mandag den 28. juli 2014

Guderup ringridning-Søndag den 27 juli 2014.











 Søndags morgenbord.
 Æblemost, som vi får lavet ved en der laver det.




 Det er min tur til at muge ud idag, så det gjorde jeg.








 Stribe joinede mig.



 Hestene drikker så meget vand nu her, når det er så varmt, så jeg rensede deres drikkekar, og fyldte vand i.










 Sådan her ser agurketræer ud, ihvertfald min farmors.


 Vindruer.

 Tomater.


 Hønsene skulle da også lige kigges efter.
Og bide i mine træsko, som sædvanligt.



Så skulle jeg skynde mig hurtigt i bad, fordi at vi skulle op og se ringridderoptoget, der startede 11:30.





 Vi går altid der op, det er en tradition, og det er egentlig også ret nemt, da vi kun har ca 5-6 minutter derop.

 Jeg havde lige taget min vandflaske ud af frysebokse, så jeg var næsten bange for at den eksploderede, fordi is jo udvider sig, ved varme.

 Vi nåede det lige.








 Mig, ida og alice ville lige ind på rema og købe noget koldt at drikke, fordi det var så varmt og trykkende udenfor.
Jeg fik da købt en banan, fordi jeg var sulten.




 Da vi havde fået lidt koldt til ganen, gik vi ind på ringidderpladsen, det koster kun 20 kr, at komme derind.












 Da vi kom hjem, begyndte det at regne, og tordne.


 Men mig, ida alice og far tog alligevel til mjang, for at se på en traktoudstilling, hvor vi er hvert år.
















 Oppe på loftet er der en masse ting fra gamle dage, som manden(ham der udstiller) har samlet igennem 40 år ca, og ham og hans kone har sat mærkater på næsten hver en ting, hvor de har skrevet hvad de forskellige ting er til.
Det er alle ting til landbrug.



 Vi får altid en pølse og sodavand, når vi er der.










 Da kl var blevet 16:00, lukkede udstillingen, så vi kørte videre.

 Vi kørte på til als´s højeste punkt, som hedder høgebjerg.














 Da vi kom hjem, skulle jeg ud og rulle vandslangen, som jeg havde fyldt badekarret til hestene op med, sammen.
Og det kan aldrig gå galt, når man hører justin bieber.










Jeg var lige på æblesmagning i vores have.










 Det regnede stadig, ret meget.

 Det er simpelthen så synd at de har millioner af fluer i deres hovede, men de kan ikke lide de dersens øjeklapper man kan få til heste.






















 Mig og stribe hentede et par halmballer til de næste gange, hvor hestene skal have mad.







4 halmballer på æ kribba.
æ kribba, betyder en trillebør på synderjysk.












Jeg havde pludselig lyst til brombær, så jeg gik på brombær-rog.



Der var dog ikke nogen...øv..



 Men våd, det blev jeg.


 Til aftensmaden, spiste vi lidt rester, fra igår af.



Jeg ryddede op i køkkenet.

 Det er simpelthen så sødt at prudst elsker at iagttage en,når man rydder ind og ud af opvaskemaskinen.

 Endelig var det tid til at kattene skulle have deres mad.




 Ved en 19:00-tid gjorde vi os klar til at køre til tyskland, og senere hen til vores mormor.




 Jeg havde taget tabletten med i bilen, så jeg kunne lave videre på københavner-tur-indlægget, fordi at vi alligevel skulle sidde i bilen i en time ca.
Men der var ingen net, så det var lidt ærgeligt.
der var da et spil.









Vi kørte ind til otto duborg.






 Jeg fortryder jeg fik købt disse, da det ikke er de rigtige jelly beans.




 Endelig var vi hos mormor.











 Ida skal nemlig med mormor og vores kusine til bayern, som ligger i tyskland.
Min mormors søster bor i tyskland, og min mormor vil ikke rejse alene, så hun ville gerne have et par af os med.
Der kunne dog højest komme 2 med, så det blev ida og vores kusine.

 Vi fik lidt kage og saftevand.

 Ved 23:00-tiden kørte vi hjem.
Men ida skulle jo blive hos mormor, så på lørdag eller søndag skal vi op og hente hende ved mormor igen.
 Jeg elsker at køre hjem om aftenen/natten, det er så hyggeligt i mørke.







Da vi kom hjem, smurte jeg madpakke til i morgen, hvor jeg skal på matematik-kursus på vuc, hvor jeg skal gå til august.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar