torsdag den 3. november 2016

Appelsinjuice-Fredag den 16 september 2016.



 Julen er en dejligt tid.
Alle de juleaftener jeg har holdt sammen med min familie har været fantastiske.
Vi har altid haft nogle vidunderlige christmasnights.
Dog var julen 2012 en meget underlig aften, og en jul vi nok ikke var så begejstrede for.
Min farfar fik kræft i 2012.(jeg tror det var 2-4 måneder inde i året, da jeg gik på landbrugskole)

Jeg var jo ikke hjemme i hverdagen, så jeg så ikke hvor dårligt han fik det for hver uge..så jeg var altid chokeret når jeg kom hjem, og så hvor tynd han blev, og hvordan det påvirkede hans gang.

Trods hele sygdomsforløbet, var han ALTID positiv, og han fortsatte hans daglige rutine hver dag, hvor han passede vores høns(min farmor og farfar bor i det samme hus som os), fodrede vores heste, og lukkede dem ud og ind, savede træ og ordnede have.(han har altid været MEGET aktiv)

Min farmor og farfar stod op kl 06:00 hver dag..de har altid været temmelig præcise med hensyn til spisetider og klokkeslet(det med klokkeslet har jeg arvet, og min mor hader når jeg nævner noget med klokken, fordi hun er mere løs i det)

I oktober, november og december tog min mor på højskole, helt oppe i lemvig, så hun var heller ikke hjemme i de sidste måneder af forløbet.

Den 19 december 2012 lige efter jeg havde spist middagsmad på landbrugsskolen, kom min mor hen til skolen og sagde til mig at min farfar altså var gået bort..
Jeg husker at det var en torsdag, da jeg ikke kom i skole næste dag selvfølgelig.
Jeg vidste det med det samme, da jeg så min mor på skolen, for forældre plejer ikke at komme på besøg om torsdagen, og slet ikke i skoletiden.

Den 22 december blev han så begravet.
Det var en meget trist jul.



 Hahah..min mor ville nok ikke sige til andre at jeg sover mit liv væk.
Hun ville sige noget i denne retning.

"Ja, Mai-Britt, hun er jo æ tree-master"(hun hentyder til at jeg kløver og saver træ herhjemme)
Hun er jo så fiks.
Hendes kager smager jo altid så godt, når hun bager.
Hun er familiens arbejdshest.

Haha, og de sætninger har hun rent faktisk brugt.
 Jeg er helt vild med negle i neutrale farver..det er så classy.
Smuk kjole.
Kronprinsesse Mary havde engang en MEGA smuk rød kjole på, og den kjole blev jeg helt forelsket i.
Problemet er bare at jeg ikke aner hvad mærket hedder, eller hvilken begivenhed det var.
Jeg har søgt nettet rundt, men der dukker slet ikke noget op.
Selv flere år efter husker jeg kjolen ned til mindste detalje.


 Nu skal vi lige på arbejde, og så er det weekend.
 Igen idag kastede solen fine stråler ned på marken.


 Weekend efter arbejdsdagen.

Jeg var i et ekstremt godt humør idag, og glædede mig til at komme på arbejde.

 Efter arbejdet tog jeg lige med 3 af drengene ned til slottet og fik en øl/sodavand.
Jeg drikker jo ikke øl, så jeg fik mig en kold sodavand.

Vi sad bare og snakkede, og det var enormt hyggeligt.
Det må gerne gentages igen.
 en og en halv time efter sagde vi god weekend og skiltes.
Ida og Alice var i Sønderborg, så de hentede mig ved slottet.

 Vi tog en tur på Bilka.












  



Hjemme igen, da det var en hurtig Bilka-tur.
 Ud med de store uldtotter.


 Godt humør og smukke blomster.

 Bruno ignorerede mig totalt idag.
Skøre hest ;)



 Hygge med Minnie.

Der skulle lige skrives lidt.
 Efter lidt skrivning og et par timer, skulle de små uldtotter have mad.

Ind ind ind.

 Det sker tit at Alice "plager" min far om bom(bom er slik på sønderjysk) eller chips om fredagen.(og det har hun seriøst gjort siden hun var 3 år gammel og vidste hvad bom var)
Min far er meget loose, så han siger bare ja, og kører op og henter det på rema.
Hahaha.


 Jeg havde sådan en lyst til appelsinjuice, så jeg tog med.

 Vi fik klaret indkøbet, og tog hjem igen.









  
 Jeg vil virkelig gerne lave de her rosenknopper på hestene (det ere n frisure man laer på sine heste til ringeridning) 
Heste er så fine når de har dem i håret.
Jeg er bare ikke så sikker på at vores heste gider.
De er jo knæjte med stort k.(knæjte betyder drenge på sønderjysk)




  
 Jeg fik min appelsinjuice. 



Nu skulle der bare fredags-hygges. 







Jeg fik denne shampoo af min mor, da hendes hår ikke fungerede med dette shampoo.
Hun ville have smidt den ud, men jeg kan ikke lide at smide ting ud, inden det er brugt, så nu har jeg brugt den op for hende. 

 Den dufter rigtig godt, og minder mig om da jeg var i praktik med svin, da jeg havde den med oppe hos mit praktiksted.

 Jeg er dog slet ikke glad for shampooen, da den gjorde mit hår meget knudret, og den gjorde det slet ikke blødt, men nærmere mere stift.
 Så den ville jeg ikke have igen.


  
   




  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar