tirsdag den 28. juni 2016

Kørsel og kattehjem-Mandag den 27 juni 2016.

 Hvor er det bare smukt!.
Hvis jeg havde en ven der kunne tegne så smukt, havde jeg bestilt et maleri til mit værelse af en himmel eller stjerner.
Det kunne være så magisk at ligge og kigge på en realistisk stjernehimmel lige inden man skulle sove.
 Hahaha...Min kat Stribe kan sidde meget længe og miave ude foran vores dør, når hun har fanget en mus.

Vi går dog altid derud og roser hende, for den gode jæger hun er.
Hun vil altid have at vi lige ser musen først, inden hun spiser den.
 Det er såååå beroligende bare at sidde ude ved hestene, og bare lade tankerne flyde.
Man kommer derud, og vil bare gerne sidde derude i 10 minutter, men ender med at sidde der i mere end en halv time.

Så strigler man lige hestene, redder deres manke, træner dem i at løfte benene og bare fortæller ens livshistorie til dem,..yup..sådan er det at have heste eller dyr...tiden står stille, når man er sammen med dem
Elegant design..det ville passe perfekt til hvis man sad og drak rødvin.



   







Idag skulle jeg ud og køre, og derefter hen på kattehjemmet.




Jeg startede dagen med at se Reign.
Kender i det når man skal noget, men virkelig gerne bare vil se et afsnit af en serie man er i gang med?

Jep..jeg ville gerne lige se et afsnit af Reign, inde jeg skule ud ad døren..men så ville jeg jo ikke kunne nå bussen.
Min køretime var kl 10:15, så jeg tog afsted ved 09:00-tiden.


Jeg var faktisk lige ved at komme for sent, fordi jeg blev for opslugt af serien.

Dårlig ide at tænde for serien, når man skal ud ad døren...haha..






 Jeg ventede på den kære bus. 






Da jeg var kommet ind i bussen, kom der en mand med 2 hunde(jeg tror han var "en af de der med alkoholproblemer") på et tidspunkt "tabte" han snoren til en af hundende og hunden bosatte sig under mit sæde i bussen.



Jeg stod af på busstationen og gik derefter mod køreskolen.

Som sædvanligt er jeg tidligt på den igen..tiden brugte jeg på at høre musik.

Køretimen gik ganske fint idag, der var næsten ikke noget at sætte en finger på.

Når der er noget der går godt, så bliver man automatisk i bedre humør, og det er jo egentlig også logisk, for man får en succesoplevelse...man klarede det, så kan man også klare noget andet.

Så var jeg på vej til kattehjemmet..
Jeg holder meget af at være der, det er et dejligt sted.

En af mine største bekymringer nu er bare at få et lønnet job.
Jeg har aldrig stået i denne situation før..Jeg har sendt et hav af ansøgninger og ringet rundt til steder..det er sindsyg svært at få et job, når man ikke er  faglært..
Jeg ved godt at jeg er uddannet landbrugsassistent, men jeg vil gerne prøve noget nyt denne gang..

Måske vender jeg tilbage til landbruget en dag..mit ønske er at drive et hobbylandbrug hvor skoler, besøgende og institutioner kan komme og opleve dyrenes forunderlige liv.

Hvem ved om jeg kommer til at arve min families gård?..så håber jeg de syntes det er okay at jeg lige anlægger et hobbylandbrug på samme tid med et bed and breakfast..jeg tror godt det kunne køre på samme tid...med et par ansatte, så jeg kunne passe marken og dyrene..det ville jeg ikke have noget imod.


Jeg elsker lyden af nøgler der klirrer..det er virkelig en god lyd. 

Så var jeg ankommet til kattehjemmet.

Misse Møges 2 killinger Mads og Maude fik endelig en ny familie her i lørdags..det er dejligt for dem.

Charley og Marley er endelig begyndt at komme mere ud..de var så bange i starten.
Her ses Charlie.

Og Marley.


I videon var lille Benjamin..:)
Der var kommet 2 små killigner og deres mor til kattehjemmet.
De er jo så søde.
Man skal dog ikke pille for meget ved dem, da de er meget skrøbelige de første uger..jeg udtaler af erfaring fra tidligere kattefødsler hjemme hos os:)

Da kl blev 14:50 var jeg færdig og så kom Ida og Alice og hentede mig.


Jeg er jo medlem af gruppen spørg universitetet.
Der satte jeg for lang tid siden et spørgsmål ind, og det fik jeg endelig svar på.


'
Så var vi hjemme igen igen. 

Som hver dag på denne tid, kom hestene udenfor.






 


Selvom det har været et dårligt år for vores jordbær, så syntes jeg da alligevel at der er mange...de er bare ikke så store.



Jeg hyggede mig lidt med kattene. 






Nu skulle jeg da lige ind og se lidt Reign da jeg er lidt afhængig af den serie.




Ham der spiller Leith i serien er så utrolig lækker..virkelig..hans stemme er så nuttet og smile..oh my gaaard.:)
De der fugle der sad og sked sad der også idag.
Moderen flyver ind og ud og ind og ud for at finde mad til dem og fodre dem.
Jeg tror hun gør sådan en hel dag..indtil ungerne er fodret og "lagt i seng"



Idag sad jeg også og hang ud i ret lang tid ude ved hestene.
Det er så hyggeligt at sidde og høre dem gnaske i deres mad. 


Kattene fik deres guf.

Jeg ville igen ud at gå en tur.
Det er så dumt at jeg først kommer ud at gå så sent om aftenen..fordi at jeg har så mange ting at skulle, så alt bliver bare skubbet lidt...hellere det end ingenting.  




  


Det er så typisk at kattene gerne vil følge os overalt..det er  bare ikke så smart når man skal ud at gå tur..for jeg vil ikke gerne have at de kommer ud til vejen.

Jeg er bare taknemmelig for at de har lært og godt ved at de IKKE må gå ud til vejen..de tør simpelthen ikke at gå derud..THANKS FOR THAT!:)



Jeg kan ikke lide at se smådyr på vejen, for jeg føler at jeg gerne vil redde dem, og få dem sikkert over vejen.
Naturen må vel bare gå sin egen vej nogle gange..jeg kan jo ikke redde hele verden.

Nu glemte jeg mine solbriller igen..MÅ altså snart til at huske dem.




Når jeg møder fremmede katte, så burde jeg lade være med at gå hen og hilse på dem...altså virkelig..jeg burde lade være...for de følger med en på gåturen..



  





  


Naturens smukke værker.






  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar