mandag den 28. juli 2014

Køretur i det blå-Lørdag den 26 juli 2014.

Alice havde lavet musli igår, så jeg fik yoghurt med musli til morgenmad.

Jeg fik ryddet op i køkkenet, imens jeg hørte the boy is mine af bransy og monica.

Ok, så jeg ved ikke om nogen i jeres familie gør det her?.
Går ud af døren, uden at lukke den helt ?
Årh, det kan virkelig gøre en irriteret..

En lille buket skulle jeg da lige plukke til spisebordet.
Men de er næsten alle sammen ved at visne .

Den kjole jeg fik købt på sheinside er så behagelig, og smuk, men lidt for lang.

Ved 13-tiden kørte mig, ida, alice og mor ud på en tur(vores den lille polo er så "svag", at vi alle ikke kan være i bilen, og vores den rigtige bil er i stykker, som vi godt kan være i alle sammen, så min far kunne ikke komme med på en køretur)..det er ret ærgeligt, sys jeg..
 Vi kørte bare lidt rundt, til vi fandt noget interessant, at kigge på.

I dag er det faktisk 10 år siden at vores bedstefar holger han gik bort...så derfor tog vi hen til min mors barndomsby, for at mindes ham.

Der er SÅÅÅ mange minder om denne mølle.
Vores mormor bor ikke i denne by mere, men i en anden by, så vi er meget sjældent i deres gamle by.
Men altid når vi var på ferie hos dem, så cyklede eller gik vi op til møllen, for at kigge på den.
En gang var vi cyklet derop, og der kom en mejetærsker, mig og min fætter var nået derop til møllen, men ida og alice var stadig på stien, og de blev så bange at de smed deres cykler i grøften og løb ind i en majsmark...hahaha, den dag idag griner vi stadig af det.
Vi var dog kun der ved 6-10 år..det må have været så sjovt for ham manden i mejetærskeren, at der pludselig kom 2 små børn løbende væk i fulde fart, ind i en mark...:)

Vi gik og plukkede et par blomster til bedste, da vi ville op til kirken med dem.
Hans ynglingsblomster var margueritter, og kamilleblomster, ligesom det er mine ynglingsblomster, så det er ret sejt.

Dette hus, er faktisk deres gamle hus..det er bare blevet malet hvidt, hvor det før var rødt.
Og haven er ikke så pæn som det var da de boede der, da in bedste holdt meget af havearbejde.
 Så tog vi hen til kirken.
Jeg er bare ikke meget for at tage billeder af andet en kirken, da det andet er for privat, so this is the only thing of the church.

Så tog vi tilbage til byen(jeg siger desværre ikke navnet på byen), for at gå en tur der.

Min mor har et maleri af dennne bro, så vi tænkte at vi ville køre ud og se det i virkeligheden, den hedder gejlå bro.

Vi tog ind på aldi for at finde lidt til kaffe.
 Vi satte os i en skov, i tinglev, på en naturlegeplads, og spiste vores salater.

Efter maden farede vi lidt rundt på naturlegepladsen.

Det skulle ske på et tidspunkt...jeg sad fast i en babygynge...Ida skreg af grin, og blev nødt til at lægge sig ned på jorden.HAHA!..komisk.
Jeg sad bare der i babygyngen og skreg aaaav, hjæælp, men jeg kunne heller ikke lade være med at grine.
Jeg sad fast i et af de der huller, hvor babyens ben skal være, jeg sad fast med mit ene knæ.
De andre var færdig af grin, inklusive mig....
Haha, ida prøver at rede mig.

Jeg kom da fri..haha ^^

Vi kørte til augustenborg og hentede lidt nudler og ris til aftensmaden, da vi kom sent hjem.

Maden skulle lige laves, så vi sad og læste blade, mens vi ventede.

Da vi kom hjem, spiste vi maden.

Jeg gik igang med at finde ud af hvem der skylder hvem, og hvem der skal have penge osv, fra da vi var i københavn.

Jeg havde bestemt mig for at gå en tur, og det var ved 21:00-tiden.
Prudst har fundet et nyt sted at sidde.

Men jeg havde så meget energi, at jeg løb istedet for, jeg havde godt nok ikke det rigtige tøj på til det, men jeg havde bare så meget lyst til at løbe.
Jeg fik slået min egen løberekord, så det var da fint nok.
Jeg både løb og gik.

Der er jo ringeridning i guderup denne weekend, så jeg tænkte at jeg lige ville slå et smut over og kigge på sagerne.
vi har ikke været med endnu, fordi at vi har haft så meget vi har skullet, så vi har slet ikke haft tid endnu.

Da jeg kom hjem, gik mig og ida ud til ærterne, og så gik vi en tur sammen, fordi at hun også gerne ville op og se på ringeridning.
Der var ringriderfest i teltet, så vi kunne høre musik, og der var jo også masser af lys der.

Da vi havde set lidt på ringridningen, besluttede vi os for at gå ind på kirkegården midt om natten, for det havde vi aldrig prøvet før.
Der var klokken omkring 22:30, så det var lidt scarry, men vi overlevede jo.
Jeg er bare ikke så glad for kirkegårde, så jeg var lidt bange, må jeg ærligt indrømme.

Hver aften går vi ud i stalden med Idas kat prudst fordi at hun er 9 år gammel, og hører ikke så godt mere, så det er ret risikabelt at lade hende være ude om natten, hun kommer så ud hver morgen kl 6 igen, når min farmor fodrer hestene.

Så lavede jeg blogindlæg.
Jeg ved godt at det halter lidt nu, og at jeg er bagud med 2-3 indlæg, men jeg skal nu nok få hapset op på dem..i promiss:D
Jeg har bare så travlt for tiden, og der er så mange ting jeg godt vil nå.