altså han gik 4-5 skridt, opdagede at der sad en på ham, og så væltede han mig af.

Jeg har faktisk engang gået til ridning i lidt over et år, men stoppede, da ridelæreren røg en op i hovedet, og i nærheden af hestene, og det ville jeg ikke være med til..det var syndt for hestene, og tænk hvis en af eleverne havde allergi, og blev røget op i hovedet..ikke så godt...


Jeg nåede at tage 2 billeder på hesteryg, inden he pulled me of.
 Jeg er faktisk glad for at han smed mig af, for jeg er aldrig nogensinde faldet eller blevet smidt af en hest, og jeg har altid ønsket mig at prøve det..så nu ved jeg det..det var ikke så slemt, men bruno er også en meget lav hest..










 Jeg vaskede lidt tøj.



 Minnie var på musejagt i stalden, så jeg snakkede lidt med hende.








Hun er ikke nem at tage billeder af, for hun er altid i bevægelse og meget livlig. 













 Årh, pis..jeg har i 3 dage glemt at ringe til tandlægen og få rykket min tid på onsdag, da jeg jo har time der, så det er bedre efter skole..og lige da jeg kommer i tanker om det, er den 6 minutter over deres telefontids-lukketid.


Så jeg må gøre det i morgen tidlig..biologi er aflyst imorgen, da vores lærer er på barsel, og vi skal have en ny snart...så vi skal igen møde 10:45 til engelsk i morgen.

Jeg skrev en seddel for at huske på det, for ellers ved jeg at jeg glemmer det. 

 Jeg sad og spiste min madpakke imens jeg læste avis.







 Prudst var blevet bordpynt.

























Jeg fik fat i noget stræk.



 Og så gik jeg igang ed at fikse hegn.





Hestene hyggede sig. 





 Bare rolig vi har strømhegn, men for at supplere sikkerheden for at hestene kan løbe ud, binder vi også lidt stræk op.



 Og så kom fru kat og ville med..hun ville ovenikøbet også op til mig, ..det blev lidt svært at ordne hegn og bære hende på samme tid.


























 Årrrhhhh, jeg elsker når jeg får dem på billede, når de gaber, det er så søøødt, og sjældent.











 Jeg vaskede lidt mere tøj.


Og hang lidt mere op.










 Fandt et par jernstænger, og fik dem banket ned i jorden, så jeg kunne stabilisere hegnet noget mere.














 Jeg holder meget af at sidde på trappen sammen med kattene og familien når vi griller om sommeren.










 Endelig bryder blommerne ud i blomst.







Fodrede de små. 






 Lukkede de store ind.











 Hang lidt mere tøj op.






Slappede af med noget youtube.






 Lavede blog.
 Imens jeg pegede lidt på Ida.














Nu vil jeg snart i bad. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar