mandag den 13. juli 2015

Fars fødselsdag-Søndag den 12 juli 2015.

 Bogen ovenfor har jeg faktisk tænkt mig at låne på biblioteket en dag,når jeg har gået læst alle mine andre millioner af bøger.

I kan finde boganmeldelsen her.

https://www.youtube.com/watch?v=VUgpk22YLv8




Ferrarimotorsport har endelig fået en snapchat.

De hedder bare ferarimotorsp.




I går aftes sad mig, Ida og Alice og lavede et fødselsdagskort til vores far, der har fødselsdag idag.(jeg ved ikke om jeg må nævne hans alder for offentligheden, haha..det er jo lidt privat er det ikke)







 Her til morges stod vi så op kl 08:00.

Det er altid godt når en har fødselsdag om søndagen for der spiser vi jo altid pumbler og rundstykker sammen.(pumbler er boller på sønderjysk)
 Vi sad og spiste morgenmad sammen.


 Jeg fik mit arbejdstøj på.
 Mor havde nemlig bedt mig om at save noget træ..så det gjorde jeg.





Lukkede lige hestene ud først.







 Minnie var på opdagelse i hestenes vandtrug.
 Bare rolig, vandet bliver skiftet hver 3 uge, så det er ikke altid så beskidt..og der vasker vi også truget.

 Så gik jeg igang.


 Nu mangler vi kun den bunke træ, og så kan vi begynde at flytte årets hø- og halm-høst ind.
Det skal bare lige høstes først.




 Og så skulle det kløves.



 Åh, de kære små, de elsker havregryn.
 Jeg gik op på mit værelse for at lave goodiebox.








 Hhahahaha, jeg kan snart lave et helt tårn af dem.





 Jeg fik dem endelig ryddet op på mit skab igen..men næste uge når vi kommer hjem fra ferien i tyskland, så er der endnu en goodiebox der skal derop.

 Jeg håber ikke de falder ned.
 Hele familien fik lidt kaffe sammen.
 Denne her ost er de 37 kr værd..den er virkelig god.


 Den der sang love me like you do med ellie goulding..årh, jeg hader den sang.....jeg sys den er så klam, og den irriterer mig...men det er fordi at på det tidspunkt hvor jeg godt kunne lide den og hørte den hver dag, snappede jeg mig en jeg ikke vidste hvordan så ud....og en dag da jeg sad og hørte sangen sendte han et billede af ham selv, og det skræmte lidt...han var MEGET tynd, havde sort langt hår i en hestehale, og sort t-shirt og blå bukser..jeg sys virkelig hans så uhyggelig ud...og lige siden den dag så tænker jeg på billedet når jeg hører den sang...det er ret uhyggeligt.


Her er et link til sangen.
https://www.youtube.com/watch?v=AJtDXIazrMo
 Ja, jeg fik lavet mere end jeg egentlig havde tænkt mig at save.
 Så ryddede jeg op i vores gang.

Vi ryddede faktisk op alle sammen, for vi skulle jo have gæster i aften.

Bare rolig der er ikke altid så rodet i vores gang...jeg smed bare alt på gulvet...Hhhaha.
 Min ynglingsparaply er desværre gået i stykker...snøft huls græde tud tud...

 Man skulle tro vi boede en hel hær i vores hus..men nej, sådan er det at have 3 døtre i huset.

Det er faktisk sko til 5 mand.

 Mor havde dækket bordet rigtig hyggeligt.
 Med fars traktor som er knækudstyret .(når den er knækudstyret er det fordi at når traktoren drejer så "knækker" traktoren, sådan så den bedre kan dreje.)


 Og ude i udestuen var der også dækket op, da vi blev 18 mand i alt.

 Prudst lå bare på sofaen og dasede den.
 Da jeg var igang med at feje, så skar jeg mig på kosten..typisk..

 Mig, Ida og Alice cyklede op på rema 1000 og brugsen ofr at købe is og slik til gæsterne i aften.
























 Og hurtigt hjemme igen.







 Jeg har aldrig nogensinde købt så meget is før.

Vi købte jo 5 bakker is.








 Og de sædvanlige "vafler" til når man skal have is.
 Hun lå stadig og sov.
 Af slik vi jo købt en masse chokolade.

 Farmor kom med småkager.

Hver gang en af os har fødselsdag så kommer hun og giver "fødselsdagsbarnet" en kasse småkager.

Det har hun altid gjort så længe jeg kan huske.

 Far får altid de her slags.

De er super gode.
 Vi andre får specier, men de er også super gode.
 Fodrede kattene inden gæsterne kom.






'
Her får i en lille hurtig præsentation af vores katte.

Prudst(sorte og hvide)..en hunkat.10-12 år gammel ca..Idas kat.
Minnie(sorte og lidt røde)..en hunkat..7-8 år gammel ca..Alices kat.
Stribe(røde,grå, sorte)..en hunkat...8-9 år gammel ca..Min kat.
Harald(rød og hvid)..en hankat...Harald er en tilløberkat, som kom for 5 år siden, så vi ved ikke hvor gammel han er...han er alle sammens kat.





 Jeg var lige oppe på mit værelse for at ordne min skuffe, da den valgte at gå i stykker lige inden gæsterne kom.
















 Yaaaaaaay, dejligt.
 Hele bunden faldt jo ud.
 Så alt mit dynebetræk måtte tages ud af skuffen.

Endnu mere rod på mit gulv.



I pauserne efter og indimellem maden gil vi lidt udenfor for at trække vejret.
 Hahah, Prudst lagde sig nedenunder i min fætter og hans kærestes barnevogn.










 Vi hyggede os lidt med kortspil.

























  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar