mandag den 21. december 2015

Chocolate chip cookies-Mandag den 21 december 2015.

 Det kunne jeg godt finde på, men jeg ville ikke få folk til at spise det, for jeg ved hvor klamt sæbe smager.
Da jeg var lille spiste jeg nemlig sæbe ved en fejl og jeg følte jeg kunne blæse sæbebobler..det var en klam oplevelse.
 Yup, i remember looking like that at my crush..that was long ago, cause i cant see him in my everyday life...
 Er det allerede 12 år siden..??..woow, nu føler jeg mig ret gammel.

Jeg kan huske at mig og min familie var i biografen og se en af episoderne.
Der var jeg 9 år.
Haha..ja, det er lidt umuligt for et æsel og en drage at humpe..:-)..haha---
 Ja det spørger jeg også om.....??who is this guy?

Jeg kom så op kl 10:00.


 I pusserne var der et rigtig sødt filtet hjerte. 




 Hestene kom ud som det andet jeg tænkte på idag, de skal jo have deres friske luft.





Det er  lidt deprimerende at der er så varmt her i december, og der er ikke engang sne.

Jeg kunne gå udenfor ved hestene i denne mondering..











Hahah, jeg så giga træt ud...
   


   



Jeg fik læst en hel bunke aviser.
Jeg vil nemlig gernelæse dagens avis hver dag..nogle gange har jeg bare ikke tid, og så stakker de sig op..så jeg fik dog læst dem alle idag.





   


 Det her er en meget lang tekst,men jeg synes alligevel at den var smuk, rørende, hjerteskærende og fandens sand.











Jeg ledte efter den perfekte opskrift på pebbernødder i vores julebagebog.

Ida og Alice vartaget til sønderborg for at købe de sidste julegaver. 

 Jeg fik tændt op, så vi kunne få varmet huset op.


Prudst lå og hyggede sig. 



Der bliver altid så hyggeligt i huset, når stearinlysene bliver tændt. 



 Jeg hørte julemusik på min ipad, imens jeg gik og julehyggede og ryddede op.


Nu var det tid til at starte på bagningen.




 Den youtube familie jeg følger på youtube har deres vlogchannel(..itsjudyslife..hvor de lægger videoer ud hver dag)
Manden benji, har også sin madkanal, der hedder benjimantv.

Han er sindsyg god til at bage og lave mad.

Jeg har prøvet at bage hans småkager en gang før.
Nu ville jeg bage dem igen.




 På med forklædet.




















  


Og bagerhatten..så er man klar til at gå hovedkuls ind i opskriften. 





Da jeg havde lavet cookie-dejen lukkede jeg lige hurtigt hestene ind.



Og fodrede kattene..da jeg gerne ville se nå at genudsendelsen af juleønsket.




 Jeg kunne ikke lige nå at lave kagerne og lægge dem på pladen, da jeg gerne ville se genudsendelsen, så jeg lagde et klæde over, og så julekalender.








Og åd en gigantisk appelsin.


 Efter julekalenderen gik jeg igang med at lave selve kagerne.

 Ind i ovnen i ca 10 minutter.

 Hver gang min farmor er i sønderborg, til tandlægen, så går hun altid ind i Wholenberg og køber noget bom (slik på sønderjysk) til os.
Det er SÅ sødt af hende, og det havde hun ikke behøvet. :-)


 ØØØh...det var ikke meningen....de blev lidt brændte....de så SÅ fine ud, og så valgte jeg at gå ind i stuen i bare 1 minu, da jeg kom tilbage var ca 3-4 af dem BRÆNDTE!!...AAAARGHGHG!!

Ja, jeg fældede nærmest en tåre..
 Men de smagte super godt alligevel.





   
Nu vil jeg ind og se julekalenderene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar