mandag den 1. februar 2016

Koncert i århus-Lørdag den 30 januar 2016.

 Man skal være gode ved sine dyr og behandle dem med respekt og kærlighed, dette gælder også andres dyr.

Det er helt logisk, at hvis man er gode ved dyr, så er man i sandhed et godt menneske, fordi at man har overskud til at være god og kærlig overfor et andet væsen.
 Jeg elsker de hersens keep calm and...men denne hermed bacon, den forstår jeg overhovedet ikke..
 Yep, vi brugte den SÅ meget i friskolen.
Vi brugte den så meget at den til sidst var så slidt at man næsten ikke kunne se hvad der stod på det "papir"(eller det var jo ikke papir, men sådan noget form for plastikpapir..jeg ved ikke hvad det hedder)..den endte med at have en masse ridser inde i midten.
 Hahahahhah..hvor er vi mennesker dog uhøflige i hundes øjne :-P...hahaha..
 Hhaah..hvis i ikke kan se hvad der står, så står der " I ran away and partied all night, and now im pregnant"


Men det passer da meget godt på katte, der ikke er sterilliserede..:)



 Lige nogle status opdateringer jeg ikke fik med fra i går..






 Zayn Malik er faktisk en rigtig god sanger.
Der er selvfølgelig nogle sange jeg ikke kan lide af ham, men ellers har han en fantastisk stemme..han skal bare bruge den ordentligt.


  
Idag stod jeg op kl 07:30. 




  Da jeg skulle ud og give Bruno hans medicin.



Bruno er en meget klog hest, så han har selvfølgelig allerede fundet ud af at vi prøver på at snyde ham, så han får spist alt det medicin han skal have.
Det er ikke så nemt med at skjule det i rugbrød mere...
 Så nu prøvede jeg at udhule en gulerod...det hjalp med en gulerod, og så fandt han ud af det...





Heldigvis fik jeg narret ham til at spise det medicin han skulle have her til morges...men det var mega svært, og tidskrævende.

Han spyttede det ud alle de 10 gange jeg prøvede at få ham til at spise det.

Det er bare med at gentage, og til sidst lykkedes det.

Men det er hårdt..for man skal nærmest tvinge det ned i halsen på ham..og det kan jeg ikke lide, for jeg føler det er ondt, bare at tage ham i grimen, op med hovedet, og så bare tvinge medicinen i ham.

Jeg ved godt at det er sådan det skal gøres, men vi har aldrig forlangt noget af hestene, og de har aldrig forlangt noget af os..de har levet et utroligt nemt og luxuriøst hesteliv.



Det var så frustrerende at jeg grædende tilbragte en hel time på sofaen med et hav af følelser..fordi jeg var så bekymret for ham, jeg var frustreret over at han ikke bare kunne spise det, jeg var lidt deprimeret over den reaktion jeg havde på at han ikke spiste det..for han skal jo have det..og hvis han ikke får det, er der jo kun en vej, og det vil jeg ikke tænke på..







  

   



Efter den time, på sofaen, samlede jeg mig sammen og spiste noget morgenmad....Stadig utrolig deprimeret og i dårligt humør.



Jeg skal spise de der piller(for min hudinfektion) før et måltid..men jeg får så ondt i maven af de piller...det er frygteligt.. 

Så istedet for 6 piller om dagen, har jeg valgt kun at tage 4(min mor er sygeplejerske, så hun godkendte det..jeg vejer heller ikke så meget jo.så det er nok alt for mange piller til mig)..Men så varer behandlingen bare lidt flere dage jo..


Efter lidt tid..stadig utrolig deprimeret, valgte jeg at lave nogle æbleskiver..





Alle mine frustrationer skulle bare ud..jeg havde lyst til at græde i et halvt år.. 

Imens æbleskiverne blev varmet i ovnen, læste jeg avis.

 Og der var kl altså snart 12..

Æbleskiverne brændte på...Fedt..men så passede de jo til dagen..så dem smed jeg ud.. 






Jeg bestemte mig for at hænge vasketøj op, for at tænke på noget andet.

Det hjalp faktisk lidt, for det var afslappende. 



Jeg havde ikke ligefrem den store lyst til at smile idag.. 








Jeg havde lyst til noget the, så jeg tog og smagte den fra min goodiebox. 



 Altså den var lidt stærk, og på samme tid havde den heller ikke så meget smag i sig..jeg synes den the var meget forvirrende..den var ikke mig..







Lidt efter blev vi (mig, Ida og Alice) nødt til at gøre os klar...Vi havde nemlig siden sidste lørdag, besluttet os for at tage til århus, og se et medlem fra bandet sonic youth spille gratis koncert.

Jeg havde faktisk glædet mig utrolig meget, til koncerten og selve turen derover i tog...men jeg må ærlig indrømme at lige idag havde jeg altså slet ikke noget motivation overhovedet...Men ja..vi måtte få det bedste ud af det..



Det hjalp faktisk meget at få noget fint tøj på, og gjort sig fin. 









  








 Kl 15:14 ca, kørte mig, Ida, Alice og fartil rødekro.

Ida kørte bilen derover, for far skulle køreden hjemad, da han ikke ville med til koncerten.




 Kl 16:00 var vi på rødekro banegård.
 Jeg har aldrig set en mere deprimeret banegård..



Men bænkene var mega seje.

Mit humør var altså meget bedre her..jeg kan faktisk gå så langt til at sige at jeg havde fået min normale glade og sprudlende humør tilbage..






 Jeg tror der har lagt en cafe her engang..det gør der ikke mere...det er trist..


 Vi gik lige ud til selve skinnerne, for at vi var helt sikre på hvilket spor vi skulle med fra. 



Men vi gik ind igen, fordi det var for koldt at stå og vente udenfor.


Så vi sad bare og ventede på at tiden nærmede sig til at vi skulle ud til toget. 

 Vi gik derud 5 minutter før toget var der..for vi skulle jo erne nå at komme med.
 Nu kom det endelig.


 Jeg mener at sidste gang jeg sad i et tog var sommeren 2014, så det er lang tid siden.

Jeg elsker at køre i tog..det er så eventyrligt..

Vi skulle faktisk have sat på nogle andre pladser, sådan så 2 kom til at side sammen og en skulle sidde selv...det er bare ikke lige så hyggeligt...så vi tog et firmands-bord, og flyttede os hvis der kom den person som pladsen tilhørte.

Der kom dog en dame, men vi fik lov til at få hendes plads, da hun kun var 1 og vi var 3...det var sødt af hende..







 Alice havde smurt en sandwich til os hver til turen, så vi sad og spiste dem.
Der var ret meget ost i, men den var faktisk ret god...jeg var også ret sulten.





 Vi havde også lidt sodavand med.



Min mor havde fået nogle tyrkiske kager af en på arbejdet, som hun havde fået med hjem til os..jeg var den eneste af os 3 der kunne lide dem. 







Lidt efter Kolding var vi i Fredericia.



 Vi skulle skynde os videre til næste tog, på ca 10 minutter..men vi nåede det.
Så nu skulle vi til Århus. 

Der fik vi nogle ret gode pladser.
Nemlig et 4 mands-bord, hvor der kun sad en pige, så det var fint nok.

(Vi rejste jo på orange biletter, som er meget billigere end normale biletter)











 Kl 18:13 var vi endelig i århus. 




Banegårdens loft er virkelig smukt.. 




  
Der var mega mange mennesker, der løb, gik, luntede..ja, mennesker overalt..det er noget andet end sønderborg.. 


Der er bare gang i den i århus..Det er noget af et kulturchock når man kommer fra landet.





Vi prøvede på at finde vej hen til Atlas, hvor koncerten skulle være, så vi vidste hvor det var.







Der var 2 timer til dørene åbnede, så vi gik bare lidt rundt og kiggede i byen, da vi havde fundet Atlas.

  










Der er så mange indtryk hele tiden, der bare farer forbi en, som om alt og ingenting bare har travlt..

Jeg kan jo godt lide at have øjenkontakt når jeg går forbi et menneske bare for at hilse eller se hvilken person de er, men i storbyer er det nærmest umuligt.. der flagrer de bare forbi..

