mandag den 18. juli 2016

Odense-15 og 16 juli 2016.


IDAG DEN 15 JULI.

Idag skulle mig og mine søstre afsted til Odense, vi skulle nemlig besøge vores kusine.

Jeg fik pakket mine sager..do skal vi kun være der i en dag, så jeg skal faktisk ikke pakke for meget, men ja..jeg kender mig selv.
Vi skulle med færgen kl 13:00, og vi bor kun 10 minutter fra den, så det var nemt nok.
Mor kørte os afsted til færgen.

Og 4 minutter før afgang var vi på færgen.
Vi skulle heldigvis sejle med den gamle færge, og det er også den jeg bedst kan lide.
Jeg mener det var sidste år der kom en færge mere..nu skiftes de til at køre fra fynshav-bøjden og fra fynshav-ærø.
Vi hyggede os med et par spil 500.


50 minutter efter var vi ankommet til Bøjden.





Og kl 14:00 kom den taxa vi havde bestilt-den skulle køre os til Faaborg busstation.
En halv time efter var vi i Faaborg.
Og skulle med en bus til Odense busstation.
På fyn har de vidst ikke rejsekort, hvilket jeg overhovedet ikke vidste, så vi skulle betale 50 kr for en time ind til odense.
Heldigvis havde jeg en slat kontanter med, så vi alle 3 kunne komme med.

Surt, fordi jeg liige havde fyldt 300 kr på rejsekortet, for at være forberedt.



De har de samme busser som i København..





Bare nær så proppede.
Mig og mine søstre kan have forskellige stemninger, når vi laver ting sammen..hvilket er ret dejligt, for vi enes ret godt.

Det ene øjeblik er vi oppe og køre over et eller andet, laver sjov og joker.
Det andet øjeblik kan vi sidde langt fra hinanden med musik i ørerne, stirre ud af det blå, læse en bog eller sidde i komplet stilhed og ikke sige et ord...Det er en god blanding.
Vi kender hinanden så godt, og tilbringer heldigvis meget tid sammen.


Og endelig kl 15:50 var vi i Odense, hvor vi prøvede at finde vej til gågaden.



 






Da vi havde fundet gågaden og vores kusine, gik vi hen til hendes lejlighed og satte vores tunge tasker.
(men det holder jeg privat)..sorry :)

Lidt efter en god snak om hvad vi skulle lave osv. gik vi hen til en Sushi restaurant, da ingen af os havde prøvet "rigtig"sushi før-vi fandt det alle ret interessant.


Det var virkelig underligt, men det smagte faktisk overraskende godt.
Jeg var positivt overrasket, og jeg kunne sagtens gøre det igen.

Vi bestilte en buffet-så der var tag-selv.
Der var jo det der transportbånd, hvor tallerkenerne ruller på, med lækker mad..og hver gang der kom noget nyt og lækkert mad, så tog vi det hen på vores bord.


Vi skraldgrinede, snakkede og hyggede..det var såå hyggeligt, og godt at tilbringe noget kusine-tid.
Vi åd og åd og åd..vi åd virkelig meget.
Det var såå lækkert..indimellem kom der også vindruer, vandmelon, honningmelon, nødder og indbagte ting.

Efter sushien(hvilket blev 219 for en person..ja, det er/var MEGA dyrt, men det var det værd)
Gik vi ned i fakta og købte lidt til morgenmaden og til sandwich.





   


Vi fik også købt en hel del slik, for da vi kom tilbage til lejligheden sad vi også en film på tv, der hed Tropic thunder.

Ca en halv time inde i den, satte vi en film på på netflix, fordi den ikke rigtig tiltalte os.
Der så vi så its a boy girl thing.







NÆSTE DAG DEN 16 JULI.

Der var noget gratis yoga på stranden her til morges kl 10:00 som vi gerne ville med til.

i stod derfor op kl 08:00.


Da vi var kommet ned til Odense havn, sad vi og ventede på at yogainstruktøren kom.
Det regnede en lille smule, imens vi sad og ventede.
Så vi gik hen til de andre som stod under en altan i ly for regnen.
Jeg har dog ikke taget billeder af arrangementet..men sjovt det var det.

Jeg har aldrig nogensinde prøvet yoga, så det var virkelig svært at prøve det her.
Det er godt nok længe man skal blive i kringlede og besværlige stillinger.
Jeg er meget meget mere til hurtige hip hop, zumba og bokwa- bevægelser.
Jeg gider ikke når det går så langsomt som yoga.

Men det var nu ret godt at prøve det af..det regnede også imens vi sad og lavede yoga..det var jo udendørs.

Vi var omkring 20-25 mennesker med.



Det var forresten hos kings vi fik sushi. 

Efter yoga gik vi hjem og fik os noget mad,

Vi ville nemlig gerne i Odense zoo.

Der har jeg ikke været siden jeg var 3-5 år.








Det regnede dog ikke på vej hen til zoologisk have.






 Tigere er sådan nogle dyr.









Lemurer er såå bløde og de er også mega nuttede at se på.(jeg holdt engang en, da vi var i en minizoo)
Jeg ved faktisk ikke om de er farlige eller om de ikke gør noget. 



De er såå smukke når de springer fra gren til gren..det ser så elegant ud. 


Jeg tabte nærmest hovedet da jeg fik øje på de her kæmpe-skildpadder.
Hold k..ft de er store.

Det ser så nuttet ud når de spiser og drejer deres hovede.

De går så langsomt at man nærmest har lyst til at bære dem rundt, så de ikke selv skal slæbe på deres tunge skjold.

Jeg ville elske at sidde på en giraf..det må være fantastisk.

Zebarerne stod bare og gloede i jorden..de så faktisk meget triste ud..jeg synes heller ikke de havde særlig meget "legetøj" og træer at klø sig opad.















Det her må være fine lygter de tænder om aftenen.




Et par fine lamaer.


Et par tapirer.
De havde godt nok ikke meget plads derinde..det var så trist at se på.
Den ene ville hele tiden ind til den anden tapir.








Der her fisk var godt nok også enorme(nu kan jeg ikke lige huske hvad de hedder, for der var så mange fik i det bassin, med underlige og lange navne.)







Der var godt nok koldt inde hos pingvinerne.

Det er nok det jeg husker allerbedst fra da jeg var her sidst..det gav meget indtryk på min lille 3-5-årige hjerne.

Jeg har fuldstændig glemt hvad der her dyr hedder, men hvor var de bare overdrevet søde at se på.



Jeg elsker den måde kænguruer sidder på, for de sidder med deres "hænder/poter" oppe i luften..klar til at hoppe.





Kameler er sådan nogle underlige dyr.
Jeg prøvede engang i cirkus at sidde på en kamel, og det var så underligt..men man følte sig tryg inde imellem de der pukler.
Der har jeg vel været en 6-8 år.









Vi havde omkring 3-4 timer derinde, så det var ikke så meget vi nåede.
Man kunne sagtens bruge en hel dag derinde.
Der var mange dyr vi ikke fik set, pga tidsmangel og vejret. 

Mig, Ida og Alice skulle nemlig nå en bus tilbage til Faaborg.
Vi gik lige hurtigt ned til lejligheden, og hentede vores ting.
Så smuttede vi alle 4 lige ned på busstationen.


Bussen gik noget med 16:28-30-så vi nåede det heldigvis.







 Efter en time var vi på Faaborg busstation.

Hvor vi skulle vente på en taxa i en halv time..så vi gik hen til en Lidl 2-3 minutter fra og købte lidt mad, da vi var sultne og tørstige.











Jeg fik bare købt mig et pølsehorn.

Taxaen fik kørt os til Bøjden færgehavn.

Der var en mark, hvor man kunne gå ind og gå rundt imens man ventede på færgen.
Der gik også en 10-15 heste rundt og græssede.



Det var nogle vildt smukke heste.
De er meget større end Pinkey og Bruno, så det var lidt anderledes t gå rundt inde mellem dem. 




Der var kun 2 af de 10-15 heste der kom hen til os.












 








 Jeg vil gerne have en mark med 4-5 heste engang.
Vi har jo allerede 2 søde heste, og en mark..men det er bare så fantastisk når der er flere.
 
Kl 18:50 gik vi hen til færgen, da den jo skulle sejle os til Fynshav færgehavn.






 Denne gang var det den nye færge.




Vi fik købt os noget godt chokoladekage og noget kakao.


Det smagte også super godt.

Har i hørt om det der pokemon go?
Det har i sikkert..
Jeg downloadede det på færgen, for jeg ville da lige se hvad det var for noget.

Men hvis jeg kender mig selv, så sletter jeg det igen om et par dage, fordi jeg taber interessen.

Da vi kom til Fynshav færgehavn, hentede mor os, og hun havde mormor med.
Hun havde været på besøg, og skal være her til i morgen søndag.


Vi var hjemme lidt over 20:00, hvor jeg lige gik ud til hestene og så på deres hove.
De fik jo klippet og filet hove igår. 


Jeg købte faktisk denne til at tage med på turen til Odense, men fordi den stod i køleskabet, så glemte jeg at tage den med.

Det kunne godt blive min nye ynglings-drink, da den er ret god.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar