søndag den 15. februar 2015

Idas 19 års fødselsdag-Lørdag den 14 februar 2015.



Yep,så kom prudst og vækkede mig igen, ved 05:57-tiden. 




 Jeg stod op kl 07:50.
 Vi havde Idas gaver klar.
 I vores familie er det en tradition at gemme gaverne, så jeg fik gemt en af gaverne i skabet.

Og den anden i stolen.



 Fødselsdagsbordet var rigtig hyggeligt.









 Det er også en tradition at vi går op og synger fødselsdagssang for fødselaren så personen bliver vækket med sang.
 Og så skulle vi have morgenmad.




 Ida var god til at finde sine pakker idag, haha :)



Et lille sneakpeak af hendes gaver.



Dejligt med varme.


 Jeg gik i bad.
























 Så skiftede jeg min baggrund.

 Lavede blog for igår.











 Men jeg nåede ikke så langt, for så spurgte Ida om jeg ville med far og hende på indkøb, og det ville jeg jo gerne.
 Uuhm, farmor bager de lækreste småkager ever.
Når vi har fødselsdag så får vi altid en dåse småkager for os selv, haha ^^men vi går alle os spiser af dem, vi kan jo ikke spise alle selv:-D








 Vi skulle lige på bygma.
Far skulle hente nogle gipsplader.


 Far har sådan en sej tusch, som man kan tegne på ruden med, uden at det sætter sig fast, for det er nemt at vaske af igen.

We love to paint on the windows with it.


Afsted til netto.



 Vi skulle have varer til en lagkage.









 Hjemme igen.










 Ryddede lidt op.




 Så kom gæsterne, som var vores moster, mormor og faster.
 Vi dækkede et fint bord.
 Jeg lavede lige hurtig blogindlæget færdigt.





Så fik vi kaffe.
Mors nybagte boller.
Idas lækre lagkage.
Farmors gode småkager.
Og en masse hygge.






 Min moster kørte hjem, men mormor og faster bliver til i morgen :)



 Kattenes aftensmad.
 Ida fik en ide, med at vi kunne gå en tur i Augustenborg slotspark.
Det var kun mig, Ida, Alice og far der ville.







 Vi tog også lige en hel masse flasker med hen til netto, fra os selv, som vi har samlet de sidste 3-4 år og fra udlejning.

Augustenborg slotspark.









































 Vi mødte hulk på vejen..






 Åh klamt.dk.




 Hahahahahahah.






 Ida og Alice  dog??, haha-.














 Flaske-aflevering.



 På netto.










 Uff, lækker bil.
Mazda.





 Indkøb.







 Jeg skulle bare have jordbær.

Mors boller,




 Hahaha, jeg elsker disse pusser(pusser er sønderjysk og betyder hjemmesko) som Ida fik i fødselsdagsgave.
 De er så fede, og ulækre på samme tid.

Hahaha,så Ida står og lægger disse kyllingevinger på pladen, jeg står og irriterer prudst med de store fødder. 
Mormor kommer ind ad døren og spørger hvad Ida laver.
Mormor: Neej, Ida, hvad laver du?
Ida: Kyllingenuggets.
Mormor: uhh, kyllingemad?
Ida: øh, ja.
"Mormor går ind i stuen"
Mig: haha, kyllingemad.
Ida: haha.
Årh mormor mormor:-)



Jeg dækkede bord.


 Og lavede nogle mega nuttede servietter.














 Fint og festligt ser det ud.











 Og et lille sukker-hjerte til slut.

Lagkagen var mega god.



 Vi kunne spise den dejlige mad.






 Fødselsdagsbarnet Ida.
 Og derefter var der jo mgp 2015.
Vi ser det hvert år.
Men jeg må ærligt indrømme at det er for opstillet nu..det er ret trist..det var bedre da det var en lille scene og ikke så mange mennesker.
Nu prøver voksnene bare at styre showet, de lader ikke rigtig børnene være børn mere..kan det ikke blive sådan igen.















Hahah, vi sidder og ser mgp, og min mormor sidder ved siden af mig, og udbryder:
Hvem er det(hende på billedet, altså barbara moleko) 

Mormor: Hvem er dog det?
Ida: Barbara Moleko:
Mormor: en dulle af en slags.

Hahah, igen igen.



 Prudst er bare dronningen.



Vi sad og så nyhederne.
Jeg ved ikke om i har hørt det med skyderiet på krudttønden i københavn?.
Ej, jeg har ikke ord for det, jeg mener det var en 22 årig mand der stod bag det..han er jo ikke engang udviklet endnu..det er simpelthen galskab.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar