lørdag den 11. juni 2016

Forbandede regning-Fredag den 10 juni 2016.

 Årh, ja, jeg elskede dem..de var så sjove.
De sælger dem faktisk stadig i nogle forretninger.

Jeg burde købe dem igen, men de er faktisk lidt dyre nogle steder.
Måske findes de i tyskland.
Min far har lovet en tur til tyskland på lørdag eller søndag, så der vil jeg helt klart lede efter dem.
 De er faktisk meget forskellige.
De små kan man "suge" op med sugerøret og de er ikke så store at have i munden(burde ikke tænkes sjofelt..haha)
Øhm..sidespor der..
Ej..sagen er at nogle er for store(dermed er de meget kolde at have i munden)
Nogle er små(derved er de nemme at have i munden)
Der kan være mere væske i dem hvor der er store isterninger i(da der er store huller og derved er det hele mere porøst..porøst betyder at væsken har nemmere ved at komme igennem sien ik?)


Yup, som at slukke lyset eller glemme sin mobil ovre på sit skrivebord.
Det samme er når man lige har sat sig godt til rette i sofaen i stuen og så glemmer fjernbetjeningen eller sit glas vand på den anden side af bordet.  

Eller når man ER gået op på sit værelse og glemmer det nyvaskede tøj eller sin bog, som man havde tænkt man skulle have med ovenpå.



         
  
  Jeg kom op kl 08:40 idag, da jeg var blevet sat til at skulle gøre rent i vores bed and breakfast.
Ej, jeg bliver aldrig tvunget til det, jeg bliver pænt spurgt om jeg vil hjælpe.
Det vil jeg selvfølgelig gerne..jeg syntes det er mega hyggeligt at gå rundt og gøre rent, vaske ting af og rede senge op til gæsterne.



Jeg havde fået min allerførste rykker her til morges! og jeg HAR betalt den...Jeg forstår det simpelthen ikke..
Det var den dag jeg var til tandlæge(den 19 maj) der spurgte jeg om jeg ikke måtte få regningen med hjem og betale den der, istedet for at betale den ved selve tandlægen(jeg ville gerne være sikker på at jeg havde pengene på kontoen, da jeg gerne vil vide hvor mange penge jeg har på kontoen før jeg betaler eller køber noget)

Da jeg kom hjem betalte jeg den ved 18:00-tiden.

  

 Jeg har aldrig i mit liv fået en rykker, fordi jeg altid husker at betale mine ting..



 Jeg brugte derfor meget fa min dyrebare tid på at ringe til tandlægen og 2 gange til banken.

Tandlægen sagde at den ikke var gået ind, men banken sagde at den var gået ind...and that made me confused..

Jeg er sådan en der river mine seddler over og smider dem ud, når jeg har læst og betalt dem.....MEN DET GØR JEG SGU ALDRIG MERE! da banken sagde det var vigtigt at gemme dem..
Så jeg måtte en tur i skraldespanden og hive min kvittering op og tape den sammen..That is so embarassing..


Jeg plejer ALTID at skrive betalt den(date og klokkeslet) på ALT jeg betaler..det er SÅ smart..

Nå, men fra nu af gemmer jeg ALT der har med betaling at gøre..selvom det roder rimelig meget..og jeg burde lave en mappe til lortet.. 

Jeg fik faktisk aldrig svar på om hvad der lige var sket, da tandlægen havde lukket kl 12:00 fordi det er fredag...såååå jeg skal ringe derud mandag igen..

Efter 2 timers hjernevridning over den regning fik jeg min morgenmad.










Jeg elsker når de børn der er på ferie i vores bed and breakfast tegner tegninger i vores gæstebog..det er så sødt.
 Jeg fik vasket lidt sengetøj.
 Og så gik mutter Mai-Britt ellers igang med at tage sengetøj af 5 værelser og rengøre 2 værelser.









 Da jeg havde gjort 2 værelser rene, kom hestene udenfor i det gode vejr.











 Da jeg var ude at lede efter kattene, mødte jeg lige min farmor der var i haven og vi fik os en snak om haven, og de blomster hun lige havde plantet, kattene og æblekagen hun lige havde lavet, som vi måtte få det sidste af.
Hun havde haft besøg af hendes datter Mette (min fars søster) og min fars kusine Søsse.



Så var der æblekage.
Vi er hurtige i vores familie, så det gælder bare om at være der til tiden, ellers får man ikke noget, hahah :) 

 Så kom hestene ind.



  



 


Og kattene fik mad. 

 Efter hestene var kommet ind, gik jeg op og hjalp min far med at gøre de sidste 3 værelser rene.







Efter noget tid var de rene og klar til flere gæster.


Jeg gik derfor ind og fik noget koldskål.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar