fredag den 15. juli 2016

Ny græsslåmaskine-Onsdag den 13 juli 2016.

 OMG, jeg har seriøst levet på en løgn hele mit liv!..jeg har altid troet det var stavet duck tape..hahah..jeg har dog aldrig haft en anledning til at skulle stave det på engelsk..Jeg googlede det og fandt frem til at det hedder duct tape.

Der blev vi alle snydt..
 Jeg glæder mig SÅ meget til at jeg får børn..det må være såå vidunderligt, og jeg ved at jeg vil elske dem ligemeget hvordan de er-Bare de er sunde og raske, trives og har det godt.

Jeg glæder mig til synet af min kommende mand(forhåbentlig får jeg sådan en en dag..)og vores børn der sidder og leger med legoklodser eller bamser på et gulvtæppe i vores stue..det bliver såå sødt.

Det skræmmer mig også lidt at man pludselig skal have ansvaret for nogle små væsner, og sørge for at de får en god hverdag og barndom..det er meget vigtigt.

Jeg selv har haft en vidunderlig barndom, og jeg ville ikke bytte den ud for en milliard kr..

Mine børn skal lære at det er okay at være sig selv, og at det er okay at blive beskidt, og få jord på sig-de skal have en masse lærerige oplevelser med i rygsækken.

 Hahah..nuurh..hun har vidst ikke lært hvad det tegn betyder endnu.
Katte kan være lidt krævende nogle gange når der ikke ligger mad i deres skåle..de har ihvertfald klare tegn og hundeøjne der får deres ejere til at fylde skålen op.







 Ja..jeg er ikke fan af det nye snapchat..det er ret uoverskueligt med det der minder, og jeg bruger det faktisk heller ikke..Det gamle snapchat var virkelig dejlig, nemt og overskueligt.


Det har var faktisk en af de morgener, hvor jeg følte alt var trælst, og at der bare var forhindringer overalt.

Alice havde fundet ud af at hun gerne ville til Vejle, og se på et kunstmuseum-hun spurgte om vi ville med-det ville vi jo gerne.

Det var bare meget spontant, og vi havde snakket om det sent i går aftes..så det var ikke ligefrem planlagt særlig godt.

Sagen var bare den, at pga at det var så sent planlagt, kunne jeg ikke komme med.
Turen  derover kostede 107 kr og hjemad kostede det også 107 kr (det vil sige 214 for hele turen)Det er mange penge, og jeg skulle jo også have fyldt penge på mit rejsekort(det tager 24 timer at få pengene overført)
Museums-entreen var/er gratis.

Det endte så med at Ida og Alice tog afsted uden mig.
Jeg ville meget gerne have været med..jeg er bare ikke så glad for spontane ting, jeg vil gerne vide det ihvertfald en dag før, så alt det praktiske kan sættes i stand først.



Jeg gik derfor igang med blogindlæg.
 Jeg var lidt under pres, da jeg havde 2 indlæg der mangede at blive skrevet og indlægget "blog problemer" skulle også skrives.

Jeg havde ca 20 minutter til at skrive det, rede hår, spise morgenmad og gøre mig præsentabel, da min far havde spurgt om jeg ville med ud og finde en ny græsslåmaskine.

Blogindlægget omkring blog problemerne blev skrevet(det er dog slettet nu, da alt er under kontrol og ved det samme igen.)
 Kl lidt over 10:00 kørte mig og min far til Sønderborg for at lede efter en ny græsslåmaskine.



Vi fik vores gamle græsslåmaskine op på truckens lift og fik den hævet op på traileren.

Man kan nemlig få sin gamle græsslåmaskine i bytte med en anden en(havetraktorforhandleren kan give et beløb for den, og derved får man et afslag i prisen på en ny) 


 Det er nu lidt trist at vi skal af med den, da den er fra 1999-det vil sige den er 17 år gammel-vi fik den da jeg var 5 år gammel.

Min farfar har kørt på den dengang hav levede.

Jeg har en historie med den:

Dengang vi skulle klippe grene i vores have, havde vi en trailer sat bagpå, og min søster skulle køre den ud til vores affaldsbunke(vi var omkring 7-9 år der)
Hun kunne ikke få den til at køre, og så kom jeg hen til hende, og trykkede den "stang" op der får maskinen til at køre hurtigere eller langsommere(skildpadde eller hare)-jeg vippede "stangen" for hare op--og så kørte hun ellers bare ind i hegnet..haha-.for hun var ikke klar over jeg havde gjort den hurtigere(der kom dog ingen til skade der)

Jeg har været meget glad for den-for mig er det den bedste græsslåmaskine der nogensinde er blevet fremstillet.

Her er der lige et billede af mig og min farfar, hvor jeg lige havde været ude at køre rundt på den(jeg må have været 5-7 år der)
Den første havetraktor forhandler vi kom til var skov, have og park.

De kiggede på vores græsslåmaskine og tilbød os en god pris for den.
(gearkassen er røget på den og en pakning, så den kan hverken bakke eller køre fremad mere-de får den dog ordnet så den kan køre igen)






Vi kørte dog videre til andre havetraktor forhandlere, da vi jagtede gode priser/tilbud.



Indtil vi fik et godt tilbud i Felsted ved Felsted maskinstation, så slog vi til.
Afleverede den gamle og fik købt en ny.





Vi fik dog bare en låner med hjem indtil den ny-indkøbte kommer hjem. 


Vi var lidt sultne, så mig og min far kørte ind til en tankstation for at tanke bilen og tanke vores maver op.

Vi fik bestilt en fransk hotdog...den var super god-når vi nu ikke kan få så meget kød derhjemme-medmindre vi selv laver maden..haha..

 Til dessert var der is.
 Der var en virkelig sød hund der gik rundt omkring og kiggede på os.
Den hørte til mekanikerne der havde deres forretning lige ved siden af kiosken.

Jeg gik dog ikke hen til den, for man ved aldrig hvilken personlighed den ejer.

Jeg går ikke gerne hen til fremmede hunde, hvis ejeren ikke er der, for ejeren kender bedst hunden.

Selvom jeg meget gerne vil klappe alle hunde jeg møder, så er jeg stadig på vagt.
Jeg har en lille smule skræk for store hunde, da jeg er blevet bidt af en engang(dog ikke alvorligt, men en skramme i armen og i benet)..og det var ikke så sjovt..
 Men flot, det var den.


Da vi var hjemme, gik jeg igang med at slå græsset. 


 Jeg har et par sange jeg virkelig elsker at høre for tiden.
All i wanna do er en af dem.


 
 Imens jeg var igang med at slå græsset, ringede der en, og sagde hvem han var, og hvorfor han ringede.
Han havde set mit jobopslag på en jobside, og kunne godt bruge mig.
Det var  et job med svin, og de er lidt svære at få-især hvis man er under landmandsuddannelse.
Så jeg er beæret-jeg er dog ikke under landmandsuddannelse mere.

Så i næste uge hører jeg mere om det-og ellers et besøg.
Kontrakten er et år, og det er helt perfekt, for der vil jeg jo ind på Hansenberg i Kolding.












 Hestene nød at der endelig var godt vejr. 




 Deres nye frisurer er rigtig fine til dem.,


Bruno har en tendens til at ignorere mig og vælge maden istedet..haha..han skal ud på græs-jagt.


 Vi skal jo til Odense den 15, så jeg fik vasket lidt tøj.
 Vi har jo fået os en ny vasketøjskurv-den er lidt større end den tidligere.
 Hahah..jeg fik båret den hele vejen ned til vores vaskerum..for at finde ud af at man bare kunne tage de 2 underste "stofposer" ud.

 Efter at have smidt en omgang tøj i vaskemaskinen fortsatte jeg på at slå græs.




Her kommer der lige et udkast af hvilke sange jeg elsker pt.



 Haha..der var kun 2 sange!..flot Mai-Brit:)
Lidt efter kørte græsslåmaskinen tør for benzin, så måtte mig og min far en tur på Rema og skaffe noget nyt.





 Nu kunne jeg gå igang igen.


Hestene kom indenfor.


Minnie din lille lort :-P 


Jeg elsker faktisk når hun"forhindrer" mit arbejde..det er sååå sødt....:)
Kattene fik deres mad. 



Derefter gik jeg ud i køkkenhaven for at spise ærter. 



Minnie var klar med kæle-potentialet hun mestrer å godt. 

  
  






  Jeg elsker at placere sjove ting på kattenes hoveder..det er rimelig sødt(selvfølgelig ikke tunge ting, der kan skade dem)


 Dette var lige et lille ærteskrald.









 Hun gav mig bare WHAT-THE-FUCK-udtrykket tilbage..haha..






  

 Harald ville også være med :) 

Ad-de kysser--..:)



 Det endte med at Minnie gav Harald en flad-som altid :D 


Jeg gik igang med at luge køkkenhaven lidt ud med en rive.
Jeg fik revet ved farmors side, da man ikke kan fræse jorden der(der er for kort afstand mellem rækkerne)







Klokken var også omkring de 22:00...


  Den 15 juli(på fredag) tager mig og mine søstre til Odense og besøger vores kusine.


Jeg ved ikke om jeg vil kunne nå at lave blogindlæg for den 14 juli færdig inden vi tager til Odense(højst sandsynligt ikke)
Så blogindlæg for den 14 juli kommer evt efter odense.
Må se hvor meget jeg kan nå i morgen den 15 (vi kører nemlig ved 10:00-tiden )

Jeg ved ikke om jeg laver separate indlæg for den 15-16 juli eller om det bliver er indlæg for Odenseturen.
(gud jeg har mange turer jeg skal lave indlæg over..jeg har travlt nu)

Sååå vi ses bare når vi er tilbage igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar