lørdag den 12. december 2015

Alene hjemme-Torsdag den 10 december 2015.

 Jeg vil altid gerne have at min mobil er på 100%, hvilket jo er umuligt, når man har apple iphone..tsk...haha....

Men ja, jeg vil rigtig gerne have at min telefon er opladet, da jeg vil være sikker på at jeg kan ringe til mine forældre eller søskende hvis der sker noget eller hvis der er nogle folk der er i nød, så jeg kan ringe efter hjælp osv...Ja, jeg er måske den ene procent i danmark der har den tankegang.......

Im just a concerned child OK....:-)
 Thats true....Jeg observerer ting, og læser om steder, før jeg springer ud i det.

Hvis jeg skal steder hen, så tjekker jeg lige hvordan det ser ud, og hvor tæt det ligger på nogle forskellige steder osv osv..

Hvis jeg er et sted, jeg måske aldrig har været før..eller bare generelt, så ligger jeg først mærke til menneskerne..altså  hvordan de ser ud, hvordan de er og hvordan de agerer...dernæst kigger jeg på omgivelserne....

Modsat min søster Ida, hun ligger ikke en hujende mærke til menneskerne, hun kigger først på omgivelserne.

Hvis jeg foreksempel siger til hende" ej, så du hende eller ham, for han lignede den og den og den..eller ej, det var noget flot hår osv osv"....Så har hun slet ikke lagt mærke til at der stod et menneske der, hahaha :-)


 Det er muligt, for jeg har ret tit en sang i hovedet...Lige for tiden er det hotline bling, fordi jeg har hørt den så mange gange....men jeg har altid en sang jeg hører hele tiden, og så skifter jeg den ud, når jeg bliver træt af den.
 Jeg er faktisk ikke særlig tit sulten, selvom jeg faktisk næsten ikke spiser noget..ups..det er måske ikke det bedste ^^

TIL GENGÆLD kan jeg IKKE leve uden morgenmad..da det er et af mine ynglingsmåltider.

Hvis jeg først har fået morgenmad, så kan jeg leve på det i mange timer, og det er ikke engang løgn.



Nå, men lille Mai-Britt havde altså fri idag, for hun skulle nemlig passe vores bed and breakfast da forældrene skulle til københavn med landboungsom, som er for par eller enlige der har en del med landbrug at gøre.

Min far er landmand, og min mor er hans kone..øøh..ja, det er jo logisk nok..hvert år, kan man betale et vidst beløb, og komme med på en bustur til københavn, hvor man møder andre "landbrugspar".
 Jeg ville gerne have stået op kl 08.00 og fulgt min plan, som jeg havde lavet i går...jeg elsker at planlægge min dag, så jeg får mest ud af den.


MEN lille Mai-Britt var for træt i går, så hun faldt i søvn, før hun overhovedet fik sat vækkeuret eller sat mobilen i opladeren...øv for det..så hun kom op 10:30..

Jeg havde fri, så det var jo ligemeget.men så ryger ens plan ligesom lidt i vasken. 


Her til morges, var der 4 krage-unger der legede ude i haven..det var mega sødt. 





 De var faktisk ret gode..


Jeg kom pludselig i tanke om at jeg havde glemt min halskæde henne i genbrugsbutikken, da vi jo var der igår...Så Ida tilbød at køre mig derhen og kigge efter den..hun skulle faktisk også derhen og købe en bluse hun havde set. 





 Jeg fandt den inde i omklædningsrummet....heldigvis..da det er en af mine ynglings-halskæder.




Lige deroppe hvor det røde skur er, er den sportsplads jeg har været placeret på, i 10 år.

Det er nemlig den skole mig og mine søstre gik på fra 0 til 8 klasse.

Jeg gik 6 om, så derfor 10..og jeg kan godt sige jeg var sur over at jeg ikke havde indflydelse på det..haha, heldigvis var jeg ikke den eneste fra min klasse der gik om.

Skuret er noget nyt de har sat op..så jeg har ikke rigtig nogen historie med det..

Men bag skiltet ligger mikro(det hed det da jeg gik i 0 klasse,og så flyttede de rundt på klasserne, nu ved jeg ikke om det er 0 mere.)


Det er og var en rigtig god skole..jeg har planer om at når jeg får børn, så skal de også gå der:-)

I kan da lige tage et kig på hjemmesiden:-D
Her.

 http://www.midtalsfriskole.dk/

 Vi kørte den vej som vi plejede at gå hver dag, når vi skulle med 2-bus, da vi fik fri 13:30 ca.

Skolen havde og har stadig en klokke, som lærerne ringede på, når der var morgensang, timer og når bussen gik.

Når man stod ved siden af klokken så var det ihvertfald ret højt..




 Alle børnene satte deres tasker på højre side i en lang kø(gad vide om de gør det endnu..det gør de sikkert nok..:-))

Og hver tirsdag(altså dem der havde meldt sig til det), satte deres tasker på venstre side, for de skulle jo med svømmebussen.

Mig og Ida gik til svømning hver tirsdag i måske 3-4 år..i think so.
 Jep, det er byens navn..

Jeg elsker at sige at jeg har gået i skole i helved..folk tror ikke på det.



Ved kl 12.00 var vi hjemme, da Ida skulle på arbejde kl 13:00. 








 I pusserne fik vi.
 En chokolade slikkepind.





Jeg fik vasket lidt tøj. 







 Fik hestene udenfor.




  











Jeg fik lavet lidt blogindlæg. 






Udestuen er jo blevet så fin nu, hvor Alice fik den ryddet op. 


Det er dejligt med varme, så derfor fik jeg tændt lidt op i kakkelovnen.







Jeg skulle jo være hjemme og passe bed and breakfast, så jeg kunne ikke komme hen på kattehjemmet...Men øøøh, da klokken var blevet 15.00 var der ikke kommet nogen endnu...og jeg er jo altid hjemme ved den tid, så det var ærgeligt at jeg ikke kunne komme på kattehjemmet.

 Men jeg fik da vasket og tørret noget tøj.

 Først ved 15:50-tiden kom de første gæster..de var afrikanere, men de snakkede okay godt engelsk.






 Hestene kom ind.


Kattene fik mad. 


Vi så julekalender.


De næste og sidste gæster idag kom efter julekalenderen og de var fra rusland.








Jeg kunne virkelig godt bruge en massage, da jeg har haft ondt i ryggen hele dagen..lige siden jeg stod op..det var lidt trælst..vi må håbe det bliver bedre i morgen. 




Jeg sad og lavede blog med Prudst. 







Og efter det fik jeg lige opdateret min software. 

 Far havde gemt en overraskelse til os, da vi jo skulle være selv hjemme.
Ida kom hjem fra arbejde kl 21:00, så der åbnede vi den først.

Den var bare fyldt til bristepunktet af chips(dem ville jeg jo ikke have, for jeg kan slet ikke lide chips)

Vingummibamser.
Toffefe.
Popcorn.
Smarties.
Chokolade.
Cola og vindruer.




Vi satte og ind i stuen og så tangled(rapunzel) 








 Og kom først i seng kl 00:00, hvilket er sent for mig på en hverdag...men det var det hele værd, for det var en hyggelig aften..:-P


Ingen kommentarer:

Send en kommentar