 Vi gik ind på burger king og bestilt 9 kyllinge nugget til deling.
Man skal jo have en kode til toilettet, så vi blev nødt til at købe noget først.







Da vi havde spist dem, og været på toilet, gik vi videre. 



Slikbutikken i sønderborg er jo lukket, så vi gik lige ind i slikbutikken i århus, og købte en lille smule. 













 Ej, hvor er der smukt i århus, ved broen(jeg kender faktisk overhovedet ikke århus, så jeg ved ikke engang hvad stedet hedder.)









Efter ca en time gik vi ind i en anden forretning, der lignede et storcenter for at gå på wc.
















Vi måtte hellere gå hen til Atlas, da dørene åbnede kl 20:00.
  




   Henne ved Atlas er der nogle lejligheder, og en meget flot å, der sad vi og ventede sammen med nogle andre.








 Endelig kl 20:00 åbnede dørene, og vi kunne gå ind.
 Der var siddepladser istedet for ståpladser.
Fordi vi kom ind som nogle af de første, så fik vi 3 pladser på første række.






Man skulle have et stempel på hånden inden man gik ind.
 Vi sad og ventede til kl 21.00, hvor koncerten skulle starte.






Først kom der en anden mand der skulle opvarme for Lee Ranaldo.
Han kaldte sit band for dad rocks.

I kan finde ham her:

 https://www.facebook.com/dadrocks1/

Han var faktisk virkelig dygtig, dog fik jeg ikke lige et billede af ham..jeg glemte det, og jeg er heller ikke så vild med at tage billeder af folk der står på scenen...det vil jeg selvfølgelig gøre når jeg skal til Justin Bieber koncert, men ellers gør jeg det ikke gerne.

Han spillede ca 10 sange, og så skulle man vente i ca 30 minutter før Lee Ranaldo kom på.

 

Det var lidt øv, da vi havde fået at vide at koncerten startede kl 21:00, så vi havde ventet på koncerten i 1,30 time.


 Endelig kom han på.

Jeg kunne faktisk også rigtig godt lide hans musik.



Han kom jo på 21.50 ca, så vi fik hørt omkring 40 minutter af hans koncert, der ca varede i 1,30 time.

Vi blev nødt til at gå kl 22:30, for vi skulle nå et tog 22:50.

 Det var virkelig ærgeligt, fordi han altså var god.
Vi havde også snakket om at bestille et hotel, men vi havde jo allerede betalt hjem-rejse-biletterne.




 Vi skyndte os tilbage til århus banegård. 

 Og kom da også ind i det rigtige tog.



 OMG!, Joshua Radin kommer til Århus!!!!!!!!JEG ELSKER HAM SERIØST!!
Og hører ham meget tit...seriøst, han er en af mine favoritter....Min drøm er at komme til en af hans koncerter...


MEN koncerten er på min lillesøster Idas fødselsdag, hvilket jeg ikke er tilfreds med...jeg vil dog ALTID vælge mine venner eller familie frem for andet...så jeg tager desværre ikke med til koncerten..SELVOM JEG VIRKELIG GERNE VILLE...

ARRGH..!!

Jeg elsker sangen der hedder winter med ham..NEJ, det er løgn, jeg ELSKER alle hans sange.



Her er vidunderet..
 https://www.google.dk/#q=joshua+radin



Efter vi havde sat i toget fra århus til fredericia i en time, skulle vi skifte til det næste tog.


Der havde vi hele vognen/kupeen for os selv..hvilket var meget rart.


Vi havde mange kager med, som vi med glæde delte.











 Lidt efter var vi ret trætte, og hvilede os en smule.
Jeg havde husket at sætte en alarm 20 minutter før vi skulle af, så vi var sikre på at vågne, hvis vi nu faldt i søvn..vi faldt også i søvn..det er jo så behageligt at køre i tog.






Da vi landede i sønderborg kl 01:30 ca, kom vores far og hentede os.



Vi var hjemme lidt i 02.00.



Nu skulle vi bare i seng...-)

Det var en helt vildt god og hyggelig tur, som vi gerne vil tage på igen engang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar