onsdag den 23. december 2015

Øjenbetændelse 2 dage før jul-Tirsdag den 22 december 2015.

Ja, hvornår kommer han?..det er sgu lidt irriterende at vente så længe, haha :-)

j, jeg tror på at der findes en til alle...det er bare lige hvornår han kommer, og om han nogensinde kommer? ...
Jep, det gør jeg stadig..haha....:-)

Jeg kan stadig huske i 1 klasse, hvor vi havde bogstaver over tavlen i den rigtige rækkefølge som vi nogengange skulle sige i kor.
Aww..den er da stadig ret sød:-)..sikke en god ide, men jeg tror da bare at det påsatte øje nemt falder af..
Jeg er nærmest vokset op med denne sang, og den minder mig altid om min mormor Inge  og min  bedstefar Holger.
Hjemme i deres hus, så vi nemlig altid de røde heste, dyrlægens plejebørn og alle de der gamle film, og i en af de film sang Poul Reichard sangen.

Jeg kan huske at vi sad inde i deres stue foran deres lille tv(de havde ikke fladskærm) og så den sammen(mig, Ida, Alice, vores fætter, vores kusine, mormor og bedste)

Haha, jeg kom engang op at skændes med min fætter da vi så Garfield, fordi han blev ved med at spole frem og tilbage på filmen fordi der skete noget sjovt, han gerne ville se igen og igen...men jeg gad ikke se det igen..:-P..komplikationer...^^ ..men det er over 6 år siden nu..vi blev dog  enige til sidst (-:

Jeg fandt lige et blogindlæg(jep, jeg går nogengange tilbage for at kigge på gamle indlæg) fra da vi havde fint besøg.



Op kl 09:00.

Jeg vågnede med øjenbetændelse i højre øje.

Heldigvis er det ikke kommet over i venstre øje..OG DET SKAL DET HELLER IKKE..
Jeg plejer tit at gnide mig i øjnene, og det skal jeg lade være med..

Jeg har haft øjenbetændelse ret tit faktisk..

Måske 4 gange i mit liv..

Det er også bare så typisk mig at  få øjenbetændelse,  eller blive syg eller et eller andet, lige når der er noget hyggeligt som jul eller nogle andre ting, man ville kunne huske længe.

For eksempel ALLER FØRSTE gang vi skulle i tivoli(Mor, far, Ida, vores kusine, 2 fætre, faster og onkel)...(Alice var for lille til at komme med)

Jeg var måske 6-7 år..

Der blev jeg syg DAGEN inden vi skulle til københavn...0.0..Jep, og jeg havde glædet mig SÅ meget.

Så jeg var selvfølgelig giga sur!..
Jeg måtte derfor ikke komme med til københavn, selvom jeg stadig gerne ville.
Jeg skulle blive hjemme sammen med Alice, farmor og farfar...Det gad lille Mai-Britt ikke..









Jeg læste lidt på nettet om hvad man kunne gøre hvis man ikke havde nogle øjendråber...Jeg fandt frem til at man kunne lave en saltvandsopløsning.

4 dl vand og 1 spiseske salt.

Jeg var lidt skeptisk..for man putter da ikke salt i øjnene, det udtørrer jo øjnene..
Men jeg prøvede alligevel.
Jeg tog dog kun 1 dråbe i øjet, og så ville jeg ikke mere..for jeg tror altså ikke det er godt for øjnene.


 I pusserne var der.....................................

Chokolade.

Jeg stod og brokkede mig lidt ved kakkelovnen over min pludselige pisse irriterende øjenbetændelse..2 dage før juleaften.. 

Fed..så jeg skal simpelthen sidde til bords med et rødt øje, der løber i vand..










Kl 10:00 skulle mor ud og handle, og derfor ville hun gerne køremig ned til lægehuset i vores by...THANK GOOD AT VI HAR ET LÆGEHUS..så jeg ikke skulle til Nordborg, Augustenborg eller sønderborg,




Det tager ikke så lang tid når man kører.


Men akut-tiderne var først kl 11:00....så jeg skulle vente...Det kunne jeg jo også godt, for mor var jo inde og handle. 

Jeg gik derfor hen til rema 1000.







  



Dejligt at vores by ikke er så stor, og vi har lige hvad vi skal bruge, så der er ikke så langt. 





Yaaay, hun var der stadig.





Jeg ventede derfor i bilen. 


Vi skulle også lige ind på brugsen.

   



Hun er faktisk en ret sej lille pige hende her!.
  


Da kl næsten var 11:00 var hun ikke kommet ud af brugsen endnu, så jeg gik selv hen til lægehuset igen.






Og kom også ind og fik mit øje tjekket.

Da hun lavede podningen sys jeg det tog smerten lidt..(en podning er en slags prøve..i think so.)


Og så fik jeg bestilt nogle øjendråber.


Da vi kom hjem gjorde jeg mig klar til at tage til sønderborg med Ida, da vi skulle klare de allersidste julegaver.


Man kan ikke så godt se at mit øje er betændt, men det er lidt mindre en det andet...










Prudst lå og "passede" på mit chokolade.
Så tog vi afsted.
Alice kom også med, men hun ville til Aabenrå, for at købe en enkelt julegave, man ikke kunne få i sønderborg.






Ankommet til sønderborg.
Vi satte Alice af på busstationen.

Vi startede med at gå ind i borgen og kigge.







   

Vi kunne da også lige taget en tur i H&M..

Haha, håber ikke jeg ser sådan ud i ansigtet i virkeligheden..Haha :-P













  



Bare ignorer mit ansigt...
 

Jeg havde en rabatkode på 50 krs afsalg, så jeg fik faktisk denne bluse gratis, forden kostede kun 50 kr.

Det er super sejt med de der "strimler".











Regnfulde DK! :)

HEY!, hvor bliver sneen af?


 Mig og Ida splittede lige op, da vi gerne ville hurtigt hjem og have andre ting lavet.
Ida skulle i Wholenberg og jeg skulle i Fona. 


da vi var færdige gik vi bare imod hinanden.




Og sammen gik vi tilbage til bilen. 

Dejligt at man ikke skal vente på en bus mere.



  Vi skulle lige i lidl, før vi rullede helt hjem.












Og Bilka. 



  




Vi havde ikke spist noget hele dagen ,så vi snuppede os en pizza slice menu på bilka. 
Og jeg skulle holde alt, da Ida jo skulle køre.




Vi tog lige Alice med hjem fra sønderborg, da det heldigvis passede med hendes bus. 


Vi fik hørt en ny sang hele vejen hjemad.


Inden vi kunne komme hjem, skulle vi lige hente mine øjendråber på apoteket i vores by(jep, vi har også et apotek)




Endelig hjemad.

Kattene fik deres mad.




Jeg havde fået købt noget mega pænt gavebånd.
Jeg troede faktisk det kostede 5 kr, men der var nogen der havde lagt det over i en kasse hvor der stod 5 kr på..og da jeg kom  til kassen kostede det 11 kr...MEN det er stadig utrolig smukt. 



Jeg har ALTID ønsket mig denne julekalender, og nu kostede den kun 30 kr..
Jeg ved godt at det er den 22 december, men den var nedsat, så den skulle bare med mig hjem.





Der er jo de der "kugler" der er sindsyg dyre, og jeg vil så gerne smage dem alle, så dette er en god mulighed for at smage dem alle. 




Jeg gik op på mit værelse for at pakkejulegaver ind.






Jeg gør mig altid rigtig umage med at pakke gaver ind og gøre dem personlige, farverige og hyggelige.

Jeg elsker at pakke gaver ind, og kan tage rigtig lang tid om bare en gave, fordi jeg gør mig så umage, og det er virkelig beroligende for mig.

     
 Da vi sad og så julekalender  åbnede jeg den nyindkøbte julekalender.


EJ!..den er virkelig smuk.



Så ligger chokoladen inde i denne "pose".

Jeg elsker når der kommer alene hjemme, da det er en tradition at vi altid ser den sammen.



  

Vi har en tradition(mig, Ida, Alice og far..mor gider ikke sådan noget med udeliv) med at gå ud og selv fælde vores juletræ den 22..

MEN i år er der bare ikke rigtig nogen der har tid.
Min far er ved at lægge  gulv i vores bed and breakfast, og vil gerne nå det inden nytår.

Min mor arbejdede..sååååååååååååå det var lidt irriterende,,når det nu er en tradition.

Når jeg fårmin egen familie, så skal vi selv ud og fælde det, og det skal være omkring den 10-15 december..for det betyder utrolig meget for mig at holde traditioner i live.

Og for børn eller alle aldre  betyder det meget hvis ens forældre laver noget sammen med dem..især hvis det er en tradition.




Awww. ...se hende lige..:-)




Efter julekalender og alene hjemme, gik jeg op og pakkede videre. 

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar