søndag den 10. juli 2016

Ferie i århus.(del 2-Randers regnskov) 29 maj 2016.

 Idag gik turen til Randers regnskov..det havde jeg jo glædet mig enormt meget til.
Jeg har faktisk kun været der en gang før, og det var med familien-men det er nok over 7-8 år siden.


ADVARSEL!..der er SÅÅÅ mange billeder af dyr i dette indlæg..hahahaha..
Vi kom op ved ca kl 08.00..det er vel standard tid når man er på ferie.
Morgenmaden stod  bare på det normale yoghurt som vi plejer at få når vi er hjemme..altså yoghurt ik:)

Inden vi kunne tage afsted sad vi lige og spillede guitar og ventede på at mor havde pakket sin taske.

Lidt i 13:00 ankom vi til Randers regnskov, hvor vi parkerede bilen på parkeringspladsen.



 Det ser så fedt ud med de 2-3 enorme bobler af glas der sprudler op i vejrs.



  


Entreen var en smule dyr, men vi kom da ind.(-:de skal jo også overleve^^ 


Det var ret magisk at være nede i "grotten" med alle de farverige fisk over det hele. 

 Man kunne gå ind i sådan en boble så det så ud som om at man var i vandet sammen med fiskene.
Ida, Alice og mor turde ikke at gå derind, men jeg er jo eventyrlysten...s¨jeg fik mit hovede møvet derind.


  
 Ej, hvor er det smukt...det er virkelig magisk.

 Fisken er skræmmende, men smuk på samme tid..gad vide hvad den tænker?






Vi var ret vilde med de store fisk her..de er sååå seje!..fordi de er SÅ store, og skræmmende på samme tid, så bliver man virkelig fascineret af de dyr. 





 Jeg kunne flytte ind i Randers regnskov med det samme!:I

Her er SÅÅ fedt..MEN her er også mega varmt..det er jo den temperatur de fleste dyr her lever med i deres naturlige miljø.



 Jeg var bare begejstret over ALT derinde:P


 Jeg ved ikke engang hvad de her aber hedder, men nuuurh, hvor er de dog søde!!<3
 De gik bare frit rundt over det hele, så teknisk set kunne de hoppe op på ens hovede hvis de ville.

Skildpadder der bliver meget gamle.
Det må være vidunderligt at have en skildpadde hele sit liv.
En ven for livet :)

 Herinde gik der nogle dyr der hed skovhunde.
Jeg har faktisk aldrig hørt om sådan nogle slags dyr før.
De så ihvertfald ret sjove ud.
Skræmmende, det var de også.

  





Tapirer er så søde, men de er ikke ligefrem kæledyr.
De gik bare rundt og spiste halm og kiggede.



Jeg sad og kiggede på ar denne abe sad og spiste lidt korn/frø(det var en foderblanding af en art)
Det var såååååå nuttet og interessant,





Nuurh, de kysser næsten..det er altså for sødt.


Der var også et par ænder. 







Fiskene er altså også nuttede. 







 Jeg er ikke specielt bande for slanger.

Jeg vil faktisk gerne prøve at have en af de der store tunge slanger rundt om halsen.
Altså de skal u-giftige(altså dem man gerne må have rundt om halsen.)
Jeg håber i ved hvad jeg mener, for det her lyder bare mere og mere mærkeligt.





Nuuurh, jeg vil gerne have en tapir!.
Det er nok bare ikke så nemt at skaffe en, og det er også lidt ulovligt, tror jeg:)




Skildpadden lå faktisk bare der.
Først troede jeg at den var af træ, men pludselig bevægede den sit hovede. 


   
Denne her abe gik også bare frit rundt, og var mega nuttet. 
Den sad og spiste frugt fra sin madskål.




 Da vi kom til cafeteriaet bestilte jeg en slush ice
Jeg ved ikke hvad der gør det..men jeg ELSKER farverne!!

Og smagen selvfølgelig.






Jeg syntes selv at dette billede blev mega pænt.

Efter isen og sluch ice gik vi videre...:-P

Der skulle være panter, leoparder, geoparder, løver og tigre inde i kublen, men vi så slet ingen, hvilket var ret ærgeligt.
 Selvom vejret var ret godt.

Vi fandt dem dog ligge og sove oven på deres "huse", hvis man gik op på et "udkigstårn"

Ej, se lige et super smukt billede.


Det kunne have været fedt at se noget på denne scene her, men der var ingen forestilling der idag.








Så gik vi hen til legepladsen i stedet for og kiggede.:-)





Der var også små grise, køer og får..det var altså vildt nuttede.

Gederne de var bare så tamme, og bløde.
Jeg vil virkelig gerne have en ged.

De gik og nippede af græsset og brægede.
Der var også nogle køer, og de elskede Ida rigtig meget.
De stod og kiggede på Ida hele tiden.

Og masser af muligheder for at slappe af.
Vi skulle lige ind og købe mad på vejen hjem.
Mig og Alice ville gerne ned og løbe lidt, så vi gik ned på en sportsplads der lå tæt på og løb lidt rundt.


Ida og mor lavede en lækker aftensmad, som vi spiste da vi kom hjem fra løbeturen.



Efter aftensmaden gik mig og Ida en aftenstur.



Om aftenen sad jeg og læste lidt i min bog.

Mig og Ida sover på madrasser på gulvet.
Mor og Alice sover i deres seng.
Jeg kunne godt lide deres gyngestol.

Min mors kusine og hendes mand er meget perfektionistiske, så der må IKKE stå noget som helst på ders fine bord.Hvis der skal stå noget der, så skal det stå på en bakke.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar