lørdag den 25. juni 2016

Doven dag-Onsdag den 22 juni 2016.


 Årh, ja..det er vildt fedt, eller hvis man opdager at man liige mangler at få nogle penge fra jobbet eller fre noget ferieudbetaling..thats great :)
 Se lige de tatoveringer der! uff..det er smuuukt (-:
 Hvis bare jeg kunne tegne halvt så godt!
Så ved jeg ikke hvad det skulle blive til..eller jo..det ville ihvertfald blive meget bedre end de nuværende krusedulle-tegninger jeg kan lave.

Haha..ja, alle mine nytårsfortsætter de omhandler faktisk at jeg skal leve sundere, løbe eler dyrke mere motion ihvertfald hver dag, og man tror virkelig at man kan holde dem..MEN NEJ!..hvor sundt har jeg lige levet i år? ..jeg tror faktisk bare jeg har levet som i alle de andre år..så den holder ikke makker...



 Jeg fik mig et bad og fik noget nyt tøj på.
Jeg skulle ud at køre i dag.
Jeg vågnede ærlig talt op med virkelig dårligt humør...kender i det, i vågner bare op og er meget irriteret og sur. 

 Åh..alle de hormoner....hahah..man er vel en kvinde..
 Mine nye beskyttelsescovers var kommet med posten og det er da dejligt at de er pakket så godt ind, for det ene jeg har lige nu er fuldstændig revnet.






 Jeg gik igang med at læse lidt avis.


Og fik noget morgenmad. 





 Jeg forstår ikke hvordan folk kan få sig selv til at snyde ved en eksamensopgave..altså hvorfor? så er det jo ikke DIG der har lavet den men en ANDEN.

Det er såå uretfærdigt for dem der kæmper og kæmper og kæmper bare ved at komme igennem en opgave, og ikke får credit.. imens der er nogen der snyder og endda får credit for deres opgave med snyd i.

Jeg synes det er så uretfærdigt at folk slipper igennem nøglehullet, når de slet ikke kommer til timerne, ikke laver deres lektier og pjækker..vores danske skolesystem er simpelthen til at lukke op og skide i.

Man burde får credit for at komme til tiden, lave lektierne og ikke pjække.

Der findes så mange dygtige elever i de danske skoler..MEN der der findes sgu også hundehoveder der tager for let på skolen..put your self together man.
 Jeg skulle køre kl 13:00, så jeg tog afsted 1 og en halv time før, for busserne kører jo på underlige tidspunkter.
 Vejret var ret gråt, men det var stadig ret varmt og trykket.









Fik parkeret cyklen ved stativet. 

 Idag sad jeg faktisk og ventede inde i busstoppestedet, og det plejer jeg aldrig at gøre, fordi der er ret skræmmende derinde.
Men det regnede og jeg gad ikke lige at ligne en våd mus.





Så var jeg i Sønderborg. 




 Nu var jeg på vej op til køreskolen. 


 Jeg ankom 5 minutter før jeg skulle køre idag, for jeg var stadig lidt irritabel og havde en dag, hvor man bare følte sig klam og doven..jeg gad faktisk ikke rigtig noget idag..hvis i kender de dage..
 Hvordan har i det med at finde penge forskellige steder?

 Jeg har det dårligt med det..for der kan være en person der har skulle bruge den til noget vigtigt måske.
måske har personen fået den af en?
Nogle tager jo bare de penge de finder..,men jeg kan ikke få mig selv til det..det ville jeg aldrig gøre..

Den ligger sikkert der endnu..haha :)

 Da køretimen var ovre, var jeg faktisk ret lettet..altså det gik godt, men jeg har bare en af de dage, hvor man bare ikke gider noget..og bare vil have ting overstået.

Jeg nød det faktisk ikke rigtig idag..det var ikke særlig fedt.

Så smuttede jeg hjemad.
















 Bare hjem med bussen nu. 

 Hjem det gik over bakker og bjerge.


 Jeg skulle lige ind på brugsen og hente en pakke inden jeg cyklede helt hjem.



 Og så gik det bare hjemad.










  Jeg satte mig op på mit værelse, fordi jeg gad andet idag.
Vejret var dog fantastisk.


 Jeg sad og så youtube.
 Og drak en masse vand.


I pakken fra Nelly.com. 



Var der en lille pakke med. 

 Nye høretelefoner.




 De der ting man skal proppe i ørerne er lidt store, men ellers er de ret gode.
  

 De kostede 99 kr.




 Yup, og så virkede internettet ikke mere.
så kunne jeg ligesom ikke sidde på mit værelse og se youtube mere.

Det er sgu da irriterende.


I den anden pakke var der en ny taske.
Jeg har længe gået og gerne villet have en taske man kunne lyne op og så bare proppe ting ned i..den anden jeg har skulle man først lukke en "klap" op, lyne op og så proppe ting ned i.


 Den er da fin og smart.

'Den er dejlig rummelig. 
Den kostede vidst kun 150 kr.

 Den har et lille fint rum man kan lukke.


Og 2 andre åbne rum. 

 Det er lækkert læder.



Hestene blev lukket ud på marken. 

 Man kan nærmest ikke se hestene fordi græsset er groet så meget.








 Jeg fik vasket en omgang tøj. 

 Nu jeg tænker over det, så er det faktisk ikke det bedste år vi har med vores jordbær i år.
Det er gået bedre  de andre år.
Der er selvfølgelig nogle, men de er små og der er ikke mange.


   

 Der blev lige luget lidt, indtil jeg ikke gad mere.








Jeg elsker at gå rundt og spise af vores ribs..når de altså er modne:) 







Stikkelsbærene er mit liv...de smager så godt, når de er modne, og man kan suge indholdet ud af dem. 


Jeg var inde i værkstedet for at lede efter en sækkevogn, fordi jeg gerne ville sætte vores badebassin op.
Det er et meget stort og tungt badebassin.

Da en telefonsælger ringede for 5 GANG IDAG!.

SÅ HOLD DOG OP!

De siger hele tiden det samme..kan de ikke bare tyde hentydningen om at vi er lidt ligeglade.

"Hej, det er (navn) inde fra blue energy, jeg kan se at en af  mine kollegaer har snakket med dig tidligere.
Mig: ja, det er rigtigt.
navn: okay, det er fordi du har vundet et gavekort på at nedsætte prisen på dit el-forbrug, hvad siger du til det?
Mig,: det lyder da godt, men det er min far der styrer det med el.
navn: ok, så må du have en god dag-farvel.
mig: tak i lige måde.

Det er det samme hver dag..


 Derefter slappede jeg lidt af med Minnie og hørte lidt god musik.
















 Nu skulle hestenes vandtrug rengøres.


  Så fik jeg skubbet badebassinnet ud på sækkevognen og afsted hen til stedet hvor jeg ville sætte det op. 

Der var lige komplikationer undervejs.




 Det har faktisk kun været brugt ca 2 gange.

I 2009 og 2010..for så kom efterskole og lanbrugsskole  i vejen.

MEN nu..kan det jo komme op igen..det er bare enormt beskidt nu..hehe..

 Kattene..ja..de lå bare og fladede ud imens de gloede på mig..



Jeg skulle o lige tage mig sammen ikke..


 Så fik jeg det rullet ud.
 Det blev skure og skrubbet i et par timer.
 Det var faktisk ikke så beskidt som jeg havde troet det ville være.
Jeg troede det ville være dækket af alger og mudder.

Men vi har passet godt på det.





 Hestene kom ind igen.


 
 Kattene fik deres mad. 





 Alice ville ud og løbe en tur, men jeg gik med hende..så det endte med at vi bare gik en tur istedet for.

Det var ret spontant, så mobilen kom ikke med..jeg render jo ikke rundt med den hele tiden...selvom man skulle tro det.

På vores hyggelige gåtur kom vi forbi en lille fugleunge der lå på vejen.

Først troede vi at den var død..men den var god damn levende...og den var vidst lige poppet ud...
Årh..det er så trist sådan noget..den fortjener ikke at dø, men at ligge i en dejlig lun og varm rede, sammen med sine søstre og mor.
 Den lå midt ude på cykelstien..vi kunne ikke bare lade den ligge og lide..der var ikke en fuglemor i nærheden.

Så vi tog den med hjem..hvad skulle vi ellers gøre...lide skulle den ikke.




 Der var ingen i familien der kunne slå den ihjel..for ærlig talt så havde den meget lidt changer for at overleve.
Dens øjne var ikke åbne endnu, og den kunne nærmest ikke holde sig oppe.
Den kunne pippe og åbne munden.

Vores far gik derfor ud og gav den fred...vi ville ikke vide hvordan han gjorde det...men nu er den lille fugleunge død.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar