torsdag den 26. februar 2015

Weekend idag-Torsdag den 26 februar 2015.



























 Op til bussen.
 Jeg ligner jeg ved ikke hvad om morgenen.Hhaha..:)..




 Sønderborg.










 Vi havde fri som vi plejer 13:40.
Men det var en lidt anderledes dag idag, da vi ved 10.00-tiden skulle høre et foredrag om angst og forståelse, for syrien og flygtningene der kommer og kom til danmark.

Der kom 3 flygtninge(årh, jeg kan ikke lide at kalde dem det,) for de er jo mennesker lige som os, de har bare et andet udseende, og en anden opvækst end os.

Jeg vil faktisk gerne høre mere om deres liv og opvækst, for jeg interesserer mig for verdens kultur og den måde andre mennesker lever på.

Ej, de 2 af mændende havde børn og koner hjemme i syrien, som de ikke havde set i 3-8 måneder, da de har dårlig net og forbindelse i syrien...så det foregår med breve, og hvis de er heldige et telefonopkald..

En af mændende havde en datter på 1 år og 8 måneder..hvor forfærdeligt, ikke at kunne se sin datter vokse op, og måske misse hendes første ord..frygteligt..

De sagde at de kom hertil i en båd, hvor der var plads til 100 mennesker, men de var omkring de 400 i den..og nogle menesker døde af det, da de skulle sidde der i ca 24 timer..


De sys at danskerne er rigtig venlige og gæstfrie, og de bliver glade for et smil på gaden, når man går forbi dem:)

Min mening er bare at jeg behandler dem som almindelige mennesker, og de har da lov til at være her..de skal bare opføre sig ordentligt, ligesom tyskere, svenskere, danskere, nordmænd, afrikanere, brasilianere osv, som kommer til danmark..thats all i have to say..


 Jeg gik lige på biblioteket med en fra kassen, og et smut i føtex og se.

Og så skulle jeg jo vente på bussen.

 Men den kom først 15:35, så jeg skulle vente lidt endnu.







Så jeg gik bare lidt rundt omkring. 

 Og tog bussen hjem.














 Hahaha, lige da de sang, "miss you much", så skrålede jeg bare "MIIIISSS YOOOUU MUUUUCH", Fordi jeg sys det lyder godt, og så gloede Pinkey og Bruno bare totalt åndsvagt på mig, hahaahhah.


















Harald.



 Minnie.







 Prudst.
 Det er så sødt når hun strækker sig.




 Stribe.
 Se lige lidt mere sur ud stribe, haha:D







 Hun vil bare så gerne ind.
 Årh, det er så sødt, ej, folk vil ikke kunne forstå det bare ved at kigge på dette billede...men hun sidder bostavelig talt og holder øjnene på en hele tiden..hun gloer på en, og hun GLOER! :D
 Og jeg sidder bare og griner af hende, og så blinker hun med øjnene, og fortsætter med at stirre på en.

Jeg så lidt youtube. 














Mad til de små.










 Og så løb og gik jeg mig en tur.























 Godt med nogle gode reflekser.











Nu vil jeg ind og hygge med familien i sofaen.

Jeg skal ikke i skole i morgen, da lærerne skal på noget kursus, så jeg har faktisk weekend allerede nu, det er dejligt.

Ida skal til en fødselsdag i morgen, så hun holder sin fredag aften i aften:D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar