torsdag den 10. december 2015

Lidt fra kattehejmmet-Tirsdag den 8 december 2015.

 Man har jo altid nogle mennesker man foretrækker mere end andre.
Det er godt at have en intuition der fortæller en ting man burde gøre og ting man ikke burde gøre..Så er det jo vigtigt at man ved hvordan man skal lytte til sin intuition..

 Min mor skælder faktisk ikke så tit ud på Ida, for hun er den "perfekte" datter..haha..hun gør aldrig rigtigt noget forkert, og har altid de rigtige ord osv osv.

Alice "retter" hun mere på, ellers skælder hun heller ikke ud på hende..Alice gør heller ikke rigtig noget forkert, andet end at hun er lidt mere doven end mig og Ida :-)

Men derimod mig, jeg får skæld ud for næsten alt, og nogle gange når jeg siger noget..ja..så bliver jeg også lige rettet på det....måske er det fordi jeg er den ældste..hvem ved..

Selvom jeg er den eneste der laver træ til os så vi kan holde varmen...jeg vasker tøj, fordi der ikke er andre der gider at gøre det,tager  skraldespanden ud, køber julegaver til forældrene, rydder opvaskemaskinen op hver morgen, når jeg næsten ikke har tid til..ja..alligevel der...i am trying mom!...haha..ej, jeg er faktisk ret ligeglad for så får jeg jo erfaring i livet..:-)
 Årh, jeg kan huske da mig og mine søstre var mindre, så legede vi nogle gange en leg der handlede om at vi skulle kilde hinanden, indtil vi sagde stop..det var virkelig sjovt.

Vi legede det altid oppe i mors og fars vandseng, eller på gulvet i stuen...hehe..:)
 Ej, det er virkelig sødt, og personligt..Så må de have fået dem lavet efter brylluppet, for de siger jo ikke ja, før de står midt i deres bryllup.

Op kl 06:15.




 I pusserne fik vi chokolade.


















Jeg fik ryddet op i opvaskemaskinen. 

Jeg vågnede op hvor jeg var ret forkølet, og min stemme lød som om den ikke kunne trække vejret.

Jeg orkede ikke at skulle med en homon-befængt bus med børn på 15-17 år..med influenza symptomer.
De er bare anderledes end ældre mennesker på min alder..men heldigvis skulle far til sønderborg, så mig og Alice kunne køre med.
Alice tager jo en bus der kører ca 2 minutter før mig(det er egentlig en tourbus,der bliver brugt som skolebus..det var den bus mig og Ida tog sidste år)..den har bare ikke rejsekorts-indlæser, ellers ville jeg have taget den bus, for den er MEGET bedre end den gamle jeg tager nu, der har rejsekorts-indlæser.


Så jeg havde lidt tid til at læse avisen.


Så kunne vi køre, en halv time efter.





Der er en kat henne på kattehjemmet der hedder det samme som min søster Alice..den er  vild sød.
Dog er den reserveret til en.
Så jeg er ikke så sikker på at jeg må lægge et billede ud af den.....øhmm.....

Men, den er SÅ sød :I



Ok..jeg gør det..her...er der nogle af de andre katte der er her.
Jeg kan desvære ikke alle navnene på kattene endnu...men jeg kender allerede en del af dem efterhånden.

Jeg kender ikke denne kats navn endnu, men han/hun er rigtig kælen og har nogle vældig smukke øjne.




Her var jeg igang med at lege med en flok katte.



De er alle så nysgerrige.




Ved 12.30, var jeg færdig.

Og gik hjemad.





Da jeg gik hjemad, så havde jeg solen i øjnene hele vejen til busstationen...det var ret så belastende at have solen i øjnene i 20 minutter. 







 Jeg skulle lige op på biblioteket for at vente på at Alice fik fri fra skole. 

Så sad jeg og læste lidt blade.

Endelig havde Alice fri, og Ida havde også taget bussen til sønderborg, for at mødes med os begge.


Vi gik alle sammen mod kvickley, fordi at Ida gerne ville ind og kigge. 









Senere tog vi hjemad.


Og gik hjem, da vi var hoppet af bussen.

















Så var vi hjemme. 


Pinkey og Brunomåtte hellere komme udenfor, da de ellers ikke vil med ind igen, hvis de kommer for sent ud.












Min vejrtrækning er totalt tilstoppet pga forkølelsen, det er ikke  det rareste...hmm. 

Jeg fik lige lavet blog.


Hestene ville gerne med ind idag, selvom de  kom lidt senere ud, end de plejer. 

Posten har sendt et par af disse prøver på whiskas ud..nok til alle de ved der har katte...men hvordan kan de vide hvem der har katte...



Der er nogen der siger at whiskas er ligesom junkfood til katte, fordi de putter alt muligt i foderet, der gør at kattene bliver afhængig af det....Men det gør ikke noget at de får det engang imellem..

Jeg fik klædt om til idrætstøj.











 


Ida skal jo også til guitar om tirsdagen, og idag ville hun prøve at køre til sønderborg, for første gang uden kørelæreren, så jeg kørte med. 




Vi klarede det..eller Ida klarede det:)



Jeg gik med Ida hen til hendes guitar sted, og så gik jeg tilbage til der hvor jeg går til bokwa..for ellers skulle jeg vente i 30 minutter, og det gad jeg ikke... 



 Jeg er slet ikke tryg ved at gå udenfor om aftenen...det kan jeg slet ikke lide..så skal jeg gå sammen med andre...Jeg bliver meget let paranoid..haha..hvilket nok ikke er så smart at være.. 



Jeg gik lige ind i borgen, for at bruge lidt mere tid, for jeg kan jo ikke komme 8 minutter for tidligt...hvad skal jeg så foretagemig.

Da jeg var på vej derind stod der 2 drenge på 9-11 år....den ene havde en cigaret/smøg i hænderne...:/  jeg bliver SÅ trist af at se sådan noget..DE BURDE IKKE HAVE EN SMØG I HÆNDERNE!!

Den ene sagde: "ej, hvor har du den fra, du ryger den ikke"

Så den ene må have haft noget fornuft..






Idag var der heldigvis bokwa.



Bokwa var færdig til sædvanlig tid, hvor man ikke kan nå bussen..


Men Ida havde jo kørt herhen, så hun ventede på mig.
Vi tog lige et smut ind på Bilka.


















Der var vi så i over en halv time. 

Derefter kørte vi hjem.

Hjemme.

Hos den lille snut Prudst.





 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar