søndag den 13. juli 2014

Sønderborg ringridning 2014-Søndag den 13 juli 2014.

I går aftes havde jeg lavet krøller i mit hår, med disse skumting, det kalder jeg dem i hvertfald:)


 Jeg elsker at lave krøller med disse ting, resultatet er ihvertfald flot, og det er billigt.
Det skader heller ikke håret.






 Så gjorde vi os klar til at tage til sønderborg ringridning, tidligt kl 11:00, så vi kunne se optoget med hestene, og garderne.


 Mig, far, mormor og Ida kørte i mormors bil.
Mor og alice kørte i vores egen bil, for der er jo ikke plads til 6 personer i en 5-personers bil.
Det er så hyggeligt at køre i min mormors bil, fordi at den er helt ny, og hun hører altid tysk slagger musik, og det er faktisk de eneste tidspunkter at jeg kan lide tysk slagger musik.


 Vi var lige inde i bilka, fordi at min far manglede en trøje, for det var alligevel for koldt idag.


 Så startede optoget endelig.















 Jeg elsker lyden af hestene hove imod jorden, det er helt musikalsk.
Men det var et flot  optog.
 og SÅ kom regnen.....det havde det nu ikke behøvet...
Vi havde ellers planlagt at tage til ringeridning...
Jeg var den eneste i familien der var ligeglade med at det regnede, og jeg ville gerne til ringeridning, but they wanted to go home..arghh!!, nå, så vi tog afsted...og kom ikke til ringeridning i år.
 Det vigtigste er da at vi fik set optoget, så derefter kørte vi afsted med tysk slaggermusik og varme i bilen.


 Vi tog lige i bilka, for at handle lidt.
 Jeg er begyndt at høre lionel richie, fordi at jeg en af dagen hørte en af hans sange.
 Nemlig den sang der hedder dancing on the ceiling, og jeg sys den er ret god.
 Jeg fik også købt en justin bieber dvd, fordi jeg sys han er inspirerende og laver god musik.

 Min ynglings hårolie, var nedsat, så den skulle også med hjem.

 Solcremen var også nedsat, og det er nok en af mine ynglings solcreme.

 Jeg sad lidt og hørte min nye lionel richie cdi tvet.

 Så tog mig og min mormor ud og handlede, fordi at jeg manglede en vandmelon, og min mormor ville gerne have småkager til kaffen.

 Jeg fandt lige ud af at min justin bieber dvd ikke virker....det var nok derfor den kun kostede 49 kr...
 Det var idas tur til at muge ud hos hestene idag, så jeg var lige ude hos dem.

 Pinkie er ikke så vild med at få taget selfier med mig.

 Men bruno derimod, kan ikke så nok.


 Pinkie blev lige friseret lidt.


 Jeg ved godt at hans pandehår er meget lang, ALT for langt...men han vil IKKE lade nogen røre hans pandehår, INGEN skal røre det...så vi kan ikke få det klippet, og det er der heller ikke nogen der skal gøre, for vi vil ikke tvinge ham til det, det er jo synd.
 Bruno skulle også friseres, men hans hår er alt for kort.

 Der er officielt ingen jordbær tilbage nu..trist.
 Men derimod ærter..de er jo ved at komme op.

 Mig, ida og far fik lige gravet et par kartoffler op, som ida har plantet.


 Så fik vi kaffe.

 Men det nåede jeg så ikke, for mig og prudst faldt i søvn på sofaen..




 Så fik vi begyndt på aftensmaden.


 Når jeg dækker bord, så gør jeg meget ud af boddækningen, for det sys jeg er så hyggeligt.



 Jeg fik skrevet lidt blogindlæg for igår.
 Oppe på loftet...og der er der en anelse dårligt net..




Så jeg rykkede ned i vores udestue..og der var nettet heller ikke lige det bedste.






 Nå, så flyttede jeg mig helt hen ved siden af routeren.
Det virkede.



 Prudst joinede mig.
 Min mor har i lang tid sagt at hun gerne ville lave vores stue om, og nu har hun så ferie i 3 uger, så i aftes begyndte hun at tage alle tingene ud af vores den lille stue, og rykke det ind i vores den store stue..
Sådan ser vores stue ud lige nu.





Imorgen skal jeg hen og arbejde i en farestald eller klimastald, hvor min far har arbejdet engang, nu arbejder han jo med slagtesvin, så nu er han ikke ret meget i fare eller klimastalden mere..det glæder jeg mig til, jeg skal være lidt vikar i 2 uger for en der skal på ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar