onsdag den 15. juni 2016

Lige et smut forbi gamle skole-Tirsdag den 14 juni 2016.

 Det er skrevet på sønderjysk, og der står:
"Det er rigtig nok at det er fredag den 13.
Men tror i ikke at det nok vil gå godt alligevel.
Jeg ønsker jer alle kære sønderjydere en god fredag".

Jeg er faktisk begyndt bare at lægge tallet 13 til side, for hvorfor skulle der dog gå ting galt, bare fordi at dagen hedder fredag den 13..der er jo også noget der hedder mandag den 13 og tirsdag den 13...Er det fordi man skal have nogen at skyde skylden på, hvis en ynglings-vase pludselig bliver tabt på gulvet eller ens elskede ged dør..eller hvad ved jeg? :)

 Haha..det er så rigtigt..nogle dage er man så frisk som en havørn at man fiser rundt og har 177 ting at lave på EN GANG! og andre gange vil man bare sove dagen væk som en gammel rådden ost..

Jeg er oftest frisk som en havørn når jeg skal ting, for jeg tror at min krop gejler sig op til at nu skal du sgu præstere unge dame, og når jeg så har en fridag, og ikke skal lave noget, så ligner jeg mere en gammel rådden ost.
Når jeg har friage hvor jeg har planlagt at skulle gøre ting, så er nok halvdelen af de to ting, INDTIL jeg kommer igang med mine gøremål.
 Det er altså fedt at man kan tegne sådan og få ting til at ligne noget smukt og glamourøst.
Haha..ej, det er der faktisk ikke mange der gør..og det er altså virkelig trist..prøv at tænk hvor smuk naturen ville være uden kunstige og grimme colaflasker, papir eller pap over det hele på græsset.























 Jeg skulle ud og køre på motorvejen igen idag kl 10:45.

Derfor cyklede jeg hen til busstationen.












Det var så nuttet, for der var en hel masse små børnehave-børn der løb rundt og lærte om brand og redning.
De gik rundt med vandslanger og skulle ramme en bold eller andre former for skydeskiver.

Man kunne se at de hyggede sig med det..det er jo en leg for dem.;)





 Det er typisk...så typisk..nu virker den ene af høretelefonerne ikke..så nu har jeg kun musik i den ene høretelefon....og de er omkring en måned gamle...sikke noget lort altså..jeg hører altid musik når jeg skal noget, så det er ikke noget der kommer som en god overraskelse, når ens tro følgesvend med musik går i stykker.

Så jeg måtte høre musik i det ene øre idag.. 

 Jeg havde en lille smule tid, inden jeg skulle gå op til køreskolen, så jeg gik op til biblioteket for at læse i min bog, så jeg kunne blive færdig med den..
 Men jeg var der kun i omkring 5 minutter, for så skulle jeg til at gå..så det blev ikke til noget læsning.





 Og alligevel kom jeg for tidligt...typisk;I




 Så sad jeg og ventede trofast på at jeg skulle ud at køre.


  Køretimen og kørslen på motorvejen gik ret godt i dag faktisk.
Nu håber jeg snart der er en teoriprøve til mig.
Jeg vil dog ikke sige hvornår jeg skal til teoriprøve og køreprøve her, fordi det jo er lidt privat ikke, og jeg vil ikke have for høje eller for lave forventninger til mig selv..så når det er bestået vil jeg selvfølgelig skrive det..
    Da køretimen var ovre gik jeg igen mod Sønderborg centrum. 






 Så stod jeg og ventede på bussen.





 Da jeg var kommet af bussen cyklede jeg hjem igen.








 Ved 12:30 var jeg hjemme igen.











 Nu kunne jeg endelig ringe til tandlægen og banken igen, da det jo er hverdag igen.
Så jeg brugte lige noget tid med at ringe til tandlægen.

Nu har jeg ENDELIG fundet ud af hvor fejlen lå.

Banken kunne jo godt se at jeg havde betalt, men tandlægen sagde at jeg ikke havde betalt.

Fejlen var at jeg havde glemt at skrive de sidste 2 nuller(000) på deres betalingsID..så mine penge var røget ind på en anden kundes konto...ups...men nu er der heslt styr på det 

 Jeg har bestemt mig for at øve teori hver dag fra nu af og indtil der bliver bestilt en teoriprøve til mig.

 Jeg tager 2 prøver om dagen, og jeg går ikke fra dem før jeg har under 5 fejl i de 2 prøver.

Når jeg så har gået dem alle igennem(der er vidst 8-10 prøvetests), så starter jeg da bare forfra igen.

 





 


Man kan altid lugte når der er nogen der har kørt gylle ud, men det er ligemeget for mig, for det dufter bare godt og hjemligt.
Jeg føler mig tryg, når der dufter af gylle..jeg kan godt lide duften..det er sådan sommer dufter her hos os.

 Hestene kom ud lige efter jeg havde fået under 5 fejl i prøverne.

Pinkey var usædvanlig glad for at komme ud idag, han løb rundt og lavede hestespark, haha :) 



Kattene var også med.
Her er det lille Minnie. 









 
 De har deres eget lille mudderhul, de elsker at rulle sig i.


Da jeg gik ud med skraldespanden, så sad der en lille brun rotte og kiggede forskrækket på mig..haha :O


  Så var vi lige i jordbærene, hvor jeg spiste mig rumle fed. 


















 De hygger sig rigtigt.





Jeg gik mig en tur i haven.

Min farmor og farfar har altid haft en lang og flot "tunnel" af blomster og blade i haven.

Den elsker jeg at gå ind igennem.








Om sommeren er den fantastisk. 



  



Der mødte jeg lige Stribe der var ude at gå tur .:)














 Miranda Sings kommer freaking til danmark(københavn)
Hun er en youtuber jeg engang har fulgt på youtube.
Men jeg følger hende ikke mere, for jeg syntes hun blev for meget.
Jeg vil dog stadig gerne se hende, hvis det koster omkring de 50-100 kr.


Jeg har følt mig drænet for energi idag, men jeg bliver også påvirket af vejret..såååå der ligger forklaringen..



 Jeg sad på mit værelse og skrev aftaler osv ned i min kalender.
Jeg elsker at have en kalender, for så glemmer man ihvertfald ikke alt det man skal.




Nu skulle kattene fodres og hestene have deres mad og ind.








Jeg ELSKER ELSKER ELSKER når de hilser på hinanden. 

Det er så sødt, og nogle gage så ænder Minnie med at give Harald et klask med poten, hun er vel en dame med grænser:)..haha..











 Stribe er sådan en elegant lille dame ^^  








 Minnie sidder altid ude midt i det hele  C-:





 Så fik kattene deres mad.




 Efter aftensmaden, som bare var rugbrød, tog jeg lige med min mor på netto for at handle.











De kører lige nu med tilbud på solcreme, jeg ved bare ikke hvor længe det holder med den lave pris.

Jeg købte faktisk nøjagtig den samme solcreme til 128 kr..og her koster den KUN 50 kr..såååååå det var billigt.
  




  
 Mig og min mor tog lige et smut forbi mig og mine søstres gamle skole(Midtals friskole) som jeg gik ud af i 2010(woow, det er allerede 6 år siden)..tiden går alt for hurtigt.

Der er sket en del ændringer på de 6 år.
Der er fra 0 klasse til 8 klasse(det vil sige man går de i 9 år)..jeg gik der bare i 10 år, da jeg tog 6 klasse 2 gange pga matematik.

Det her "skur" havde vi ikke da jeg gik der. men der er jo kommet flere børn ind i klasserne(da jeg startede i 0 klasse var vi 10 og nu er der nok 12-13)..så jeg mener der er kommet 2-3 mere ind i klasserne...så der er brug for mere plads.



 
  



Billederne er ikke lige så god kvalitet..men ja..det her ligner sig selv.

Jeg føler bare at skolen er skrumpet de sidste år, og siden jeg gik der.
Jeg bliver jo også større. 


Da jeg gik her, så stod denne vippe her ikke, så den er ny.



 Alle de gange jeg har stået her og leget med blade(yup,,jeg troede jeg havde magiske kræfter og kunne få bladende til af flyve)..jeg var et meget underligt barn..haha :)
 Hver gang det blev denne årstid, så skulle dem der gad lige ud og smage på bøgebladene.
Jeg elskede at gå og spise af dem...haha..de smagte jo godt ,og de gør de heldigvis stadig.

De her legehuse er nye.
Dog stod der et blåt legehus der hvor legehuset med det sorte tag er.
Der sad vi nogle gange og snakkede oppe på taget.
Jeg elskede at sidde på det tag..når man skulle ned, så havde man ihvertfald ikke rene bukser mere...haha :)

Der hvor legehuset med trætaget stå, stod der et gyngestativ, hvor jeg har sat og gynget EN MILLION gange og snakket med alle mulige om alt muligt.
Hver gang der havde været MGP i tv, så sad vi alle og sang sangene på gyngerne..haha..




 Bordtennis-bordet havde de i de sidste 2-4 år jeg gik der.
Det var så irriterende at spille bordtennis der når det blæste, for den der bold var jo let og fløj væk hele tiden.

Jeg kan også huske at jeg har leget syvstjerne(en leg med bolde) sammen med nogle fra klassen.

Eller Antonius(også et spil med bolde) og der var den bedste side denne her side..for på den anden side var der en hæk, og der gad man ikke at kravle ud og hente de hurtige bolde.



 Det her vindue var jeg ALTID SÅ fascineret af, for den her figur stod der da jeg startede i skole i 2000 og den står der endnu..vinduet har også altid haft en hul i det..jeg er stadig ret fascineret fa det.

Jeg ville så gerne røre dukken, men jeg kunne aldrig nå den, for jeg var jo så lav.
 Hvis vi havde valgt smedning i en valgfagstime, så kunne vi komme ud og smede en masse ting på "smedebordet"(kan ikke lige huske om det hedder et smedebord eller en smede esse)

Jeg var altid så bange for at min jakke ville brænde i stykker af gnisterne.


Kan i se hækken?
Yup, det var den hæk man IKKE ville gå ud i, når boldene fløj der ud..

Det her legehus var der dog  heller ikke da jeg gik der. 


Der hvor legehuset står stod der et rødt legehus, som jeg altid legede i sammen med en pige fra min klasse..vi havde endda skrevet vores navn på døren, fordi vi legede der så meget, så vi havde ejerfornemmelser over det.
Til venstre for legehuset stod der et blåt legehus, uden døre og vinduer, hvor vi elskede at kravle ind ad vinduerne.
Jeg kan huske at vi altid havde tæpper til at ligge derinde, så vi kunne sidde blødt derinde,

Vi sad selvfølgelig også ovenpå legehusets tage og snakkede..haha..jeg havde en hel speciel måde at komme derop på..der var nemlig en sten man kunne kravle op på, men det var lidt svært for en lille pige som mig med korte ben..det lykkedes dog altid at komme derop.



Jeg startede med at gå i 0 klasse i denne bygning, senere blev det så lavet om til 1 klasse(for mig vil det altid være 0 klasse)..nu ved jeg så ikke om det er 0 eller 1 klasse idag.







dårligt kvalitets billede, men det her træ, skulle ALLE og jeg mener ALLE blære sig med at komme op i, fordi det var så højt og skræmmende..haha..jeg var en af dem der kunne komme derop, så jeg var jo stolt. 





 I denne bygning gik jeg i 1 klasse( den blev så senere lavet om til 0 klasse, men for mig vil den altid være 1 klasse)

Skraldespanden..ja, den kravlede vi også op på og sad på..haha :)


De her rødder var HELT dækkede af sand/mudder/ler da jeg gik der..nu er de bare VILDT tydelige, det er så mærkeligt.

Jeg kan huske at jeg engang sad på en gren oppe i et af træerne, og ligepludselig knækkede grenen og lille forskrækkede Mai-britt trillede ned af skrænten BAGLÆNS!..haha..det var IKKE sjovt da det skete, men IDAG ER DET HYLENDE morsomt..jeg tænker tit tilbage på det og griner..C-:



 Det her store "skur" hvor der er forskellige legehuse inde i. var der de sidste 2-4 år inden jeg gik ud af skolen. 

 Yup, jeg trillede hele vejen ned...åh..haha (-:

Jeg havde ondt i ryggen et par dage efter.


Der kan man se legehusene inde i det store "skur".
Rutchebanen var der ikke da jeg gik der..men bakken stod på det samme sted, som på billedet.
Vi kælkede altid ned ad bakken om vinteren..det var så sjovt.

Når vi havde gymnastik og legede var den sjov at løbe op og ned ad. 

 Sportspladsen ligner sig selv.


    Åh..jeg savner stadig skolen, jeg har jo brugt hver dag i 10 år af mit liv på at gå her..så Midtals friskole, har en speciel plads i mit hjerte.
Vi var/er som en stor familie.
Alle snakkede med alle, på tværs af klasser fra 5 år til 15 år..der var ingen problemer der..vi hjalp alle hinanden.

Vi var kun 90 børn da jeg gik der, men nu er der omkring 100..men alle kender stadig alle:)

Forældrene var også inde over hverdagen, da der tit var teater og shows som børnene lavede.

Vi har mange traditioner så som, motionsløb, påskehareløb, sensommermarked, adventskransebinding, halloween, Fortuna, julefest, sommerfest osv osv...det er godt med traditioner.


 Man kan altid komme og besøge skolen og være med til morgensang..det skal jeg også snart, men det er bare med at få tid og jeg vil heller ikke selv, så kunne det være fedt at tage søstrene med eller bare en af dem.

Så var vi hjemme igen.
 Hvor jeg slappede af i sofaen.
 Med et tæppe og Youtube.

 Omg, May-kate og Ashley fylder 30 år!!..det var jo ikke så lang tid siden hvor de bare var de små nuttede tvillinger der lavede nuttede film.

Jeg elskede ALLE deres film, og jeg elsker dem stadig..de er så seje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar