søndag den 27. december 2015

Juleaften 2015-Torsdag den 24 december 2015.

 Oh yeah, who is he?..lets just call him a good looking guy! :-)
 Ja..min døde altid, fordi at vi ikke måtte have dem tændt i skoletiden, så de lå i tasken indtil man fik fri og skulle med bus hjem.
 Hahah....ja ja...no offnce, men jeg tror faktisk aldrig at jeg har haft en lærer der var "lækker"..altså min smag..haha.

Dog er det heller ikke så smart at date sin egen lærer...det ville jeg ihvertfald aldrig gøre..der er nok også en for stor aldersforskel..
 Ej, hvor er det flot...jeg ville ønske jeg kunne lave det så flot, for så ville jeg rocke looket.

Idag slog jeg øjnene op kl 09:00.


 GLÆDELIG JUUUUUL....:-)

Jeg håber i får en rigtig god aften sammen med jeres familie, venner og bekendte.<3

Merry christmas:I






I nat kunne jeg næsten ikke sove, fordi jeg glædede mig så meget..

Det sidste der var i julekalenderne. 


 Hold da op..se lige hvad der var i pusserne.







 Jeg havde en underlig trang til en smoothie, så sådan en lavede jeg til mig og Alice, da hun også gerne ville have en.

 Jeg glædede mig så meget til i aften, at jeg nærmest fik det dårligt, haha..sådan er det hvert år.

Jeg blev nødt til at lægge mig op i min seng, og gætte kryds og tværs...hahahahah :-)

 Der er bare intet værre end at gå og glæde sig og vente og vente og vente på at det hele ligesom starter..











 Det kilder i maven og det er som om man ikke rigtig kan trække vejret.


Nu skulle vi snart i kirke, som er en fast tradition. 

Så det gjorde vi os klar til.
















  

  




   

 Kirken startede 15:30..vi bor så tæt på at vi altid går derop.
Det er altid mig, Ida, Alice og far der går i kirke.
Mor vil helst blive hjemme og lave maden sammen med farmor og mormor.









  
  









  
  


  
 Så var vi der, så det er ikke en lang gåtur. 


 Og ved 16:16 var kirken slut.

Jeg ELSKER at komme i kirke juleaften, fordi at så ved man at alle der er inde  i kirken er samlet med deres familie og venner, og man ved at de snart skal hjem og hygge med hinanden.

Generelt elsker jeg bare at gå i kirke, jeg gør det dog desværre ikke så tit, selvom jeg virkelig gerne ville.
 Nu gik det hjemad.







 Hjemme igen.

 Hestene kom lige indenfor, da de havde været ude.


Og kattene fik deres julemad.
I dagens anledning havde de fået en smule mere vådfoder. 


Bordet var smukt dækket.






Det er SÅ hyggeligt når man kigger ind ad døren, for det ligner virkelig en hyggelig gammel julestue.

Jeg ville ALDRIG bytte en gammel hyggelig julestue frem for en nymoderne sort/hvid julestue..ALDRIG :-)





 Jeg fik lige klædt om til noget mere julet.






















Hvert andet år fejrer vi jul sammen med vores mormor, da hun hvert andet år er hos vores mors søsters familie.

Så i år skulle hun være hos os.
Vores farmor holder jul hos os hvert år, hun bor jo lige inde ved siden af.

Jeg kan faktisk bedst lide når både farmor og mormor er her på samme tid, for så er de hos en <3  :-)











Vi plejer altid at få and eller kalkun, men i år villemin mor prøve noget nyt, så hun lavede flæskesteg.
Vi får dog altid rødkål, kartofler, brun sovs, sure agurker og gammeldags hvidkål.

 (jeg er ked af at jeg ikke har fået noget billede af maden...upsiii..)..Det er ellers noget af det bedste ved juleaften

Derefter får vi risalamande med en mandel i.

Jeg får mandlen HVERT år..bogstavelig talt..
I år ville jeg rigtig gerne have at Alice fik mandlen, da hun aldrig har fået den....But that didnt happen..

For jeg fik den igen....haha:-)

Det er faktisk ved at være lidt trælst at jeg altid får den, for så er det ikke så spændende mere, hvis man altid får den.

 Mandelgaven var en æske chokolade.

 Nu skulle vi ind og danse rundt om juletræet.
Vi har alle et sanghæfte som vi kan synge fra.
Hver person vælger en sang..det vil sige at vi sang 7 sange her til aften.

Jeg elsker når min farmor synger, for hun er jo "ægte" sønderjyder..altså hun kan ikke snakke andet end sønderjysk, så hun synger jo også på sønderjysk..især den sang der hedder julen har bragt velsignet bud....så jeg sørger altid for at den bliver valgt..for jeg ved hvor meget hun elsker sangen.

Den kommer til at lyde noget i nærheden af dette:

Julen har bracht velsinet buj, den glæje gamle o ungge..ej, det er så smukt, og jeg kan heller ikke lade være med at synge den på sønderjysk mere.




 Mig, Ida, og Alice plejer at gå rundt og dele gaverne ud, imens de andre sidder og snakker og kigger på.

Vi laver altid vores egen bunke af gaver på gulvet.
 Der har vi min mor og Ida.
 Min farmor(med det hvide hår) og min mormor(med det sorte hår)
 Alice og Ida.




 Vi skiftes til at pakke en gave op, imens de andre sidder og ser hvad man får.

Men ens tålmodighed kommer bare på prøve der...for man vil jo gerne pakke alle op, og ikke vente
 :-P

Men det er også hyggeligt at se de andre pakke og og se deres reaktion.





Jeg føler mig virkelig forkælet, for hvert år så får vi virkelig mange gaver..mere end man egentlig kan overskue..:)

Der er folk der slet ikke får nogle gaver, eller har nogle at holde jul med..og det er der slet ikke nogen der fortjener, og derfor er det at man føler sig forkælet, fordi at man bare har alt og mere til..
 Jeg skal hen på kattehjemmet i morgen, da jeg har taget en vagt for en der har 4 små drenge derhjemme, og jeg synes hellere hun skulle blive derhjemme og hygge med dem istedet for at tage væk fra dem.











 Man var bare virkelig træt efter aftenen.
Haha, jeg har faktisk overhovedet ikke taget et eneste billede a maden, selvom vi havde så meget mad og slik og juleguf...

Haha...men det er jo heller ikke meningen at man skal have sin mobil i hænderne hele juleaftenen...det havde jeg heller ikke..der skal man nemlig hygge sig og nyde at man er sammen.

       

Vi kom rimelig sent i seng.

Men det var en meget god aften.

Dagen er gået alt alt alt for hurtigt..og nu er der et helt år til den næste juleaften igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar