tirsdag den 26. juli 2016

Måske sidste dag på kattehjemmet-Torsdag den 21 juli 2016.

 Jeg ved ikke om jeg er vild med den måde glimmeret er lagt på, eller så er det bare den måde neglen er formet/klippet på jeg ikke er så vild med.
 Yup..der er en person der popper op i mit hovede, men jeg siger selvfølgelig ikke hvem personen er..ahah :)
 Ja..Justin Bieber dur også som smiley/emojiis.
 Hahah..hvert år tænker jeg også, at i dette år, skal jeg have en ny stil, en ny tilgang til livet, jeg skal være sundere, jeg vil have mere tid til mig selv, jeg vil begynde at gøre dit og dat...men øøhhh..jeg synes nærmest ikke jeg følger op på noget af det..måske er der en lille ændring hvert år, men jeg er stadig den samme og jeg gør stadig de samme ting som jeg plejer.
Hvis jeg får jobbet, så er dette den aller sidste gang jeg skal på kattehjemmet...:/
Men jeg kan ikke leve af min opsparing for evigt jo, og jeg skal jo også tjene penge.

Hvis jeg får jobbet, så har jeg en fridag hver anden uge, jeg vil have tilpasset, så jeg kan komme ud på kattehjemmet, for jeg VED jeg vil savne det VOLDSOMT.
Jeg har arbejdsweekend hver 4 uge..så der kan jeg jo også få en vagt på kattehjemmet



 Det er mærkeligt at det endte så brat med kattehjemmet, jeg fik jo først at vide at jeg skulle starte den 1 august igår(hvis jeg altså får jobbet)

Jeg har stadig 3 vagter jeg skal finde en der kan tage(hvis jeg altså får jobbet, og hvis ikke, fortsætter jeg bare med mine vagter)

Jeg startede på kattehjemmet den 17 november 2015, så det er næsten et år..det har været et fantastisk år, og jeg har glædet mig HVER gang jeg skulle derud..Jeg har arbejdet sammen med dyr, som jeg holder så meget af..det er dyrene der holder mig oppe i min hverdag(og selvfølgelig min familie og venner)
Jeg har lært så mange søde mennesker at kende ude på kattehjemmet, som jeg overhovedet ikke troede at jeg skulle komme til at kende, da vi har en afdeling hver-men nej, man kommer til at snakke med alle.

Jeg drømmer jo om at arbejde med dyr på en eller anden måde, og jeg har lært og udviklet mig så meget i forhold til at arbejde med dyr på en helt anden måde.

Det har virkelig været rart at være derude..det har gjort dette "skandale-år"(hvor jeg havde forestillet mig at skulle have en hverdag på VUC) til et godt år alligevel.

Da jeg forlod VUC, så var jeg så bange for at svigte systemet, og ende som en "taber", jeg har ALDRIG forestillet mig at mit liv skulle tage den drejning som det gjorde, og jeg havde glædet mig MEGET til at bruge endnu et år på VUC med alle de søde og savnede mennesker der var i min klasse.


Det er det danske sommervejr.
Man tager shorts og sommertøj på, fordi det var varmt forrige dag, og så regner det liiige når man træder ud ad døren.....








Jeg kigger nærmest på vejrudsigten dagligt, for man kan aldrig vide om det regner om morgen(man iklæder sig e bluse, en trøje og en jakke, bukser og varme støvler), og når man så skal hjemad, så er der pludselig 30 grader.(hvor man sveder som en hest, og ønsker at gå i badetøj i offentligheden, fordi det er så pokkers varmt.)



 Jeg krøb i ly i busskuret.






  

 Så var jeg kommet til Sønderborg og skulle gå den sædvanlige vej til kattehjemmet.






 Så var jeg derude.
Jeg er i den afdeling der er helt til venstre(ikke den med vinduerne, men den uden vinduerne.)



 Lille Ariel(som jeg kalder for Ariella) 
 Jeg kommer SÅ meget til at savne hendes klodsethed, og den måde hun altid stikker tungen ud ad munden på..hendes lille miav, når man ser hende. og den måde hun bare sidder og kigger på en.
Jeg har aldrig set en kat der har gået ind i så mange døre, skaber og væltet så mange koste, fordi hun bare er klodset.
 Og Elliot, der bare ligger os stirrer på en og ligner katten på kattemads-poserne i butikkerne.


Jeg kommer sååå meget til at savne lille Annie..hvis jeg måtte have en kat indenfor, så blev det Annie.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler bare jeg har kendt den kat i lang tid:)
Hannibal på 13 år.

 Han er en vidunderlig lille kat.
 Se lige Ariel.


Og lille Kurt. 



Lille Pikant(der først hed Ray). 




Basse-manden. 

 Bandit og Hr Swan(den sorte).
 Hr Swan.
 Jeg har aldrig støvsuget på kattehjemmet før, fordi at jeg ikke kan lide den høje lyd og jeg har heller ikke lyst til at skræmme kattene..nogle er jo skræmte nok i forvejen.

Men idag var der en der spurgte om jeg ikke kunne støvuge istedet for at feje.

 Jeg kunne ikke lide at lille Nicholai blev bange og hoppede op og gemte sig skrækslaget oppe på hylden.


 Hahah..lille Nando. 

 Han sidder for det meste og miaver og kræver opmærksomhed.
 Lille Pep.
 Lille Paloma.



  


 Hahah--ja, sådan er det at tabe noget dåsemad på gulvet, så kommer der lige 7 katte flyvende hen for at få en godbid.


De er bare blevet så store de 2 små killinger.





Nu kan de gå mere sikkert, de vakler dog stadig.
Jeg tog den ene i at tisse på kattebakken alene...jeg er stolt af den. 






Jeg ELSKER når katte bare ligger og glor på en, som om man er et monster.













Der er rimelig meget opvask, nu hvor der er mange killinger i min afdeling. 
De skal jo alle have mad i form af vådfoder og nogle af de helt små skal have mælkepulver blandet op med vand.



Lille Grey Monday. 





  
Lille Black Friday. 

 Jeg skulle lige ud og hænge vasketøj op, inden jeg kunne tage hjem.
Der er jo meget at lave, når der er så mange katte.
Da klokken blev omkring de 14:00 var jeg færdig.


 Der var sindsygt varmt, da jeg gik hen mod Sønderborg centrum.











  



Jeg skulle lige en tur i kvickley da jeg var ret tørstig, og Ida og Alice var også kørt til Sønderborg. 













Jeg mødtes derfor med Ida og Alice på kvickley.






Vi gik ned på stranden, pga det dejlige varme vejr.

Dannebrog er stadig i vandet.
(Dannebrog er det skib dronningen og kongen sejler rundt i)



















Vi satte os i skyggen af et træ, og spiste de vinduer vi havde købt.










 Mig og Ida ville MEGA gerne bade, så vi gik hen til H&M og kiggede på badetøj, imens Alice sad og hørte musik og ventede på os
Det endte med at vi ikke rigtig fandt noget vi kunne lide.
Jeg fik dog købt en bade-underdel.(og den vises ikke her)
 Da vi kom tilbage til Alice, var det lidt for sent at bade, da vi skulle nå en bus(de havde taget bussen herud)

Vi fik da soppet lidt-vandet var dejlig lunt.


 Vi gik hen til havnen og dyppede fødderne et smut.



Vi sad og kiggede på et par måger, der svømmede rundt og pippede løs. 


 Senere gik vi lidt rundt i Sønderborg.

 







   Så tog vi bussen hjem. 



 











Og gik hjem. 




 Da vi ikke var hjemme til den tid, hvor hestene plejer at komme ud, lukkede vores far dem udenfor.

Da vi kom hjem, lukkede jeg dem indenfor igen.




 Man savner dem, når man ikke ser dem en halv dag:-)















 Min farmors søster var lige på besøg-derfor bilen.










  
  

 Jeg skulle da lige ud og se på ærterne.
 De ser jo rigtig gode ud.


 Minnie skulle da også lige joine mig:)
Ruller rundt i salaten.




 Min farmor er vokset op med at jorden ikke må efterlades u-plantet, for det er spild af jord, så ligemeget hvilken frugt, plante eller grønsag hun har, så planter hun den, til der ikke er mere jord tilbage.


 Hun har den smukkeste samling af alverdens blomster, og de er perfekte til buketter.
















Da jeg endelig kunne få mine fødder ind i huset igen, satte mig, Ida og Alice os til at se winx club. 


Vi så engang winx club hver dag i sommerferien-vi stod op kl 5-6-stykker for at se det.:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar