tirsdag den 9. februar 2016

Fastelavnsboller-Tirsdag den 9 februar 2016.

 Åh, jaaaaa...det er såååå annoying..
 Hahah...og man kan jo ikke gøredet om, så hvorfor sagde man dog det..



Ja..svær beslutning..men han skal nok tage bukserne af, før han begynder..
  





















Jeg ville til at bage fastelavnsboller,men vi manglede mel..typsik...

Så mig og Ida tog lige hurtigt op og handlede.























Og hjem igen igen..



Vi fik købt et par ting og sager.



 Nu kunne jeg endelig gå igang, for nu havde vi jo alle tingene. 


















Det er en super god dej..den er luftig og lækker.



Jeg er endelig færdig med pillerne til min hud..jeg vil sige at det har hjulpet, men det er ikke helt væk endnu..det plejer at forsvinde når det bliver varmere i vejret. 










Hahaha..jeg elsker når Prudst har sin søde lille tunge stikkende ud af munden.
Så sidder hun bare der og ser sød ud.







Jeg fik rullet fastelavnsbollerne sammen...der er 24.

Imens de var i ovnen lavede jeg blog.


Prudst sad og nød dagens solstråler der kom ind i huset. 


Da de havde bagt og jeg havde taget dem ud, kom jeg til at se at jeg da havde glemt noget.

Jeg havde fuldstændig glemt at lave fyldet og putte det i...oh nooooo!!!...nå...jeg havde heller ikke mere tid til at lave mere ved bollerne, for vi skulle nemlig hente Alice fra skole.



Så jeg skyndte mig at lave noget glasur.


Og pyntede bollerne. 






De smagte helt vidunderlige selvom jeg ikke havde fyld i.

Alice får jo fri fra skole 13:40, så mig, mor, og Ida kørte til sønderborg for at hente hende, da vihavde planlagt en tur til grænsen en af de her dage.

Der er nemlig superbillig kattemad i tyskland...og selvfølgelig er ALT nærmest billigt i tyskland.



Jeg havde pakket et par af mine fastelavnsboller, som vi spiste på vej til tyskland. 



 Vi stoppede lige ved en ok+ tank..faktisk den tank hvor man altid blev hentet ved, når man havde været på en lejrtur eller studietur med efterskolen.

Så der er mega mange minder i den. 

Der skulle jeg selvfølgelig have en kakao ved...i gotta love my coco.

Jeg ville dog give den 4 eller 4,30 ud af 10 stjerner..så god var den heller ikke.
Da jeg var lille så troede jeg altid at der var elefanter og giraffer og diverse cirkusdyr oppe i dette form for tårn...og det tror jeg stadig...selvom jeg godt ved at det kan der umuligt være deroppe...den tanke hænger bare ved.

Jeg tror det var min mormor eller bedste der altid drillede os med det..jeg synes det var fantastisk.
Vi kørte ind og handlede i netto.



















 Og næste stop var Edeka. 














Kan i se hende damen i den gule jakke?..Jep..jeg kom til at vinke til hende..imens jeg havde danomino yoghurt i hænderne..det var lidt pinligt...men det var også kun fordi at Ida stod omme bagved hende og vinkede til mig.

Da vi havde handlet kørte vi hjemad.






Så var vi kommet hjem..


Jeg husker altid at købe noget til kattene..de skal ikke snydes.

Sliiik til mig.



De her er helt vildt gode..især dem med lakrids..men det havde de ikke i den netto vi var i. 

Ofcause kikset børnetyggegummi der bare smager ret godt.

Jep..og det yoghurt jeg havde i hænderne, da jeg vinkede til en fremmed dame i gul jakke..

Jeg elsker de der små spegepølser man kan købe i kvickley i sønderborg..de er vildt gode som en lille snack..her fandt jeg bare en kæmpe..den skulle jeg jo have med hjem.

I danmark er de her salater EKSTREMT dyre..jeg siger det bare.
MEN de smager SÅ godt..sååååååå jeg benytter mig af at de kun koster 1-2 euro i tyskland, og ca 35 kr i danmark.



Blåbær er også MEGA MEGA dyre i danmark, så det tilbud benyttede jeg mig også af...de kostedekun 1,39 euro....wooooowww...slå-den-22-kr-i-danmark-pris..

Nu kunne kattene få deres middag.


Da jeg havde klaret dagens pligter med fodring af kattene gik jeg mig en tur. 








  
 De dage hvor man bare ligner en lort på billeder...man tager 500 og af dem er der måske 4 gode...jep..that was today. 



 



Min telefon døde omkring 2-3 gange på hele gåturen...pga strøm mangel og kulde..jeg skal altså snart have en ny..

Selvom jeg elsker min iphone 4s--den er fantastisk..men jeg kan jo ikke gå rundt med en der er fuldstændig smadret og dør hele tiden..
Vi(altså min far) er igang med at snakke med en mobilmand(ja, det kalder vi ham altså) om nye telefoner.

Min far er jo landmand og vi ejer et bed and breakfast, så vi kan købe ting under erhverv som er en del billigere end hvis man er privat.

Vi kan få en mobil til kun 1 kr, men så kræver det at vi er kunde i det samme mobilselskab i 2 år(hvilket vi også er, for Telia er super godt for os)..Vi har 7 mobiler i vores husstand, og det er noget med at hvis man har 10 mobiler i en husstand, så er det ret billigt..sååååå thats exiting...





    Ej..da jeg gik forbi et af husene i byen, så så jeg en kat som lignede en kat jeg havde passet på kattehjemmet(katten er ikke blevet solgt endnu, men er i pleje hos en af dem der arbejder på kattehjemmet)..jeg ved ikke hvem der bor i huset...men det lignede den kat PÅ EN PRIK..haah..en af de katte hed også prik(der var 2 søskende) 




Så var jeg hjemme.

Nu skal der bare drikkes en masse the..jeg har nemlig købt noget nyt the..og det smager virkelig godt...det er en mild form for earl grey..jeg vil gerne anbefale den en ad dagene.
Perfekt nu kalder min mor på mig, fordi vi skal spise, og jeg er færdig med dagens indlæg.

Jeg mangler dog lige at indsætte snapchat-videoerne..men jeg kender min mor, hvis man ikke kommer lige når hun kalder, så får hun et føl..Nå hygge hejsa..:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar