mandag den 13. juli 2015

Swagthe-Mandag den 13 juli 2015.

 Stod op 08:20 ca, og gjorde mig klar til at tage til sønderborg for at hente en bog på biblioteket..Ida ville også gerne med, og finde noget læsestof til turen i morgen.







 Jeg lukkede lige hurtigt hestene ud.

Far skulle selv til sønderborg, så vi kunne køre med der.













 Jeg skulle lige hjælpe far med at sætte en skærm på foran bilen, og det resulterede i mochede fingre.(mochede betyder beskidt på sønderjysk)










Da vi var på biblioteket hentede vi de bøger vi skulle hente, og gik og kiggede lidt rundt.

 Jeg fandt lige 2 der interesserede mig, som jeg måske vil låne en dag.
 Jeg fik lånt denne bog, som jeg har fået anbefalet:)..den glæder jeg mig til at gå igang med.
 Jeg sad og læste lidt imens Ida gik rundt og kiggede lidt.




 Og da vi gik hen mod netto, det var bare en smule kompliceret.


Vi var lige hurtige inde i netto. 

 Derefter smuttede vi ind i borgen, da vi skulle vente 55 minutter på vores bus hjemad.

Vi var inde i deichmann..de her sko er SÅÅÅÅ fede..jeg vil rigtig gerne eje dem, men det er jo ikke hver dag man kan bruge dem.




 Og de var endda billige.
 Hahaha, jeg kan bare ikke finde ud af at gå i højhælede sko, i skulle se mig!!:-D..haha, det er så komisk..jeg ligner sådan en pingvin:)

 Fed stil jeg kører der med sokkerne.




 Jeg gik rundt med dem på i ca 10 minutter, da jeg ville være vant til dem..men det gjorde ret ondt i knæene.














Og så var det næste sted søstrene grene. 












 Og derefter en butik jeg aldrig kan huske navnet på.





 Denne her trøje var bare så lækker, og der var 50 % på alle varer.

Den kostede 500 kr før..for dyrt!!!

Nu koster den kun 250..men det sys jeg stadig er ret dyrt...så jeg købte den ikke...men jeg elsker den selvom det ikke er min..











 Hahha, ignorer mit ansigt..jeg er slet ikke god til at tage billeder af mig selv i et spejl, og specielt ikke det her ..haha:D






Da der ca var 10 minutter til vores bus kom, gik vi hen mod busstationen. 

 Så kom den.

 Og vi gik hjem.




Jeg sys bare slet ikke jeg kan tage nogle gode billeder af mig selv for tiden...haha, dette var det eneste  lige på vejen hjemad..grimt, men det dur...)
















Hjemme.






 I søstrene grene fik jeg købt en sæbe der dufter SINDSYG GODT!!!
Jeg kunne dufte til den HELE tiden..


 En ny dagbog..Ja, jeg skriver dagbog hver aften..det har jeg gjort i 6 år nu, og sys det er mærkeligt når jeg ikke gør det..så ,mangler der ligesom noget.


 I netto fik jeg købt nogle rigtig gode smagsoplevelser af the.

En med pomegranate(granatæble)

 Og en anden med rasberry(hindbær)

 Og bogen jeg lpnte på biblioteket.








 Jeg gik ovenpå mit værelse, og spiste lidt kage.


Ja, der er mit billedkunst-billede..det skal bare smides af helvede til..i hate it so much... 



 Jeg pakkede Alices gave ind..hun har jo fødselsdag den 23 juli.


Jeg kunne ligeså godt opdatere min mobils software nu jeg pakkede en pakke ind.






 Jeg fik lavet blog.




Ligepludselig gik jeg i Jon fra popstars 2002 mode.
Jon nørgaard der vandt popstars i pr 2002, der gik jeg i 2 klasse, og var ca 8-10 år gammel.

Jeg havde et crush på ham, fordi han var jo år og ih så lækker og smuk.

10-årige lille mig der ville giftes med jon.

Sådan er det dog ikke mere:)

Jeg elsker dog stadig hans gamle sange..de nye sange er lort.

Men jeg å ærligt indrømme, han er altså et smukt menneske.





Jeg vidste faktisk ikke at han også havde lavet en film om sit liv..den vil jeg utrolig gerne se.

For jeg mener at han røg ud i alt muligt stoffer, alkohol og ballade..

Det var sgu synd for ham, for inderst inde tror jeg han er et venligt væsen.

Men lad os nu se, når jeg finder en måde at se den film på, for jeg kan ikke rigtig finde et sted at se den. 

 På filmstriben.dk skulle man bruge noget der hedder silverlight og det har jeg ikke.


 Så fodrede jeg kattene.







Til aftensmad fik vi pulled pork, salat og baguettes. 











Jeg gik igang med at lave pølsehorn til vores tur imorgen.







 Det er en rigtig nem og medgørlig dej at lave.


 Jeg puttede kun 50 g gær i istedet for 75, da jeg ikke gad at spilde ca en halv pakke gær, hvis jeg tog 15 g fra den anden gær.

Så derfor lod jeg de hæve i 15 minutter længere.





 Ferrari.
 Audi.
 Så skulle den hæve.
 Ida skulle på arbejde kl 17:00 til 22:00 ca, så mig og Alice cyklede ned til dammen i vores by, og fodrede ænderne/gæssene, med gammelt brød og boller.








 Solen var rigtig flot i aftes.






Og så gav vi dem ellers brød. 



















Lige da vi skulle til at cykle hjem igen, ringede mit ur, så pølsehornene var færdige med at hæve. 

 Så cyklede vi hjemad.










 Hjemme.


 Mig og Alice gik lidt rundt udenfor med Harald.

 Jeg gik ind og fortsatte på pølsehornene.
 Der var kun 20 pølser i pakken med pølser, så jeg lavede kun 20.


 De skulle have 10 minutter i en for varmet ovn..Ida tog lige over, og passede dem, da jeg skulle i bad.


 Da jeg var færdig i bad, var de også færdige.
Og de smager megaaaaaaa godt.

 Jeg fik lidt hårkur i.
Vaskede det ud, og nu er jeg så godt som ny.









Så gik jeg igang med at pakke..burde have pakket lidt tidligere her idag.


Vi skal jo til harzen i tyk´skland i morgen på ferie(mig, mor, Ida og Alice.) 

Far skal ikke med da han skal passe vores bed and breakfast, og så vil vil heller ikke lade vores farmor være alene hjemme.

Og bare så i ved det, har vi tyverialarmer og alt det der dingel dangel oppe(det er jo ikke særlig smart at offentliggøre at man rejser væk fra ens hus, på det offentlige net)


Men så længe man oplyser at der er tyveri-alarm-dingel dangel, sat til  så ved man jo på forhånd at det er meget dumt at gøre noget dumt..



 Når jeg skal på ferie, så skriver jeg altid en pakkeliste.

De er gode at have.






 Mit værelse er bare det største rod nogen længe har set.


De der sodavand man kan se, er dem fra da studenterne de kom..de er drukket, af os alle sammen..jeg samler bare ind,da jeg en dag gerne vil donere de der dimser, man åbner colaen med..da de bliver smeltet om, og lavet til proteser til dem der har mistet en arm eller et ben.



























Vi er hjemme igen den 21 juli.
Så der vil ikke komme nogle blogs i de her dage fra imorgen til den 21.

Det bliver dejligt at slappe af og nyde at man har ferie.

Jeg vil dog lave et indlæg om vores tur, når jeg er hjemme igen..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar