tirsdag den 21. april 2015

Forstod matematikken-Mandag den 20 april 2015.





 Idag var idræt aflyst, men jeg stod alligevel op kl 07:00, for jeg kunne ikke sove mere.

Og læste avis, imens jeg spiste morgenmad.






 Lavede lige hurtigt en madpakke for idag.











































 Og da det var tid til at tage i skole, gik jeg op til bussen.











 Uh, vejarbejde..det var godt at der ikke var vejarbejde på den gade hvor jeg skulle smutte indad, for så ville jeg ikke kunne komme forbi.










UUUUh, jeg opdagede at mit ynglingshus var til salg..ja, jeg ved det lyder mærkeligt, men der er faktisk en historie til.

Da jeg var lille(tror der ved 9-10 år)
Så skulle der pludselig bygges et par huse overfor hvor vi bor, hvor der før lå en mark..det var ret mærkeligt for os, for vi har været vant til ikke at have naboer..der blev dog bygget en høj skrænt imellem os og de nye huse..så vi kan egentlig ikke se dem og de kan heller ikke se os.


Vi har bare altid kaldt de nye huse, for de nye huse...

Nå, men der var så åbent hus i nogle af de huse, og vi var inde og se nogle af dem, da vi jo var nysgerrige,så vi kom ind i et af husene(som så blev mit ynglingshus af dem alle)..det hus var bare så smukt, indeni og udenpå..der flyttede så nogle ind i det..og lille mig blev lidt øv over det, for jeg ville mega gerne eje huset..haha..







 Nå, jeg havde ikke tid til at kigge på det, for jeg skulle nemlig i skole.

Vi skulle møde 10:45, til matematik.







 Jeg ville faktisk mega gerne idde oppe i den der dumper, istedet for at komme i skole..der var jo mega godt vejr.
 Hahah, det var fordi at de store maskiner kørte forbi imens jeg sad og ventede på bussen.

 Endelig inde i bussen, og på vej til skolen.







 Jeg hører Avril Lavignes nye sang hele tiden, den er simpelthen så god.


 På vej i bussen sad jeg og kiggede på mit drømmehus indeni, for nu kan man se det indeni, da det jo er til salg.

Det er så smukt.












Og så var jeg ankommet til sønderborg.


 Ej, det var helt vildt mærkeligt..jeg plejer normalt ikke og forstå hvad jeg foretager mig i matematik, fordi jeg altid har haft mega svært ved matematik..men  idag forstod jeg faktisk hvad hulen jeg lavede...det var enormt dejligt, og jeg fik slet ingen hjælp til nogle af opgaverne, jeg regnede dem selv,,jeg er lidt stolt af mig selv..håber det bliver sådan næste gang igen.

Da, vi havde fri, gik jeg hen til busstationen.


 Mig og Ida havde fri på samme tidspunkt, så vi tog bussen, og stod af ved bilka, fordi vi lige ville have et brud i vores rutine.




Jooooordbææær.





 Og så tog vi bussen hjem, og gik hjem.






























Og så var vi hjemme.


 Jeg gik bare amok i bilka idag, og fik købt lidt for meget.
Koldskål og kammerjunkere.
 Mig og Ida satte os udenfor og snakkede lidt med kattene og nød solen og varmen.







 Jeg tog ud på en dejlig cykeltur.


 Farvar igang med at gøre jorden plan, jeg kan ikke rigtig forklare det, men han havde engang ordnet en brønd, og dækket den til med jord, og så hade han ikke helt fået dækket den ordentlig med jord..det gjorde han idag..okay, det er meget svært at forklare.








 Cyklen er rigtig god at cykle på, sædet skal bare en anelse højere op, det må jeg gøre en  dag, når jeg får tid.






 Det er enormt dejligt at cykle uden jakke på.
























































 Det var bare så sødt, for der gik ænder med små unger over det hele.




























 Hjemme.





Nå, så måtte jeg igang med evalueringsopgaven, der skal afleveres på mandag.











 Da det var tid, klædte jeg om til idrætstøj.













 Og gik op mod bussen, da jeg skulle til zumba.




















 Jeg sad og ventede på bussen.
















Ej, da jeg sad i bussen, var der en lille dreng der sad og sang en sang som vi sang, da jeg gik til spejder..den brang mine spejderminder frem.

Sangen er her.  (teksten)
 http://www.songsforteaching.com/folk/ilovethemountains.php

Og her er den i sang-version.
https://www.youtube.com/watch?v=AiOdyCwczac










 Stod af og gik hen til zumba-stedet.










 Blomster på vejen.

























 Ankommet.
 Og ventede på at zumba startede.


















Jeg sad og læste i min bog imens jeg ventede.







Og så var det færdigt, og far hentede mig.













 Da vi kom hjem, så jeg "luk mig ind, det er blackmann".











Nu vil jeg smutte i bad. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar