tirsdag den 16. februar 2016

Idas 20 års fødselsdag-Søndag den 14 februar 2016.

 Jeg HADEDE når mine tuscher eller farveblyanter knækkede ellerblev tørre..det kunne jeg ikke lide..og det kan jeg stadig ikke...
 Ja..det gør det..i nat kunne jeg ikke rigtig sove..jeg lå bare og tænkte på Prudst og alt vi har oplevet sammen..man kan ikke rigt sove, når man græder...
 Jaaa..de var overalt engang, men nu bliver de vidst ikke produceret mere.
Jeg mener de smagte ret godt.
 Hvis jeg kommer ud til mikroovnen og den er på 00:01 eller 00:02, så lader jeg den altså blive færdig, fordi jeg ikke føler maden eller indholdet i mikroovnen er færdig, hvis den ikke siger biiiiiib.




Da jeg kom ned, var mor ved at dække et fint bord.
Det er jo Idas 20 års fødselsdag idag.










  











 Vi plejer altid at gemme hinandens fødselsdagsgaver rundt i vores den store stue..det har vi altid gjort siden vi var helt små..så den tradition hænger bare ved.


Jeg har hele tiden behov for at være i nærheden af et dyr..og jeg føler mig så rastløs, når jeg ikke kan kaste min kærlighed på et dyr..


De andre 3 katte er jo udekatte og kommer aldrig ind..jeg kan jo sagtens gå ud til dem, og det gør jeg også, flere gange om dagen...men det er bare ikke det samme som at have en indekat..for jeg skal gå og lede efter dem og kalde i 3 minutter, før de kommer rendende..


Så eg gik ud til Prudst og kiggede..hendes lys brændte stadig.. 


 Lidt sent gik vi op og vækkede Ida med fødselsdagssang(vi har jo ikke kunnet nå at forberede borddækningen igår,  som vi ellers plejer)


Ida fik sine gaver pakket op og vi spiste morgenmad sammen.
 Lidt efter kørte jeg med far hen til hans arbejde, da de havde bøvl med foderet, så grisene ikke kunne få deres mad.

Så jeg skulle lige hjælpe med fodersneg, genopfyldning af fodertrug osv.

Jeg elsker at komme tilbage i en stald med svin..det er bare dejligt og hjemligt....


Men det jeg ikke har savnet er, når grisene gumler på ens fødder og ben..haha.en gris der bider er en hurtig, men smertefuld smerte...åh..men jeg elsker dem alligevel.



 Lidt efter da vi kom hjem, gik jeg i bad, og fik noget andet tøj på. 















Vi skulle snart have gæster af vores mormor, moster, faster og farmor. 


 Da jeg var henne og hjælpe min far, havde mor bagt boller, og Ida og Alice havde lavet lagkage.

Det så så super godt ud.




 Vi sad og fik spist, snakket, hygget, drukket en masse the, kaffe og sodavand.


Vi bager nærmest altid rutebilslagkage.

Vi knuser de her rutebils-småkager i noget flødeskum(faktisk ved jeg ikke helt hvordan proceduren er..men vi har en opskrift på det..hvis det er.)


Det smager SÅÅÅÅÅÅ godt..og er min ynglingslagkage.

 Lidt efter gik mg, Ida og Alice en tur på marken.




















 Så fik jeg lukket hestene ind.
























 Da det blev hen mod aftenen satte vi os ind i stuen på sofaerne og snakkede, så tv og ventede på at vi skulle have aftensad.


Jeg har ikke fået blogget så meget idag..det har været lidt trælst at skulle være glad(Idas fødselsdag) og ked af det(Prudst) på samme tid...

Da vi havde spist aftensmad satte vi Peter Pan på.



 Da kl blev 22:30 var alle gæsterne kørt hjem.

Det har været en rigtig god dag..Men jeg var godt nok også træt til sidst. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar