onsdag den 27. juli 2016

Alices 18 års fødselsdag-Lørdag den 23 juli 2016.

 Årh..jeg ville have ELSKET hvis der var en dukke der lignede mig!
Jeg syntes dog ikke at dukken og barnet nede i venstre hjørne ligner hinanden-dukken er nu lidt grøn og har sjove ører.
 Hahah..ja, hvad tænker katte eller dyr i det hele taget når vi hopper ned i en balje med vand.(her gælder det især hvad de dyr der hader vand, tænker.)
 Hhaha..det kender jeg godt-især med min lillesøster Alice..hun kan kigge på beskeden, ligge den fra sig og ALDRIG svare-det er fandme irriterende...mig og hendes sms-samtale er bare mig der desperat vil have et svar på noget..haha..og Alices er måske bare et lille "ok", eller "ja".
Ida er meget bedre til at svare.

Jeg er nok den der er bedst til at svare, da jeg svarer lige når jeg ser beskeden, så jeg ikke glemmer det.
 Når man har meget mere overskud end man selv behøver, så er det meget vigtigt at give noget af det overskud til en der har brug for det.

Jeg har altid haft et formål jeg har støttet(altså imens jeg har tjent penge eller haft SU-det vil sige fra da jeg var 18 år)
Jeg har altid støttet røde kors(det gør jeg stadig) med ca 125 kr i måneden og dyrenes beskyttelse med ca 30 kr i måneden(når jeg får et job eller tjener mere, så vil jeg klart hæve støtten til lidt mere)

Selvom jeg lige nu ikke tjener en klink, så støtter jeg stadig..jeg ved det er ekstremt farligt at støtte noget, når man ikke tjener en klink..det er meget dumt..i know..men jeg kan ikke lade være...jeg har heldigvis stadig en rimelig stor formue på min opsparing(dumt at nævne penge til offentligheden Mai-Britt--meget dumt)


Da mig og Ida stod op, gik vi igang med at pakke Alices gaver ind. 

Jeg gør mig altid rigtig umage med at pakke gaverne fint, kreativt og spøjst ind.
Jeg ELSKER at pakke gaver ind-det er så roligt og afslappende, og jeg lader altid min kreativitet udfolde sig, og tager min inspiration til gaven som det kommer til mig.


  





 Det er en tradition at børnene(i dette tilfælde mig og Ida) gemmer gaverne for fødselsdagsbarnet(i dette tilfælde Alice)

Vi gemmer dem altid i den store stue.

Vores mor of fars gaver står altid på bordet.
Det er bare en tradition her hos os.
 Fødselsdagsbarnet(Alice) går så rundt og leder efter gaverne og lægger dem på bordet, når hun har fundet dem.


Og så sætter fødselsdagsbarnet bare og pakker gaverne op, og snakker lidt.



 Jeg havde lavet en meget kreativ 18-årsgave til Alice-Jeg havde også lavet en til Ida da hun fyldte 18 år for 20 år siden.
 Nemlig hvor tallet 18 stod op-jeg er stolt af den specielle gave..hahah:)
 Når gaverne er pakket op, sætter vi os hen til et fint dækket morgenborg og spiser nybagte boller.




 Alice elsker jo vindruer, så dem var der en del af også.

 I Alices veganske tilfælde havde vi ikke boller, men hjemmebagte veganske flutes.
 Jeg ELSKER ELSKER roser!-de er SÅ smukke, og kan shine et rum fuldstændig op.





 Jeg er jo stadig igang med denne bog, og jeg vil gerne snart have den læst færdig, så jeg kan få den afleveret, så jeg satte mig udenfor og læste i den, og jeg blev også færdig med den.
 Lidt efter kom mormor på besøg, for at være med til Alices fødselsdag.
 Til kaffe gik vi ud og dækkede vores borde-og bænke-sæt fint op med kage, kaffe og saftevand.

Vores mormor havde selv en af hendes hjemmebagte banankager med(det er den gule kage med det mørke glasur over)
Jeg elsker hendes hjemmebag-det smager vidunderligt.
 Mor havde også bagt en af hendes gode kringler.
De er vildt gode.
 Vi har jo en masse træer på vores gård..og derfor har vi en lille "bue" af træer ved vores græsplæne, der er meget magisk at gå igennem.

 Efter kaffen kom hestene udenfor i det gode vejr.


Justin Bieber og Mø har lavet en sang sammen!..waaauw..det havde jeg SLET IKKE set komme--men de er faktisk overraskende god..jeg er bare ikke så glad for det der "techno" der kommer midt i sangen..eller techno og techno..der er bare a lot going on..
 Yup..der lå jeg så og læste i en ny bog.






 Hvis i har læst bagsiden af denne bog, så skal i bare vide at jeg valgte denne bog i forvirring, og nok ikke ville have valgt den, hvis jeg ikke havde været forvirret da jeg valgte den...hvorfor jeg var forvirret ..var fordi at jeg gerne ville have en ny bog at læse i, men ikke kunne bestemme mig for hvilken bog jeg ville låne, og skulle nå en bus samtidig...haha..sååå jeg kinda tog bare en tilfældig og lånte...

 Og ja..jeg har også lånt 2ëren..Men jeg har det bare sådan at hvis jeg først har valgt en bog og læst et par sider i den, så SKAL jeg læse den færdig..jeg kunne jo gå glip af noget vildt spændende, hvis jeg lagde den fra mig igen.

Medmindre ar jeg føler jeg dør af at læse hver linje og bare er ved at kede mig brutalt ihjel, så må jeg selvfølgelig gerne ligge den fra mig..haha..

 Når man bliver lidt træt af at læse, så kan man jo bare sole sig lidt i skyggen jo.

Nej, jeg har ikke nogen tatoveringer-den  er falsk ..haha..jeg har måske en hang til falske tatoveringer--det er jo sejt man...og man bliver aldrig trætte af dem.



 Kattene ja..de var her også..de forlader ikke bare sådan en:) 




  



Pinkey og Bruno kom ind igen, før vi skulle afsted til Zulu sommerbio igen. 




 Kattene fik også deres mad.
Det er så hyggeligt at stå og lytte til deres gnasken i maden, når vinduet er åbent. 



Jeg tog mig et hurtigt bad. 








 Vi gjorde os klar til at drage  mod Sønderborg.


















 Jeg har altid-siden jeg var helt lille-elsket at tegne ting på mig selv...haha..fordi jeg synes det var sejt...sååååå...Mai-Britt var på sagen igen.





 Vi kørte mod Sønderborg..men lige da vi var halvvejs havde Alice det ikke så godt med at vi kørte til Sønderborg og bare efterlod mor og far derhjemme alene.

Vi tager tit alene ud i verden, men fordi det var hendes fødselsdag, så var følelsen af at tage hjemmefra bare stærkere.

Hun følte at vi ikke kunne tillade os at tage væk på hendes fødselsdag da hun ikke ville såre vores forældre med at deres lille pige var blevet ældre og selv var klar til at tage alene ud i verden.

Jeg kunne egentlig godt føle hende, for den tanke havde jeg også selv da jeg blev 18 år-jeg var også lidt melankolsk..sådan at nu er man blevet ældre og egentlig gerne må slippe sine forældre og tage ud i verden og finde sig selv.....det er bare svært at slippe sine elskede familie, for at finde sig selv.

Vi har det skide godt sammen i vores familie, og NYDER at være sammen-DERFOR er det bare sværere at slippe hinanden.

Efter lidt snak og vejledning af 2 ældre søskende(mig og Ida) havde hun modet til at tage videre til Sønderborg igen..da mig og Ida havde glædet os ret meget og følte at vi havde brug for at være sammen med mange mennesker i aften.




 Vi skulle lige ind og have lidt mere snacks først.







 Jeg hader flyvende pokemons-de er så være at fange, og man bruger nærmest 30 bolde på dem...overdrivelse fremme forståelsen.
 Filmen skulle jo begynde 21:45..men vi kom derhen ret sent.





 Sååååå det hele var fuldstændig proppet af mennesker. 






Vi fandt dog en okay plads..man kunne ihvertfald se noget:)
Mere plads havde vi nærmest ikke brug for.



I pausen lå vi bare og snakkede, grinte og sang med på sangende i baggrunden.

Vi var rigtig forberedte denne gang, med et varmere tæppe og 2 soveposer..så kunne vi rigtig holde varmen.


 Da filmen var færdig tog vi hjemad igen.


 Hjemme igen.

 Så var det bare på hovedet i seng.:)





  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar