tirsdag den 1. december 2015

I morgen er det december-Mandag den 30 november 2015.


 Nej, der er slet ikke nogetgalt i at være en stille person, som der desværre er nogle der synes.

Jeg har hele mit liv været genert, og nogle gange har jeg HADET det som pesten, og andre gange, har det faktisk været nyttigt..

Generthed sætter en stopper for et par ting, der er vigtige..

Bla, at blive hørt i en diskussion eller en gruppesamtale.

At få nye venner kan godt være lidt sværere nogle gange, da folk jo bare vælger de ekstroverte, larmende og udadvendte personer de ser...Mens de stille bliver holdt mere tilbage.

Når man ikke er så "larmende" ude blandt andre folk, så det at få en kæreste, gør det også en del svært..først er man interessant, men senere, når man ligesom skal være lidt mere på, og snakke mere "intenst" med folk...så kniber det lidt der...

De gode ting er at man kan slappe lidt mere af, hvis andre taler i gruppen, så "behøver" man ikke at snakke så meget i gruppen.

Man bliver set som en god lytter, hvilket jo også er en god egenskab.

Jeg elsker at sidde og lytte til folks samtaler...så det har jeg det fint med.








Det er en rigtig fin nøglering...du har bare dine tykke pølsefingre i kattens øjne, og nøglerne er i kattens mund....smart..



 Det som jeg sagde tidligere..Jeg elsker at sidde og lytte på folks samtaler, og bare sidde og observere hvordan mennesker reagerer sammen..det synes jeg er spændende..og så kan man da lige komme med egne indput sommetider..

Når jeg sidder og bare lytter, så keder jeg mig slet ikke, jeg sidder og tænker og undrer mig over ting.

Faktisk ikke rigtig, men jeg er nogle gange i perioder i mit liv, hvor jeg elsker at sige det samme ord.

På et tidspunkt elskede jeg at sige actually..eller obviously....eller mojn..eller ok...eller Guglielmo...Hahahah....osv..the list goes on. 





Jeg kom op kl 08:30 idag, da jeg skulle med hen på fars arbejde, for at hjælpe ham med at lægge nogle rør i jorden, så de kan tage alt det vand der kommer ned i tagrenden, og føre det videre hen til før-gylletanken.












Det var lidt sjovt at jeg var lyserød all over..haha...









 Vi skulle have godt med tøj på, for vi skulle jo være udenfor hele tiden.














 Så kørte vi afsted til fars arbejde.










 Jeg kan jo ikke tage billeder hele tiden..jeg skal jo arbejde....men efter at vi havde fået ordnet noget lys i svinestalden, der pludselig ikke gad at virke mere..kørte vi ud til en anden stald hvor vi skulle lægge rør ned i jorden..men den pumpe der skal suge regnvandet vandet op, før vi kan ligge rør ned i jorden, den valgte ikke at virke mere...så vi skulle lige ind i en "butik der hedder loxam" og leje en ny vandpumpe.

Da vi havde gjort det kørte vi hjem og holdt frokostpause.








 Da vi var fint mætte kørte vi ud for at fortsætte.





Dette er en bedre forklaring...der skal lægges rør hele vejen i denne udgravning. 

 Den røde ting der ligger nede i vandet er vandpumpen.



Da vi havde lagt et par rør holdt vi fyraften. 




Da jeg kom hjem, kunne hestene lige komme lidt ud. 







  



 Dramatiske heste vi har...men de elsker at løbe rundt efter hinanden.














 



 Minnie ventede spændt på mig da jeg var på vej ind ad døren. 


Det samme gjorde Stribe.








 Da mig og min familie boede derinde hvor min farmor bor nu, så havde vi denne kakkelovn inde i stuen.

Vores hus er delt op i 2..i den ene side bor farmor og i den anden side bor mig og min familie.

Mim familie og farmor og farfar byttede hus, da jeg var omkring 9 år..

Men jeg husker dog denne kakkelovn temmelig tydeligt..

Min farmor har jo fået en ny og moderne kakkelovn nu, så den gamle skal vi desværre ikke beholde mere...de elsker sådanne kakkelovne i tyskland, hvor de hænger delene op på væggen..det er ganske populært..



 Men den er så flot og eventyrlig.

Jeg elskede at ligge og kigge på figurerne da jeg var lille.





 Katte elsker at slikke på sig selv hele tiden..de slikker jo næsten deres pels af sig.





 Jeg fik vasket lidt tøj.

 Så kom hestene ind.

Kattene fik mad.


 Åh..ja..nu skulle vasketøjet op og hænge til tørre.
 Det var ved at blive lidt sent, og jeg gik igang med at pakke kalendergaver ind til farmor.
 Imens jeg så "say yes to the dress".

Det er så interessant...haha :-)




 

 Lidt efter havde jeg 8 fine pakker til farmor..Min fars 2 andre søskende har også 8 gaver de skal pakke ind, så det giver 24.






Vi så lidt kender du typen færdig. 




Så gik vi ind til farmor med gaverne.

Hun kunne ikke helt forstå hvorfor hun ikke kunne stille lyden højere eller lavere på fjernsynet, og hun kunne heller ikke skifte program...hehe..så fixede mig og Ida lige batterierne i hendes fjernbetjening...

Hun har aldrig skiftet batterier i hendes fjernbetjening, da hun har haft fjernsynet i 4 år, og det var altid min farfar der styrede det elektroniske..:)

 Vi får altid en julekalender tilbage fra farmor..det er så hyggeligt:-)



 Yaaaay, i morgen er det december...jeg elsker december og julehygge, så jeg glæder mig. 

 Jeg har fundet en ny god sanger...Han er virkelig god :)



 Han er vidst også youtuber..det må jeg tjekke en dag..for jeg kendte ham ikke før i aftes..

Så lavede jeg blog for igår.


 Sammen med Prudst der lå og sov ved siden af mig...man kan lige se hendes ben på billedet :-D







Ingen kommentarer:

Send en kommentar