tirsdag den 5. juli 2016

Åbenrå ringeridning-Søndag den 3 juli 2016.

 Jeg vil også have en ven fra baby til når man bliver gammel.
Jeg havde en veninde i børnehaven  til jeg blev 14..vi var on and off venner..altså så var vi sammen og så kunne der gå rigtig lang tid før vi var sammen igen..men vi holdt ved fra børnehaven ca (5 år) til vi var 14.

Nu har vi ikke kontakt, men hilser stadig på hinanden når vi ramler ind i hinanden..jeg tror bare vi voksede fra hinanden.

 Altså jeg har faktisk slet ikke lyst til at blive så brun som hende på billedet, det kommer jeg heldigvis heller aldrig til,..haha :)
Men hvem vil ikke have en perfekt tonet mave?
Ikke at der er noget galt i en ikke-perfekt-tonet mave, for det er ihvertfald mere normalt end det på billedet.

 Hahaha..jaaaa..alle tegneseriefigurere falder ALTID først ned NÅR de kigger ned..men når de kigger op, så bliver de oppe i luften.
Yaya..se bare der hvor man kan!


  Vi kom op kl 09:00, for der var jo morgenbord med rundstykker og pumbler(boller på sønderjysk.)






 Efter morgenmaden spurgte min far om jeg ikke ville med og hjælpe lidt i stalden, da han hurtigt skulle hjem og rengøre værelser.(vores rengøringsdame er nemlig syg, så hun kommer ikke lige foreløbig)




 Vi kørte afsted mod staldende.


I weekenden skal man bare lave lidt overfladisk kontrollering af grisene.
I hverdagen går man grundigere til værks.
Imens min far bare lige skulle fodre og tænde for overbrusning(grisenes bad--altså vand der strømmer ned i små pust i den ene side af deres bås, så de kan køles ned.)
Jeg gik lidt rundt og kiggede lidt på traktorerne.







Og sad lidt og kiggede på en new holland. 











 Derefter kørte vi lige hjem og hentede græsslåmaskinen, og læssede den på traileren.





 Den skulle lige køres på plads.


 Da vi kom hjem gik jeg i bad.

Skulle lige hilse på Harald først jo.


 Jeg har i lang tid gerne villet klippe mine spidser.
Så jeg søgte lidt på youtube om hvordan man klippede sit hår derhjemme.


Jeg fandt en perfekt video til det. 

 Jeg havde jo været i bad, så mit hår var kontrolleret.






 Jeg ser lidt sjov ud på billedet, men jeg var ordentlig igang med et stykke bom(slik) i munden.

 Jeg valgte den metode med at binde mit hår om foran med et elastik.

Jeg er ret glad for resultatet, mit hår ser meget sundere ud nu, og det var billigere end et smut til frisøren.














Og mit hår er stadig langt.







 Det var heller ikke så meget længde  der røg af.
















 Mig, Ida og Alice gjorde os klar til at tage til Åbenrå ringeridning.

















 Der når jeg var klar til at køre, men Ida og Alice lå på sofaen og gloede i deres mobiler.
Ida med morgenhår og Alice med nattøj på..yup..:)haha.



 Endelig kunne vi køre.
Jeg ville gerne have været kørt 14:30-15:00.

 Næsten en time senere var vi i Åbenrå.

Det er meget større end vores bys ringeridning..der er man slet ikke i tvivl.

















 Jeg kunne godt tænke mig at prøve den karrusel der.
Mig og Ida snakkede om at prøve pariserhjulet.
Mig og Ida var engang oppe i et mega stort et da vi var i England i 2007.
Alice er højdeskræk, og har aldrig rigtig været vild med vilde karuseller.

Men så gad hun ikke at give penge ud for det.




 Der var også loppemarkeder og boder.
Vi købte dog ikke noget, da vi ikke lige følte vi havde brug for noget på det tidspunkt.


Det var også det rene smat nogle steder.
Hahah..vi går faktisk altid efter maden...:-)
Vi fik hver en lille bakke med pommes fritter.
Dem gik vi rundt og spiste på pladsen.






Det kunne være såååå fedt at prøve disse badebolde..men man må nok ikke prøve dem i min alder.
Det er ret ærgeligt, for det ser så sjovt ud.

Hahah..det er så sjovt at høre den sang andre steder fra.
Min fars kusiner har nemlig haft et band engang, som var ret berømte her i sønderjylland, da de sang på sønderjysk.
De er stadig ret populære her i Sønderjylland til ringeridning og diverse fester.
De hed Vos piche, som betyder os piger.

https://www.youtube.com/watch?v=dsCp0840zmg

Når vores forældre skal kalde på os(mig og mine søstre) samlet så råber de piche!!..jaa

Da vi var inde i teltet, med musik..kom jeg til at kigge bagud og å gaaard...ved i hvem der stod et par meter fra mig??

Mads Vad fra vild med dans!
Jeg ved godt det ikke er så overraskende for nogle..men jeg er seriøst kæmpe fan af ham, han er fantastisk!

Jeg har været fan af ham siden jeg var 9-10 år, og stalket ham i alle de der danseprogrammer(funky familie, vild med dans og andre danseprogrammer)
Og så var han kræftædeme i det samme TELT!

Han stod henne ved disken, hvor man kunne købe sodavand og øl.
Jeg gik diskret derhen og lod som om jeg kiggede på priser..haha..hvad gør man ikke for at komme tæt på en af sine idoler.

Jeg ville gerne have et billede med ham eller autograf, men jeg turde ikke spørge..haha.. 

Det vil jeg ALDRIG glemme..jeg var 1 meter fra ham..han er smukkere i virkeligheden!











Jeg ville ellers gerne have set selve ringeridingen men jeg tror vi kom for sent, for hestene stod bare i en rundkreds.

Jeg mener de skulle ride kl 18:00.
Men Ida og Alice ville hjem..som sædvanligt vil jeg ikke hjem..


Vi tog ind forbi løvbjerg for at handle.
















 Hahah..på et tidspunkt ville jeg lige synge noget, og så lød min stemme helt rusten..haha.




Vi kom hjem i tide lige til aftensmaden, som var boller i karry.
Mor havde heldigvis lavet rigtige boller til mig og far.
De andre fik vegetarisk boller(som så var bønner og de der små tingester kaldet linser) i karry.




Nu skulle der ses Game of thrones.
Vi fik set 3 afsnit inden jeg ville i seng, for jeg skal på kattehjemmet i morgen.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar