torsdag den 14. juli 2016

Pisblomst/prinsesseblomst-Mandag den 11 Juli 2016.

 Jeg elsker lyserøde negle..de er bare så smukke og elegante.
 Jeg har faktisk aldrig fejret valentines day, da min lillesøster Ida har fødselsdag på valentines day.
Jeg tænker altid den 14 februar som søsters fødselsdag.

 Det kunne være mega fedt at have a wallpaper der passede sammen med en andens.
 Hahah..man kan ALTID have dessert, hvis altså det er noget dessert man kan lide jo.


Idag skulle jeg på kattehjemmet. 
















 Jeg begav mig op til bussen.
 Det er da irriterende at det hele tiden regner, nå det nu er en  sommermåned.

Jeg tror faktisk at vejret har udviklet sig de sidste par år og er blevet skubbet, 2 måneder frem.
Altså sådan at januar-vejret er blevet til marts-vejret.


Jeg ventede i skuret, til bussen kom.






Hahah..jeg elsker denne video.
Det er en engelsktalende gut der har lavet en video om hvordan han ser danmark..den er ret god faktisk.




Så var jeg i Sønderborg. 

 Når man har været i københavn i et par dage, så opdager man virkelig hvor dejlig Sønderborg by er.














Så var jeg landet på kattehjemmet. 



Claus(den store røde kat)
Indsætter lige et billede..
 Han er blevet solgt, og har fået en fantastisk godt hjem.
Han er kommet ud til en gård, hvor han kan gå ude og inde og fange store fede mus.
Men hold op hvor jeg savner den store vamsede bjørn.
Jeg er såå glad på dens vejene, at den endelig har fået sig et godt og blivende hjem.


Her er lille Nando.

Jeg tror han var glad for det dåsemad jeg gav ham:)



Da jeg havde gjort rent, og sat friskt mad og vand ind til ham, kunne han slappe af på det bløde kradsetårn.






Her er det lille Hanne(i baggrunden)
Palle(han er reserveret og sidder i højre side)
Det er enten pep eller taz der sidder i midten(de ligner meget hinanden) 

 lille Pep eller taz i kurven og Heidi der stikker ørerne ud.
Og her løber de rundt og leger.

Da jeg var færdig på kattehjemmet, gik der lige 20 minutter til at vasketøjet(som er håndklæder, viskestykker, tæpper og klude) var færdigt.

Når vi vasker det skal vi også selv hænge det ud, så jeg ventede lige lidt, men det var heller ikke s slemt a vente, når man var omgivet af et par søde katte.


Her er det Nomi(moderen) og Nelson der sidder og hygger sig.

 Nønne i stolen.
Neiko der leger med tæppet...og Nalle der er forrest.

De er stadig ret små, da de har haft en hård start på livet, men vi gør alt for at de skal få det bedre.



 Lille Nesco.
 Neiko.
 Jeg elsker når der kravler katte på en, det er såå sødt..især når de leger med ens snørebånd.

Nønne.
 De udvikler alle deres egen individuelle personligheder..dem ser man hurtigt.
Nogle er mere friske end andre, og det er sååå spændende at fælge med i.

Nesco her er mere rolig end de andre, ellers var hun bare meget træt lige på det tidspunkt.
 Der er noget interessant derinde.
 Nugga fandt lige tilfældigvis mit snørebånd.

Neiko angriber liige noget legetøj imens Nalle holder det nede.






  











Moderen Nomi kan slappe lidt af, når jeg sådan passer på dem i hele 20 minutter;-) 




Jeg kan faktisk aldrig huske hvad denne moderkat hedder og dens 2 killinger..jeg glemmer altid at kigge, for jeg vil hellere se om de har det godt, end at kigge på deres navne.
Døren er altid lukket hos dem, og også under rengøring..så der ikke kommer så mange bakterier ind til de små killinger. 
Når de så er 12 uger kan de komme ud og løbe lidt rundt.:P


De er simpelthen såååå søde:D

Jeg ved de hedder noget med H alle 3, men jeg har ikke fået fordybet mig så meget i navnene endnu.

Når de er så små skal man ikke pille for meget ved dem.








De er begyndt at vakle lidt på deres små poter..de ligner små pingviner:P 




  

 Da klokken blev de 13:00 var vasketøjet vasket og hunget ud. 


Så kunne jeg gå hjem.







   

 Jeg gik lige ind i borgen og kiggede, da der gik omkring en time, før den næste bus kom..der er jo sommerferie.



 Jeg fandt mine egne fødder gå ind i H&M og kigge desværre..hahah :) 



Jeg kender mig selv..jeg bliver bare nødt til at prøve noget..haha :P 

 Denne jakke var rigtig fin, men for dyr(den kostede 399 og var sat ned til 50 % dvl ca 200)
Den passede rigtig godt, men virkede lidt sjov at have på.






Da jeg havde gjort mine køb i H&M skulle jeg nå en bus.








Jeg ventede på bussen, til den kom. 




Jeg læste lige på facebook at der er en 17-årig pige der var forsvundet efter at hun havde været i byen med 2 veninder.
De havde sagt "hej, vi ses osv" til hinanden inden de skulle hjem.
De 2 veninder ville videre i byen, men Emilie ville hjem, da familien skulle på ferie den næste dag.

Hun skulle gå de sidste 2-4 kilometer fra en togstation hjem alene(veninderne og hende havde taget toget til korsør station mener jeg det var)..men hun dukkede aldrig op derhjemme hos forældrene:/ 


 Det er SÅ frygteligt hvis der er sket noget med hende.
Jeg tjekker seriøst facebook hele tiden, i håb om at der skulle dukke noget nyt op.

Jeg håber så meget at hun bare har overnattet hos en ven, og hendes mobil bare er blevet væk(så hun ikke har set at hun efterlyst over hele landet)..det er nok desværre ikke optimalt, da det er vist i tv, skrevet i aviser og der er efterlysningsplakater mange steder.

Jeg beder så meget at der ikke er sket hende noget..det må være hårdt for forældrene ikke at vide hvor deres datter befinder sig..

Jeg håber jer der læser mit indlæg, vil gå ind og fortælle så mange som muligt om den her sag, så hun kan komme hjem igen..Hun hedder Emilie Meng..der er oprettet en side for hende.
Her er den:
https://www.facebook.com/groups/591026734401475/?fref=ts


Da jeg var på vej hjem, så jeg 2 små harer der legede "tagfat" på græsset..det varmede mit dyrehjerte. 




Hjemme igen. 






Hestene kom udenfor. 









 Det er så sjovt at man nogengange ser små ører titte op over hø-græsset.













 Hahah Minnies ansigt lige der :)

Lige efter jeg tog dette billede, så tissede Harald på bunken af blade foran ham:I
Haha..der er bare ikke styr på den knlgts tisseri..jeg ser ham tisse hele tiden(han afmærker territorium)








 I min familie, så kalder vi de her meget smukke blomster for pisblomster, og jeg ved ikke hvorfor.
Min far har ALTID kaldt dem det, fra da vi var små, så det sidder ligesom fast.
Min lillesøster Alice kaldte dem engang for prinsesseblomster da hun var lille..og det grinte vi af, for de hedder jo pisblomster.
Min

Vi skulle lige ud og markere i haven, og spise et par ærter.




 Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre uden vores katte..de betyder mere end mere for mig..jeg bliver så glad hver dag når jeg ser dem..de er virkelig familie for mig.

(jeg holder selvfølgelig også meget af min familie, heste og venner..)














Jeg ELSKER at sige indholdet ud ad stikkelsbær..det smager SÅ godt!.
Skallen er bare rimelig sur, men det kan også sagtens spises.
Min farmor plejer at lave stikkelsbærgrød af dem og det smager også super godt. 






Så sad jeg da bare der og spiste stikkelsbær, imens jeg hørte musik, for det gør jeg jo altid alligevel.
Kattene lå og hvilede sig eller rengjorde sig selv rundt om mig, som altid. 







    


Hestene kom ind.





Advarsel for folk der ikke kan lide at se hestehår..

Men jeg fik klippet hestene lidt, så de kan se noget igen og så de ser præsentable ud. 

 Begge deres haler blev klippet, og deres man, og pandehår.


 Pinkeys pandehår er dog ikke klippet, da han ikke kan lide at folk rører ved det(grundet hans hårde barndom hos tidligere ejere, der ikke behandlede ham ordentligt)
Vi ved dog ikke hvad de tidligere ejere har gjort, men heldigvis er han ikke der mere.

Vi fik dem af vores moster, onkel, fætre og kusine, der havde reddet ham fra de grumme ejere.

Jeg har da fået lov til at røre hans pande et par gange, når jeg sidder og snakker stille og roligt til ham, og derved afleder lidt, så han ikke "ved" man rører hans pande.




Minnie var dog ikke så begejstret af duften af hest, stukket op i fjæset på hende:I 

Kattene venter altid pænt på at man har fået lukket hestene ind, trænet hestene i at løfte benene, givet dem en hurtig striglning og snakket færdig(sidder jo gerne 20-30 minutter inde hos hestene og bare kværner løs, synger med på sange eller tjekker min facebook.)

Elsker bare den ro der er i stalden og så deres gnasken på hø eller foder.




Efter hestene er inde, er det kattenes tur til at få deres mad.




   Nu må sommeren sgu da snart være på vej!..det regner døgnet rundt og der er sååå skyet..


Jeg sad og kiggede mine billeder igennem og fandt en hel masse af Prudst.

Hun er SÅÅÅ meget savnet, og man mærker det tydeligt.

I starten var det ret svært, da vi har været vant til at skulle holde øje med om hun sad ude på vores gårdsplads, som hun altid gjorde da hun levede(vores bed and breakfast gæster kører jo rundt der, og vi måtte flere gange ud og flytte hende)

Når jeg sad og spiste rugbrød med spegepølse eller sadelpølse, så fik hun ALTID noget med, for hun sad jo og lavede de berømte hundeøjne efter mig, og dem kunne jeg jo ikke stå for.

Nu er det rimelig ensomt at spise spegepølse, for hun fik mig ALTID til at grine, når hun sådan hoppede op efter noget pålæg.
Der er de såkaldte hundeøjne..så bedårende:)
Så kunne jeg ikke lade være med at se på billeder af hende.
Jeg er SÅ glad for at vi har billeder og videoer af hende.
Hun sad ALTID sådan der på netop DEN stol og kiggede rundt.

Jeg ELSKEDE når hun rullede sig sammen til en pølse.

Gid jeg kunne bringe hende tilbage...
Så blev jeg også lige nødt til at se gamle blog indlæg om Pjevs(hun gik bort et par måneder før Prudst.)
Hun var også en virkelig dejlig kat, og var altid parat til at sidde på ens skulder.
Hun var en lille hyggefis.

Da jeg var i Sønderborg idag, fik jeg købt disse røde shorts.
Lige nu regner det faktisk, så vejret er ikke lige til den slags påklædning.





Og et andet par shorts.












Og en rigtig fin trøje/jakke.





































Ingen kommentarer:

Send en kommentar