mandag den 25. juli 2016

Gåtur på gendarmstien-Onsdag den 20 juli 2016.

Waauw..this is so pretty and formidable.
Elsker den mørke dybe havblå farve, og med det smukke negledesign ovenpå de 2 negle.



 Hahah..alle har jo deres egen smag, så det er lidt ligemeget hvis de ikke bryder sig om min kommende brudekjole, sko osv.

Jeg tager normalt ikke tingene så tungt hvis folk siger de ikke kan lide mine bukser eller min bluse, for jeg kan jo lide den, og det er det vigtigste..det er jo mig der skal have den på, og ikke den der siger det.

 Well..im lying if i say his ugly..cause his kind a cute..

Jeg ELSER røde kjoler..jeg kunne sagtens købe mig en lignende denne her.

Jeg så engang at kronprinsesse Mary havde en rød kjole, og den kjole har jeg forsøgt at finde på nettet i over 7-8 år, og jeg kan bare ikke finde den..jeg har ALDRIG glemt den, for den var simpelthen så smuk.




Idag skulle jeg hen og se den gård jeg muligvis skal arbejde på.. 


  



 Jeg skulle lige have mit uddannelsesbevis fundet.
Jeg er jo uddannet landbrugsassistent. 


Man er da altid lidt nervøs når man skal ud at se ens måske nye location..
Jeg skulle mødes med ejeren kl 12:30..så far han kørte mig derud..det ligger nemlig så langt ude imellem marker, at der ikke går busser derud, så jeg skal finde en løsning til at komme derhen, indtil jeg selv får kørekort.


Jeg sad og spillede pokemon GO på vej derhen, men vi bor jo ude på landet, så jeg fik fanget 2 på en halv time..hhaha.











Vi ankom til gården, lidt indenjeg skulle mødes med ejeren.
Jeg blev vist lidt rundt, men kom ikke ind i svinebesætningen da det er en avls og opformeringsbesætning, så der skal man ikke lege for meget med smitten..da der skal være sterilt.

Jeg var positivt overrasket, og kunne godt se mig selv arbejde der..nu må vi se.


Efter at jeg havde været ude og se på gården, kørte mig og min far lige ud og kiggede på vemmingbund strand.


Der var utrolig smukt og blåt.

Hvis alt går som det skal, så kan jeg starte den 1 august.






Min far var sulten, og det var jeg egentlig også, så vi kørte til Sønderborg og parkerede bilen.  




Vi gik ned til Silles mad og fik os en sandwich.


Derefter skulle vi lige i elgiganten, og finde en router, da vi arbejder på at få internet ovenpå ved mig og mine søstres værelser. 











 Inden vi kunne tage hjem, kiggede vi lige indenfor i reservedelslager nord, da min far skulle have noget væske til bilen. 




Jeg er meget fan af Mads Vad, så det er da bare lykkeligt at han skal giftes.
Jeg håber snart de får nogle søde børn som ligner Mads Vad..ahha :)

Så var vi hjemme igen. 




Jeg fik noget sommertøj på, for guuuud hvor er her varmt.






 Mig, Ida og Alice ville til stranden for at køles ned.







Vi har altid et tæppe liggende ude på græsset, som vi plejer at ligge os på og læse i en bog eller bare ligge og sove på.




  

Så kunne vi køre ned til stranden.



Ankommet til stranden.
Vi plejer altid at parkere et stykke fra stranden, så det er nemt at køre ud igen. 



  


Vi kom alle sammen under vandet et par gange.
Der var MEGA varmt i luften, men vandet var faktisk riigtig koldt.
  


Så da vi havde oplevet det kolde vand, sad vi og snakkede og kastede sten i vandet.

Jeg havde min bog med, men fik kun læst ca 5 sider.


Da vi havde været der i noget tid kørte vi hjem, da vi skulle hjem til aftensmaden.


 Så var vi hjemme igen.



Jeg fik fodret kattene og lukket hestene indenfor. 


Hvis de overhovedet ville med indenfor..haha...:)
 

Vi kom faktisk hjem lige i tide til aftensmaden.
Boller i karry.
Mor, Ida og Alice vil jo gerne være vegetarer, så nu ser mad-situationen sådan her ud.

Vi fik boller i karry idag.
Den lille gryde var med rigtige kødboller til mig og far, og den store gryde var med bønner, linser og alt det der underlige vegetariske mad i.


Efter maden fik jeg at vide at det godt kunne blive et problem at min far arbejder med svin, imens jeg skulle arbejde på avls og opformeringsbesætningen.
På en avls og opformeringsbesætning skal der jo være helt rent, da de producerer orner, polte osv, så der må IKKE komme smitte eller skidt derind.

Min far arbejder jo på en helt almindelig svinebesætning, og hvis de har en sygdom eller andet, så kan det smitte til opformeringsbesætningen, og det er ikke godt.... 



Om aftenen fik vi den ide at vi (mor, Ida og Alice..far blev hjemme og passede bed and breakfast)da ville ud og gå på gendarmstien.




Der er så magisk en natur ved Brunsnæs(nær Cathrinesmindes teglværk)





 Jeg kan så tydeligt huske at stå her med min klasse og høre om hvordan man laver mursten og hvordan de boede i gamle dage.


Jeg kan huske at vi selv måtte prøve at lave hjemmelavede mursten, dengang i 5-6 klasse.

Der var søde køer på marken, da vi gik på gendarmstien.




Vi mødte også en vildt sød kat på gåturen.

Alice gik bare hen og tog dem op, men jeg ser først deres personlighed an før jeg vælger at tage dem op.
Nogle katte er jo lidt reserverede og vil ikke op.
Den lignede såå meget Kurt fra kattehjemmet, men han er jo ikke solgt endnu.







Det er sådan en dejlig gåtur, og der er så meget fint at kigge på og frisk luft der rammer en. 

















 Der lå engang en lille "kro" hvor man kunne købe kage og drikkelse til.
Den var bestyret af en dame der ikke ville have medarbejdere, da hun ikke kunne holde ud at have folk omkring sig.
Nu er den så gået konkurs.

Vi var der engang, hvor vi fik lagkage og kakao.














Der er mange nuttede/flotte huse i Brunsnæs.
Der er også mange sommerhuse der. 




  

















      


















  

Lidt længere hen ad gåturen, mødte vi endnu en kat.
Det er den første siameser kat jeg nogensinde har rørt og set i virkeligheden.
Den var virkelig sød.
Den skulle Alice også lige holde.




Lidt længere henne mødte vi endnu en siameser kat.




Og en gammel Ford traktor.






Der var et lille loppemarkede i form af et skab med nogle ting i..det var ret sjovt at se. 


















 Der er jo også det der hus, hvor dem der arbejdede på Cathrinesmindes teglværk boede i.
Det er et lille museum nu.




 Og en lille have til, med blomster og frugter, som der er nogle frivillige der passer.







Da vi havde gået turen, og kigges os rundt omkring kørte vi hjemad igen.
Så var vi hjemme igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar