mandag den 13. juni 2016

Tysklandstur med familien-Søndag den 12 juni 2016.

 Fed bil..FED Ferrari..åh, hvor jeg dog elsker de biler..engang vil jeg eje en rød eller en gul Ferrari..gerne en af de nye..ellers skal det være af dem der udkom i 80-90'erne...:P



 Åh..yup..jeg elsker når man tror man har en samtale igang med sin kat :O ..:D
Det er det..Jeg havde faktisk overhovedet ikke en svær eller træls teenage periode..Der var jeg på efterskole, så jeg havde ikke de store muligheder for at flippe ud, haha :)


SÅ har jeg endelig fået ALLE billeder og videoer fra Århus-turen over på  over på min computer.
Jeg kan nu begynde at lave indlæggene.

Som sagt bliver de opdelt i grupper.
Det første indlæg er pakning og ankomst til Århus.


 Igår aftes ville jeg havde været ude og cykle eller løbe...men så skulle familien have islagkage og så droppede jeg det, haha ;)



Vi sad og så shrek på en dvd. 



  

Vi startede morgenen med at spise rundstykker og pumbler(pumbler er boller på sønderjysk) 



Derefter skulle jeg ud og muge ud hos hestene. 




MEN først skulle jeg lige flytte det nedlagte drivhus over til vores jernbunke og hjælpe min farmor med at flytte nogle grene hun havde savet af. 





 Græsslåmaskinen taber altid luft, så den skulle lige pumpes op,




 Drivhus og grene skulle op i traileren.


 Og køres væk.
 Jeg hører stort set musik hele tiden, ligeså gør mine søstre..så det kan vi ikke leve uden.



Derefter fik jeg kørt grenene hen til vores sankt hans bål på marken. 



Pinkey og Bruno kom udenfor. 






Hestene er ikke så gode til at tage selfier som man tror.
Enten drejer de hovedet, slikker på en, eller så gider de bare ikke:)

Hahah..flamboyant Pinkey.:)



 Nu skulle der muges ud hos hestene.
 Jeg er ved at blive immun over for brændenælder, da vi skal den samme vej, hver gang vi muger ud.
Om sommeren er der bare en forhindring der hedder brændenælder..

Så turen går forbi den gamle campingvogn, som vi faktisk aldrig har brugt..eller jo, kun til at have fødsels-stue for kattene inde, hvor vi stoppede den til med håndklæder og hyggelige ting så de følte sig trygge.
Min kat Stribe er født derinde..det kan godt være det ser grimt ud udenpå..men inden  er det hyggeligt:)


MEN så kommer vi til det farlige..brændenælder!..ja..dem skal man jo igennem..:)Hhaha..ej, det er ikke så slemt  mere.



 Jeg tager nogengange hestene (især Bruno) i at stå og glo på mig:I haha:P


Vores kål i køkkenhaven er ved at blive såå smukt. 

 Det kan snart plukkes, vaskes og så spises.
 Rucola:)

 Jordbærerene er også ved at komme op til os.




 Det er faktisk virkelig smart at have sådan en her(ved ikke lige hvad de hedder.)
 Men når de skal flyttes, så bliver man også vandet som en eller anden blomst.
 Da jeg havde muget ud, tog jeg mig et bad.







 Og fik noget nyt tøj på.

 Vi skulle egentlig havet været til tyskland igår, men så droppede vi det og aftalte at tage til tyskland idag istedet for.



Jeg sad lige og lavede blog.
 Og kiggede på Justin Biebers nye musik video til hans sang company.:)
Vi har godt nok mange små ture vi skal på i år.
Justin Bieber om 111 dage.


Coldplay om 23 dage.




 Uh, uh uhh..Justin Bieber har fået lavet sin musikvideo til hans sang company..og DAMN!..ITS GREAT!.:P
 Jeg er officielt begyndt på den 1 af Århus indlægget.


  
Jeg sad og ventede i omkring 3 timer før vi skulle afsted til tykland. 


 Så tog jeg mig noget koldskål imens jeg ventede.


Og lukkede de små basser indenfor til deres mad. 










  Og fodrede (s)katte-basserne. 

 Endelig efter 3 timer og 11 minutter kom vi afsted til tyskland.
Det var en rigtig familietur på 5.

Jeg ELSKER når vi laver noget sammen ALLE sammen.

Min familie, venner og dyr betyder ALT for mig...jeg kan IKKE leve uden de 3 ting.

 Alice var som sædvanlig sur over at jeg tog selfier..haha..gid jeg kunne optage det, men det ville være synd for hende, hvis jeg gjorde..cause shes so mad about it:P



Endelig efter en time, var vi i tyskland. 

 Vi tog ind i den gode gamle poetzsch.







Så vandrede familien Jensen Ketelsen rundt inde i den butik i evigheder, og ledte efter de ting vores hjerter begærede.






Jeg elsker når hele familien handler ind sammen..vi går rundt og kigger på ting, går hen til hinanden og ser hvad hinanden har skrabet sammen osv. 

Lægger alt muligt hen i vognen, hvor mor til sidst udbryder" ej, har jeg lagt den/det i vognen"?

 Ej, de her nutellaer var/er bare SÅ nuttede.
Men det var nærmest 10 kr pr den lille nutella..og det var/er bare for dyrt til mig.



 Det her gavepapir er seriøst noget af det mest  nuttedeste gavepapir  jeg har set:D

Jeg elsker gavepapir med nuttede ting på.


Efter en time ca kørte vi hjem igen. 





 Himlen er gudesmuk når solen går ned:)..(insert overrasket smiley emojii)

Hahah..Mine forældre hører ikke rap..som i overhovedet ikke...Alice introducerede det for dem:)




 Jeg fik købt en af de der "poser" der platser inde i munden på dig selv.


Lidt i 23:00 var vi hjemme igen(-:   


 Jeg havde erhvervet mig en ny tandbørste.

 Og nogle nye vatrondeller.

 Man må aldrig glemme at købe bom(slik på sønderjysk) til kattene jo.
 I got some chocolate too.
Its good for you.O:


Og en stor bomdut(bomdut er slikdåse på sønderjysk) 



  Her til aftes sad Alice og øvede sin mundtlige eksamen til i morgen i DHO(noget om modernisme osv)
Hun fik 10!!:)..#proud-bigsister.
Jeg sad og så lidt youtube imens jeg ventede oppe på hende. 



Hele familien var gået i seng, så jeg havde taget min kat Stribe indenfor.
Det må vi jo ikke for min far..men hvad han ikke ser, ved han ikke:)








Hun gnaskede sig løs i kattebolcher. 




  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar