tirsdag den 14. juni 2016

Ferie i århus.(del 1-pakning og ankomst til århus) 28 maj 2016.

 Så er billederne endelig kommet ind, og jeg kan få lavet blogindlæggene omkring vores ferie i århus.

Vi(min mor, og mine 2 søstre Ida og Alice) skulle passe lejlighed for min mors kusine og hendes mand.
Min far blev hjemme, da han skulle passe vores bed and breakfast og blive hjemme hos farmor.

Mors kusine og hendes mand skulle på ferie i 3 uger og derfor havde de spurgt om vi havde lyst til at passe deres lejlighed i en uge.

Det ville vi gerne.
Så fra den 28 maj til den 3 juni var vi i århus.
Vi startede med at pakke vores ting sammen, som vi ville have med på ferien.
Kender i det, at man pakker alt alt alt for meget til ferien.
Vi skulle kun være der i 4-5 dage, og jeg pakkede til en måned.
Jeg valgte at rejse afsted til Århus i dette sæt tøj, da det var behageligt og var sommer-agtigt.



 


 Når vi skal nogen steder hen, så kommer vi næsten aldrig afsted på det aftalte tidspunkt, fordi vi alle løber rundt og laver alt muligt mærkeligt..haha :)
Bilen var ganske proppet.

 

Stribe skulle lige "angribe" og lege lidt med min hånd.

Og sole sig i solen under bænken.


Endelig kørte vi efter laang laang tid :)




Efter ca 2-3 timer ankom vi endelig til Århus, hvor vi lige skulle vente på at kunne hente nøglen ved en nabo.

Vi ankom ca ved 15:00-tiden.



Højhuse er SÅ triste..virkelig og jeg synes det er så trist at de ikke har deres egen have..
Min mors kusine og hendes mand bor så rent og pænt:)--de bor ret hyggeligt;-)

Gang.
 Køkken.
Køkken.
 Køkken.

Gangen, hvor man ser stuen og soveværelset.


 Soveværelset.
 Deres mega hyggelige altan, der er sindsyg var når solen står højt på himmelen.

 Der er en lille gårdhave til, hvor man kan løbe rundt, grille og hygge sig.
Man har desværre ikke sin egen have, og man skal have en nøgle med, for at lukke sig ind..såååå helt privat er den heller ikke.
 En hyggelig stue, som vi allerede har rodet til.

 Og et lille toilet.





Da vi kom op i lejligheden følte jeg faktisk at jeg svævede, da det var så højt op(haha..faktisk kun 2 sal..jaaa..jeg bor jo ikke i et højhus til dagligt vel)
Lidt efter vi ankom skulle vi ud og handle lidt mad ind, da min mors kusine og hendes mand jo ikke havde efterladt mad til os.
(lad os kalde dem E og J..jeg nævner ikke )

øVi var lige nede i gårdhaven og vente på mor, så vi kunne komme ud at handle.

 Der kunne man se op på alle de lejligheder der var/ er der.
De folk der bor de kunne sikkert også bare sidde/stå og glo på os deroppe fra.





Vi tog ind og handlede i en netto tæt på dem..Hvor vi fik ret mange ting indkøbt.


Da vi var kommet hjem og havde sat maden gik mig, Ida og Alice os en tur i Århus for at kigge os lidt omkring.
Hjemme med varerne.

Jeg havde fået købt mig de der yoghurte fra barndommen, hvor der var/er smarties i-jeg ELSKEDE dem.













Vi "bor" dog ikke midt i Århus, men lidt udenfor Århus.
Så vi gik lidt rundt i deres by og kiggede lidt.
j









 Når vi ser en offentlig kirkegård, så går vi faktisk alle ind på den...det er virkelig mærkeligt faktisk.




Og så gik vi videre ind i byen. 
















  







 MEN MEN MEN..som altid farer vi en anelse vild..haha..så må GPS'sen i brug..og den guider og i den rigtige retning.
jVi fandt dog heldigvis tilbage til "vores" lejlighed igen.
Vi gik igang med at forberede maden.
Vi fik salat, spaghetti og vores hjemmelavede dressing.

Mig, Ida og Alice ville lige ud på en gåtur for at se området igen.
Vi gad ikke lige at sidde indefor og glo.
Mor ville helst sidde og se tv eller læse en bog.


Men før vi skulle ud at gå, gik vi lige ned i kælderen for at finde ekstra madrasser.
Vi er ikke så gode til elevatorer som man bemærker i videon.
Hahah :)
Da vi havde fundet de ekstra madrasser, gik vi på tur.
Vi fandt en legeplads på vores tur gennem Århus-gaderne.
Vi er kind a tiltrukket af legepladser..vi bliver nok aldrig for store til that kind a stuff.
Jeg blev ret rundtosset i  denne her, hhah :)
I baggrunden spillede Ida og Alice på en lege-xylofon der stod på legepladsen.
Vi blev nødt til at bruge GPS'en igen engang..for vi farede vild igen igen.
Jeg havde taget mit kakao med hjemmefra, såååå jeg skulle da have en lille kop kakao til tv-hyggen.:)


Næste del kommer om et par dage(skal jo lige lave det først)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar