tirsdag den 14. juni 2016

Kører på motorvej og mørkekørsel-Mandag den 13 juni 2016


Jeg elsker at have de samme farver på fødderne, som på fingrene..det er så smukt.
Fødder er dog ikke så flatterende efter min mening, og så klæder det dem ret godt med noget udsmykning.

 Nuurh, kaniner er så søde.
Da mig, Ida og Alice var mindre så havde vores farfar kaniner til at gå i burer udenfor.
Nogle gange fik vi lov til at tage dem op og snakke med dem.
Det var et par stykker på omkring 10 kaniner.
Det var alle hvide albino kaniner med røde øjne....og de var giga store.
Jeg husker at have givet dem mælkebøtteblade og græs.
Vi var nok omkring de 5-10 år da min farfar havde dem.
 Åh, ja..sådan kommer det til at su ud til mit bryllup...hahah :)

Ej, det er nok for meget og for dyrt til en kage.

Åh, ja, det er SÅÅ nedern...og så bliver man  jo bare nødt til at sige det svar som man havde sat bagefter da man blev i tvivl og ændrede sit svar.
Man tænker bare " nåårh, jaaa..ej, hvorfor stolede jeg ikke på mig selv og skrev det istedet"?

Jeg har fået udgivet Århus del 1 indlægget.
Jeg postede det før dette indlæg..hvis i ikke har set det.


Jeg skulle jo ud at køre idag..på motorvejen for første gang.
Det måtte bare ikke regne... MEN min facebook sagde noget andet om vejret.






Det ser lidt tidligt ud det der Mai-Britt. :-)

 Jeg kan ikke lade være med at gabe, når jeg kigger på billedet nu...Hahahaha:O
















Det må gerne regne NÅR man ER kommet ind i bussen..ellers ikke..man gider jo ikke at dukke op som en druknet mus til sine aftaler.


 Bussen gik noget med 50, så jeg cyklede op til bussen.

 Det støvregnede heldigvis kun, så det var godt.
Det er værre når det står ned i stænger og man bliver plaskvåd.

 Jeg parkerede den som altid ved cykelstativet.

 Og ventede på bussen.


 Så var jeg endelig i Sønderborg, men skulle vente yderligere fordi min køretime var kl 12:00.




 Så jeg gik lidt rundt.







 Indtil jeg kunne gå mod køreskolen.

 Jeg har det bare bedst med at gå hurtigt:)





 Ja..jeg kom ret tidligt, som sædvanligt.
 Det var faktisk ikke så slemt at køre på motorvejen som jeg troede.
Det gik jo godt og der skete heldigvis ikke noget:)

Det er bare ret skræmmende at man skal op og køre de 110-120. højest 130..Det er sgu ret hurtigt, og så er det bare med at orientere sig.


 Så kunne jeg gå hjemad.


   




 Men jeg tog faktisk først ind på lagkagehuset og fik mig en kop varm chokolade.
Denne gang fik jeg heldigvis ikke en kop kaffe. 

Fordi jeg ikke kunne lade være, røg der også en chokolade-muffin med.


Derefter gik jeg hen til biblioteket, fordi jeg havde lyst til at sidde og læse i blade indtil at bussen kom.

  

 Så sad jeg der og læste lidt i blade.

Det er faktisk virkelig hyggeligt at sidde og læse i blade på biblioteket.





 Det var faktisk ret nostalgisk og særligt, fordi jeg sad og hørte congratulations fra 1998..og den er jo af ældre dage.


 Jeg kunne faktisk rigtig godt lide denne artikel der var i bladet.
Den fik mig til at føle, at selvom der er noget negativt, så kan man sagtens få det til at blive positivt igen bare ved tankens kraft.
 Jeg fik den følelse af at det hele nok skal gå, for verden ved hvad den gør.



Så sad jeg der og læste og læste og læste. 

 Indtil jeg kunne gå ned til bussen og tage hjemad.


Da jeg var hoppet af bussen cyklede jeg hjem. 

 Altså nu var jeg faktisk lidt ligelad med at det regnede, for jeg skulle jo bare hjem.


 






 Hjemme igen.


 Min chokolade-muffin havde det ikke særlig godt da den endelig var landet på dansk jord..haha..Den var lidt flad og medtaget..men ved i hvad--den smagte stadig ret godt af chokolade.


Så sad jeg der og spiste kage sammen med familien imens vi snakkede om alt muligt og ingenting. 



 Jeg skulle jo ud at køre mørkekørsel i aften for aller første gang.
Det blev nødt til at være ret sent, da det jo er lyst ret længe om aftenen i sommertiden...sååå det skulle være kl 23:15.



Min mor har jo for 4 måneder siden fået sin allerførste touch-mobil.. men jeg skulle alligevel lige hjælpe hende med at få den opstartet opgraderet og lavet en icloud til hende.

Hun er ikke så meget til diverse elektroniske dimser..det er SÅÅ sjovt at se min mor og far bruge elektroniske devices...hahah..for de kan bare ikke finde ud af dem:)




Vi fik også lavet sådan at vi nu har fået vores gamle og egne numre på vores mobiler igen.
Vi har jo rendt rundt med de nye telefon(med midlertidig nummer)  og den gamle(med vores egne numre)..Men nu har vi kun vores nye mobil(med vores egne numre igen)

Det er DEJLIGT, da det var ret belastende at skulle rende rundt med 2 mobiler.

Nu kan jeg bare ligge den gamle mobil i skuffen:-)


Der blev skrevet løs på bloggen.
 Når Ida laver the, så bliver den helt fantastisk og når jeg laver the, så syntes jeg bare det smager mærkeligt.

Så jeg plager altid Ida om at lave the til mig.


Nu skal jeg bare lige have mine billeder fra kameraet over på min computer, og så kan jeg gå igang med at få lavet Århus indlægget helt færdigt. (bemærk 1 del er oppe.)


 Forresten fik jeg også lavet et delekøb med min far på colaer med cherry i.
En kasse koster 37, så vi skulle bare give 18,5..og det var da meget billigt.

 Hestene  kom ind.
Bruno elsker at slikke på en, med sin lange slimede tunge :-P

Så fik the cats deres mad.



Til aftensmad fik vi noget med bønner i og kartofler.
Og så et eller andet kartoffel/grønsags-ting ting.

Det smagte rigtig godt-MEN HVOR ER KØDET? 






  


Så fik jeg lavet århus indlægget helt færdigt. 

 Tiden gik bare såååå langsomt, for jeg gik jo bare og ventede og ventede på at jeg skulle ud at køre.
Min kørelærer ville jo hente mig hvor jeg bor, og så skulle jeg køre til Sønderborg og tilbage igen.


 Imens jeg ventede havde jeg min kat Stribe inde igen.
Det er meget underholdende for hende at gå rundt og finde mad på gulvet...så bliver det en leg.


   

Da kl var blevet 00:00 var jeg hjemme igen.
Det var ikke så slemt at køre i mørke som jeg troede det.
Nu har jeg jo lært de grundlæggende ting som at styre bilen, gearene, orientere mig osv.

Det er meget meget nemmere for hver gang man kører.



 Nu skulle jeg bare i seng, da jeg var en træt bille til sidst:_P









Ingen kommentarer:

Send en kommentar