fredag den 25. november 2016

JUSTIN BIEBER KONCERT!-Søndag den 2 oktober 2016.



Idag gik turen nemlig til København, FOR MIG OG IDA SKULLE NEMLIG TIL JUSTIN BIEBER KONCERT!!.

OMG OMG!!..Jeg glædede mig SÅÅÅÅ meget!!..









Vi startede med at køre i god tid mod Sønderborg banegård.
Det er altid godt at være forberedt og køre i god tid.
Det var jo søndag idag, men fordi at vi skulle til københavn, kunne vi ikke deltage i søndags morgenbord, så jeg havde en pumble med(pumble er bolle på sønderjysk) i bilen.




Vi kunne lige nå at handle lidt snacks ind til turen..det er trods alt en tog-tur på mere end 4 timer. 

Vi er store tilhængere af snacks på ture:)

  
Vi fik også lige besøgt toilettet inden vi skulle ned til toget.
Vi havde fået købt bananer, slik, juice, cola og æbler.

Nu måtte vi hellere se at komme hen til banegården.

Vi parkerede Idas bil et stykke fra toget, for vi skal jo også hjemad i morgen med bilen.



Toget skulle køre omkring 08:40-50-så vi satte os derind i god tid.
De bedste pladser var jo blevet bestilt til os:)
Kunne det være mere perfekt? :-)..næh nej.
Vi havde fået de 2 bagerste pladser nede i en tog-kupë, hvilket jo er meget rart, for så går der ikke hele tiden folk forbi med deres tasker, de skal have smidt op på "hylden"


Da vi havde kørt i et stykke tid, hvor turen var blevet brugt på at snakke, læse og se en film på min mobil(imens den var i opladeren, for man kan nemlig oplade sin mobil i toget..det er meget smart, når man skal til koncert og være vågen en hel nat)


Jeg holdt min egen lille begyndende koncert..jeg hørte nemlig Justins sange igennem, så jeg liige fik den indprintet, for det er nemlig fedt at kunne synge med på sangene.





Efter mange mange timer i tog, så var vi ENDELIG ankommet til København.
Vi glædede os stadig til hans koncert. 


Jeg glemmer altid hvor travlt det egentlig er i københavn..når man går rundt på lille fredelige Als, med næsten ingen mennesker..eller..ja..jeg vil sige at der er en passende mængde mennesker.
Jeg bliver nogengange SÅ enormt stresset af at være i københavn.

Der er så mange mennesker, at man skal på ikke at blive trampet ned, eller gået ind i.

Man kan næsten ikke vende sig om, uden at gå ind i en, når man beslutter sig for at vende om igen.
Der lugter også ret meget af bilos, og det er som om at folkene bare ikke hilser på en eller kigger på en. fordi de er så vant til alle de mange folk.

Derimod er folk der arbejder i i butikkerne MEGET flinke, og hilser på en, og tager sig tid til kunderne..herhjemme på Als er folk der arbejder i butikker også flinke, men de tager sig ikke så lang tid om kunderne, de vil bare gerne hurtig frem til den næste opgave de har foran sig.
Til at starte med, gik vi bare lidt rundt og kiggede os rundt omkring.

Vi bliver altså nødt til at tage i tivoli til juletid(hvis der altså er råd og tid)

Jeg har en gang været i tivoli til juletid.
Det var sammen med familien, og jeg husker at der var virkelig mange lyskæder og boder med juleguf..det var altså virkelig hyggeligt.

Jeg ved at jeg ville elske tivoli ved juletid.



Vi skule da lige ind i et par storcentre.

Det her storcenter er virkelig stort og smukt.(jeg tror det var det der hed Magasin.)


  Justin Bieber sælger jo merchandise(kasketter, trøjer, bluser, plakater, cdér osv osv)

Jeg ville gerne ud og finde den butik hvor han solgte tingene henne.

Jeg havde fået op i mit hovede at det var på noget der hed CAFE Storm..men det var faktisk en BUTIK der hed storm og ikke en cafe.





Den der butik storm.....den var sgu svær at finde. 

MEN vi fandt den HELDIGVIS.
Her er der et link til selve butikken.http://stormfashion.dk/

Der var SÅÅÅÅÅDAN en  lang kø, for ALLE ville jo ind i butikken og have fingrene i hans kollektion.
Det vildeste var..da mig og Ida spadserede rundt i københavn for at finde den fandens butik Storm, så VAR han fandegame I SELVESTE butikken..og vi GIK rundt og ledte efter den skide butik.

Hvor ville jeg bare ØNSKE at vi var kommet derhen noget før, så vi kunne få et glimt af ham i egen høje person.

Det underlige var at vi faktisk gik forbi et par ambulancer i fuld udrykning i vores færd med at lede efter butikken...De ambulancer måtte have været på vej til butikken.

Her er der et link til da han VAR i SELVESTE butikken og der udbrød kaos..

http://www.bt.dk/danmark/justin-bieber-dukkede-pludselig-op-paa-gaden-i-koebenhavn-pigerne-gik-amok

Det regnede  ufattelig meget, liige få sekunder inden vi stod under halvtag og ventede på at komme ind i butik Storm..men vi stod jo i tørvejr..det var heldigt.
Og lige et link mere, hvor der bare bliver fortalt og forklaret at butik storm rydder deres hylder for selveste Justin Biebers kollektion, og at det er meget anderledes tøj i forhold til det Justin kommer ud med.

http://www.elle.dk/mode/shopping/justin-bieber-indtager-storm-butikken-i-koebenhavn#billede-3


Mig og Ida kunne stå i køen og kigge på denne t-shirt i 15-20 minutter uden at køen rykkede sig.
Jeg ved godt kmat det bare er en helt almindelig t-shirt med Justin Biebers navn og byen hvor han spiller/spillede.

Men ja..der er jo nok limited edition med dem, og dem i de andre lande (asien, afrika, usa osv) er nok ikke interesserede i en t-shirt hvor der står Copenhagen på, andet end hvis de selv havde været med til koncerten i københavn..så ville de nok syntes at det var specielt at have sådan et minde.

Men dyr? --ja..det skal du nok regne med at den er.



 Da vi havde stået og ventet i køen i 30 minutter, kommer der en dame/pige ud ad butikken(en der arbejder eller hjælper til i butikken) og siger at der er meget der er udsolgt, og at de kun har den og den t-shirt og den og den sweat shity tilbage i den og den størrelse.

De havde masser af kasketter tilbage..men det er nok ikke det folk går mest efter..det er nok bluserne..

Så mig og Ida vælger at finde vej hen til Telia parken, hvor koncerten skal foregår.

Koncerten startede kl 19:00, men vi skulle lige finde derud først, så vi gik i god tid.
På vej derhen tager vi en bus, og hele bussen bliver PROPPET OG JEG MENER PROPPET med lyshårede pige(og en lille håndfuld brunetter), i alderen 12-24 år.
Det var sindssygt..vi stod KLEMT og UBEVÆGELIGE inde i en gul bus i over 30 minutter, da buschaufføren gang på gang blev nødt til at sige at vi skulle rykke længere ind i bussen og han blev gentagne gange nødt til at sige til folk der stod og ventede på at komme med bus, at de skulle vente på den næste.
Der var 3-4 piger, der var en smule fulde, der sad på sæderne tæt på mig og Ida..de sad og skreg Justin Bieber sange ud i hele bussen...det var lidt belastende..
Vi kom ud til Telia parken, hvor der stod en "biks" med en masse merchandice.
Det så SÅÅÅ flot ud..virkelig..
Og der havde de heldigvis ikke udsolgt..sååååå jeg skulle da lige hen og kigge på sagerne.

Det endte faktisk med at jeg fik købt en sweatshirt til intet mindre en 400 kr..yup..jeg har ALDRIG nogensinde troet at jeg skulle købe en trøje/bluse/sweatshirt til SÅ MANGE PENGE!..jeg syntes det er direkte fråd..

Det er det dyreste stykke tøj jeg NOGENSINDE har købt..udover konfirmationskjolen/konfirmationsskoene..

Men jeg MÅTTE (hvor dumt det end lyder) bare have EN!.



Mig og Ida var faktisk lidt sultne, og vi skulle da have lidt at spise inden koncerten, så vi fandt en 7-elleven nede af gaden og fik købt os noget mad i form af en RIGTIG DYR salat, og en kanelsnegl.

København er IKKE særlig billig..er du klar over at en salat koster freaking 40-50 kr?..åh gud..
Herhjemmer på als, ville den ligge på de 25-30 kr.


Nå, anyway..vi sad og gnaksede maden i os. og kiggede på den enorme kø der var lignet op foran os(det var nok dem der havde ståpladser, og de vil jo gerne helt op til scenen)

Mig og Ida havde kun siddepladser, så det var ligemeget hvornår vi kom derind.


Da vi så ENDELIG kom derind, kunne vi stå og kigge på alle de mange mennesker nede på "gaden", hvor vi for nok 15 minutter havde sat og spist DYR mad.
Se hvor folk dog sviner!?

Men ja..sådan er det jo, når der overhovedet ikke var nogen form for skraldespande der.
Jeg syntes de burde have stillet en skraldecontainer til rådighed..for det der er direkte svineri og synd for naturen.




Vi fik købt os nogle popcorn, som er fast inventar il underholdning..og en cola også..man skal jo ikke blive tør i halsen undervejs.
Nu var der begyndt at komme mange folk til.
Der strømmede folk til OVERALT.

Jeg var ganske tilfreds med den plads vi havde fået os, for man kunne set det hele, og den var også i midten af det hele.



Nogengange tænker jeg på om det er forsvarligt at fylde en lukket sal op med 49:000 mennesker?
For hvad hvis en eller anden idiot finder ud af at nu vil han da lige bombe et eller andet, og slå en masse ihjel?.

Jeg ved godt at man ikke skal tænke den tanke..men man kan da ikke lade være.

49:000 mennesker kan jo ikke nå at komme ud af en lukket sal på et splitsekund.  


20-30 minutter inden koncert-start var de fleste mennesker ankommet til Telia parken.






Jeg var ved at DØ af SPÆNDING..Jeg ville bare gerne have at koncerten skulle starte NU.

Mig og Ida sad og kiggede op i vinduerne, for måske at få et glimt af ham og hans band der øvede eller gjorde klar til koncerten.

Jeg ved nemlig at han og hans band beder en bøn. hvor de står i en rundkreds, HVER gang de skal spille en koncert.



Koncerten skulle jo starte kl 19:00....Men der var faktisk lige 2 opvarmingsband på før selve Justin Bieber skulle spille.
Det ene opvarmningsband hed the knocks.
Her:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=the%20knocks

og det andet opvarmningsband, mener jeg hed noget med Mick Correy, men jeg er ikke helt sikker.
En halv time efter at opvarmningsbandene havde opvarmet, skete det vi(eller jeg, for Ida er ikke rigtig fan af ham, men hun ville bare gerne med) havde glædet os til lige siden jeg opdagede at han skulle komme til danmark og spille..!!!!'

Han gik på scenen og begyndte at spille.
Og jeg kan godt sige, at lille Mai-Britt var ved at do af vejrtrækningsproblemer..


Jeg skal lige sige at der er OVERDREVET mange videoer i dette indlæg fra koncerten!



 




Og så skete det der IKKE MÅTTE ske....jeg havde IKKE mere plads på mobilen!!!!!!OH MY GOD! KAOS MAN!.

Jeg har jo rigtig mange billeder, fordi jeg jo laver blog, og når man så ikke lige får dem puttet over på sin computer, så sker der liiige en lille overophedning af pladsmangels-art.
 Jeg fik dog slettet nogle af de "ligegyldige" og rystede billeder..så der igen var plads til lille mig.

Lidt efter, at koncerten havde spillet var der en lille pause på de 15-20 minutter.

Og så kunne vi gå igang igen.
Til stor glæde.

Det lød fantastisk godt, og jeg var meget tilfreds.
Det eneste der var lidt øv, var at skærmen var ret lille, så det var svært at se ham rigtigt og at tage ordentlige billeder.

Jeg tror faktisk nærmest ikke at jeg fik et ordentlig pænt billede af ham.
Det er jeg lidt ked af, men vi sad jo også ret langt væk fra scenen.
Jeg er bare taknemmelig for at jeg overhovedet kom med.



Popcorn popcorn!.

Mig og Ida villehave ønsket at vi var nede ved dem der stod op, for jeg tror de havde det en tand federe end dem der bare sad ned.

Vi kunne sidde og rokke lidt frem og tilbage, fra side til side..de kunne hoppe og danse..det ville have været perfekt, hvis vi også have kunnet det.

Koncerten sluttede desværre kl 22:00.
Jeg ville ønske den aldrig havde sluttet..det må gerne have varet ved lidt længere endnu..

Men sådan kan det jo ikke gå..så da koncerten var slut...fuckede vi bare rundt i københavn.






Vi fandt en 7-eleven igen..nærmest alt det mad vi har indtaget er fra 7-eleven...hæhæ.
Jeg fik købt en underlig salat med rødbede.


Men den var faktisk rigtig god, så den vil jeg da gerne have igen engang, når vi skal opad i landet. 



Den sad vi og spiste på banegården. 

Vi skulle vente på at klokken blev 02:50, for der gik vores tog.

Endelig, blev den 02:46, og vi kunne komme ind i toget.
Vi kom med toget, hvor vi skulle skifte i Odense.
Men der var en af de der (jeg ved ikke hvad man kalder dem, men ihvertfald en af dem der arbejder på toget og kigger på folks billetter) hun sagde at vi sagtens kunne skifte i Fredericia, og derefter tage toget til Sønderborg.

Så efter 2-3 timer stof vi af i Fredericia og derefter skulle vi vente på toget til Sønderborg.


Vi skulle vente i ca 40 minutter på vores tog til Sønderborg.

Der sad vi bare og ventede og ventede og halvvejs sov.
Vi stod jo op kl 06.00, og tog afsted til københavn, så vi havde jo været oppe i 24 timer.
Heldigvis åbnede Odense togstations-cafeén så jeg kunne lige gå ind og købe mig en kakao til det næste tog.
Det næste tog gik nemlig kl 06:00.
Jeg havde jo ikke særlig meget strøm på mobilen og jeg skal jo på arbejde, lige efter vi ankommer til Sønderborg...så det er nok lidt vigtigt og dejligt bare at have lidt strøm på mobilen, på hjemvejen i bussen efter arbejde.




Der var mange af de "kendte" fx remee, mads christian fra xfactor, en af dem fra årgang 0 og mange flere, der også var med til Justin Bieber koncerten der havde lavet snapchats.

Mange af dem jeg nævne stod tættere på scenen og de kunne få perfekte billeder og videoer af hans optræden.

Der ville man lige ønske ar man stod nede ved scenen, så man kunne få bedre billeder og film af koncerten.

Mine billeder blev bare slørede..


Jeg havde ca sovet 20 minutter sammenlagt, ud af de 24 timer jeg havde været vågen.

Nu stopper jeg indlægget her, da det er en ny dag, og så er det næste indlæg fortsættelsen af denne dag.

Nu vil jeg gå på arbejde...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar