mandag den 27. juli 2015

Ringeriderpølse!-Søndag den 26 juli 2015.


Da jeg vågnede pippede det lille væsen i sin kasse. 









Min mor er meget bange for fugle, fordi hun er bange for at de vil flyve ind i hovedet på en og bide osv..men den lille fugl er så lille at den ikke kan flyve endnu..hahah:)

Men alligevel, vil hun ikke for tæt på den...men men men.. hun formåede at sidde og fodre den med regnorm igår..ret godt klaret.


 Så jeg gik ud for at finde nogle regnorm til den.





Lidt efter satte jeg den ud,hvor jeg fandt den igen, for den virkede meget friskere  end igår, da den havde fået lidt mad fra os.

Jeg tog den også kun med ind, da den sadved en vandpytte, uden at sige noget, midt i et storm-og regnvejr..

Næste dag(idag) var der heldigvis lidt bedre vejr.

Da jeg havde sat den hvor jeg fandt den, begyndte den at pippe, og jeg kunne se at der kom fugle som lignede den, hen til den..så nu er den forhåbentlig i bedre hænder, end vi kan give den... Da jeg kom derud igen ca 15 minutter efter, var den væk.

Jeg håber den lille fugl har det godt nu..Ida navngav den forresten Grant pip.

 Og så lukkede jeg hestene ud.









Hver gang der er ringeridning, tager vi ud til vores by, for at se ringerideroptoget. 


Vi har ikke så langt, så vi plejer at gå.







Jeg havde jo min vandflaske med, da mig, Ida og Alice har fastet idag..så jeg har kun drukket vand og the.

Det er første gang jeg prøver rigtigt at faste..det er lidt hårdt..dog plejer jeg aldrig at spise særlig meget til hverdag..men slet ingenting, is kinda crazy.








Det er rart at se så mange mennesker støtte op om ringeridningen.


 Vi står altid på den samme plads hver eneste år, så man kan altid finde os her på hjørnet af cykelstien.

Der plejer at være noget med 200 ryttere..og de er jo så fint pyntet.



 Efter optoget tog vi hjemad..grundet at der ikke er karuseller på ringeriderpladsen mere..fucking trist...det var der indtil 2011 tror jeg..fordi at ringeridningen ikke har penge til de store ting mere...øv, øv øv...Det eneste der er nu, er selve ringeridningen, tombola, hoppeborge til de små, og is, sodavand, popcorn, chips, øl, pølser, pommesfrites, candy floss...osv.



 Jeg kan ikke engang få en morgenmads-rundstykke, og det er jo søndag idag..hahah:)


Når man faster er det godt at drikke noget fastethe...Ida fik købt dette her i harzen. 


 Jeg lavede lidt blog.





Så lidt youtube, snakkede med familien. 







Drak lidt fastethe.

Det smager faktisk rigtig godt. 





 Vi gjorde os klar til at tage ind til ringeriderpladsen for at kigge.

Det her er så et par timer siden vi kom hjem...klokken var omkring 16:00 her.









 Mig, Ida og Alice havde bestemt os for at vi godt måtte spise noget til ringeridningen, for det er jo en tradition, og det er der kun 1 gang på et år.

Hold op, jeg var sulten, og mig Og Ida havde faktisk gået og tænkt på pølsen hele dagen.

Alice har jo fastet 2 gange før, så hun har vænnet sig til at kontrollere sulten.












 Så gik vi afsted.



















 Der er altid rigtig mange folk der hele dagen, så det er alligevel rigtig hyggeligt...Jeg er glad for at der er så mange der støtter vores ringeridning, og jeg håber at der en dag vil komme karuseller igen.

For som barn kan jeg bare huske at ringeridning var så magisk med alle de karuseller der var.

 Det jeg havde glædet ig allermest til...RINGERIDERPØLSEEEEEE!!!!


Årh, det føltes så godt at tage den første bid..når man faster kommer man virkelig til at værdsætte mad.:)
 Og så tog vi da også lige en pandekage..jeg kunne æde 5:D..men jeg holdt mig til den eneC:

 Jeg fik en enkelt pommes frites ved Ida..hvor er hun gavmild :)


 Tilsidst toppede jeg den med en is:-)

Så jeg formåede at støtte ringeridningen med antal kr.

Pølse m brød: 25 kr.
Pandekage: 20 kr.
Is med 3 kugler og guf: 30 kr..
75 kr:D..nu kan der ordentlig komme mange karuseller næste år...jeg håber og ber..:)













 Efter et par timer, tog vi hjemad igen.










Fodrede kattene.





 Lukkede hestene ind.







Jeg fik faktisk filmet en video til min youtube-kanal endelig.

Jeg havde bare virkelig lyst til det, og jeg har også 2 poser af opbrugte produkter jeg skal have snakket om...såi kinda need to film something soon.:)








 Så sad jeg og redigerede den film jeg lige har lavet.


















 Jeg fik den redigeret færdig,, men jeg skal lige have lidt mere plads på min ipad, før jeg kan oploade den..så jeg ved ikke lige hvornår den kommer op.

Der var lige startet en film i tvét der hed knowing, og vi synes den så rigtig god ud...but i should never have watched it...det var en thriller/gyser.


Omg!, jeg bliver så paranoid af at se sådanne film..og det er ikke kun i en dag, men en måned, før jeg glemmer sådan noget..hold op, den var uhyggelig..




Jeg så den heldigvis sammen med familien,..jeg skal ikke se sådan noget alene..:)









Vi var alle så bange til sidst at vi alle sammen sov inde på Idas værelse, haha :)

Snapchat:grisen60.
Instagram:grisen60.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar