fredag den 24. juli 2015

Alices 17 års fødselsdag-Torsdag den 23 juli 2015.

 Vi kom hjem fra vores ferie til harzen den 21 juli.
Igår var mig og Ida bare i sønderborg for at købe fødselsdagsgaver til Alice, og hente min goodiebox.

Jeg lavede dog ikke noget indlæg i går, da jeg lige skal vænne mig til at være hjemme igen, og komme tilbage til internettet igen,

Vi havde jo ikke noget internet i harzen...Men det var så dejligt og befriende..nogle gange så irriterer det mig at vi har internet, og nogle gange har jeg ikke noget imod det.



Der vil på et tidspunkt komme et indlæg op om vores tur til harzen..ved ikke lige hvornår, for der er så mange billeder at det vil tage et par dage at lave, og sortere osv..

Idag har jeg bare et lille fødselsdagsindlæg til jer, da det er min lillesøster Alices 17-års fødselsdag.


Vi vækkede hende med sang, som er en tradition i vores familie.

Bordet var fint dækket.




Mit kamera tager vildt dårlige billeder, hahaha.




Vi starter altid med at åbne gaver inden morgenmaden.

Gaverne bliver gemt, så fødselsdagsbarnet skal finde dem, og pakke gaverne op, når de alle er fundet.

Det er også en hyggelig tradition her i vores familie. 



Vi har forresten fået nyt sofabord..jeg hader det..det passer slet ikke ind..

Det kom bare så pludseligt at vi skulle have et nyt sofabord.


Jeg sad og læste hende i den sofa hvor min far sidder igår..lige pludselig kommer min mor ind.

Mor: "vi skal have nyt sofabord..jeg har købt nyt sofabord"
Mig:"Hva?, hvorfor? nu?"
Mor: "Ja, jeg har lige købt det i en genbrugsbutik for 300 kr"
Mig"okay"..*sidder og er lidt chokeret*(for min mor køber normalt aldrig nye ting til huset iform af møbler).

Lige pludselig kommer min far ind og tager bordpladen af vores sofabord(det gamle, som det nu hedder)..og står og knækker benene på bordet, for det skal vi jo åbenbart ikke bruge mere.(jeg er stadig chokeret)

Mor:" ej, ved det bord sagde du dit første ord ved, og tog dine første skridt ved..uha, det er jo snart 20 år siden".

Mig"ej, gjorde jeg?..det gør det jo ikke bedre at du siger sådanne store officielle ting, nu når far står og knækker bordet"


Og vups, kommer det nye bord ind...Det var historien om, da vi fik et nyt sofabord:)






 Alice havde fået en lp-pladeafspiller med radio fra mig og Ida.

Hun blev rigtig glad for den.
(den kan købes i kvickley for 400 kr)

Den er virkelig hyggelig..jeg ville ønske at vi stadig have sådanne radioer istedet for computere og spotify.


 Den eneste plade jeg har er faktisk kun denne her fra filmen topgunn.
den er faktisk rigtig god.

Vi fik pandekager til morgenmad med sukker, nutella, puddersukker og flormelis.



 Alice havde ønsket sig frikadeller fra vores farmor, for hun elsker hendes frikadeller, og laver virkelig god mad.

Vores farmor havde så lavet en hel masse frikadeller til hende.
Det var virkelig sjovt.

 Det er synd jeg ikke fik taget et bedre billede, men mit kamera er bare så dårligt.
 Ida og Alice spillede lidt guitar koncert.

 Jeg har bare voldsomt mange billeder fra harzenturen, så det indlæg jeg laver om harze bliver rigtig langt..




Til aftensmad fik vi også god mad.
Vores mormor kom på besøg.
Vores farmor kom også, men hun bor jo lige inde ved siden af os, så det er dejligt hun ikke skal køre så langt, hun skal bare gå ca 15 skridt. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar