torsdag den 11. august 2016

Stort familietræf-Lørdag den 6 august 2016.

 Jeg synger ekstremt dårligt ifølge mine søstre.
De siger jeg er værre end en tonedøv....MEN jeg synger dog alligevel.
Dog ikke i offentligheden..haha..
 Yup...man går heeelt i panik..det må være et usædvanligt godt billede så..hehe..For ham er det sikker bare normalt at like folks billeder..men ikke for den der har et crush på den  der liker ens billede..hihi..
 Ja..jeg har og kan stadig lide en jeg ikke kan få:/
Jeg har nogle folks numre, som de ikke ved at jeg har.
Dog har jeg aldrig leget at mine fingre var pistoler, sååå tit..ihvertfald kun meget lidt så.
Når jeg skal finde sange, så googler jeg dem nærmest altid.
 Det er smukt og dette design kunne jeg sagtens finde på at have på mine egne negle.

Igår sad vi og så en lille smule OL i tv'et.







   
 Jeg startede dagen ud med havregrød med æbler. 

 Mig, Ida og Alice sad og spiste morgenmad sammen idag, hvilket var ganske hyggeligt.

 Idag kom dagen, hvor vi skulle køre helt op til Arrild, som ligger ca en time fra Sønderborg.
Vi skulle nemlig til et stort fætter og kusinetræf.
Det var for min mors kusiner og fætre, samt deres familier.







  












Vi kørte afsted ved en 13.00-tiden, da vi skulle være der kl 14:00.
    








  Turen derhen gik med sang og snak.
Højt humør..Vi glædede os til at se dem alle.


 Jeg havde min bog med, men fik kun læst 4-5 sider, da mine øjne bliver så trætte, når man læser på vej i bilen, og man vil jo ikke have trætte øjne til familie-tam-tammer.

Lidt i 14:00 ankom vi til en spejderhytte i Arrild.






Det så ret så hyggeligt ud.



Mig, Ida og Alice gik lidt rundt og så os omkring efter at vi havde sagt goddag til alle menneskerne.








 Nogle i familien havde ikke set hinanden i over 10 år, fordi vi har familier i sverige og i tyskland.
Nogle havde vi slet ikke mødt før..altså det vil sige at min mor fx aldrig har set sine fætre/kusiners børn(som så er mine granfætre og grankusiner)


Efter at vi havde spist noget kaffe og kage (vi skulle selv tage vores egne kager med, som så alle måtte tage af.)spillede dem der ville rundbold.

Men midt i det hele blev vi nødt til at stoppe spillet, da det begyndte at regne og hagle ret voldsomt.
Det hold jeg var med på førede ellers ret godt.



Så stod vi ellers bare i læ og snakkede.

Hytten hedder egernhytten, hvilket da er et fint  og hyggeligt navn for en spejderhytte.
Man fik ihvertfald følelsen af et kæmpe savn til det at være spejder.
Jeg var grøn pigespejder i 8 år..så det glemmer man ikke lige så let.


Efter at vi havde snakket, og spillet en masse spil, skulle vi endelig have noget god mad.
Det var SÅÅÅÅ mættende og godt det mad..man kunne slet ikke have mere bagefter.
Mig og Ida gik os derefter en tur, for bare at få maden sunket ned, og få noget frisk luft.
Der er da rigtig smukt her i Arrild.
Ihvertfald naturen.







Vi endte ude i en majsmark, fordi at vi bare havde lyst. 



Da vi kom tilbage fra vores gåtur, gik vi hen og snakkede videre og kiggede på dem der spillede bold og spil. 



 Det er ret underligt at møde sine granfætre og grankusiner for første gang(ej ok..nogle af dem har jeg mød en gang før, men der var jeg kun 6-7 år)


Hen ad dagen skulle der tages gruppebilleder og bare billeder generelt.








.

 



 Hen på aftenen da mørket faldt på hyggesnakkede vi, og spillede spil.
Mig, Ida og Alice spillede spil med en af vores grankusiner på 10 år, der altså kun snakker tysk.         
  

Jeg lærte da et par ord så som terning på tysk er en würfel.
Det var da meget sjovt at prøve.
Noget af det hun sagde kunne vi ikke tyde, og andet var nemmere at forstå.
Heldigvis så det ud som om at hun også hyggede sig.
Da kl blev omkring de 23:40 sagde vi mojn og kørte hjemad.


Det var godt nok sjovt at høre nogle snakke svensk.
Det har jeg ikke rigtig hørt på tæt hold før.
Da de var små og var her i danmark, blev der snakket sønderjysk til dem, så de kan kun snakke sønderjysk, men ikke risdansk.
Heldigt for dem, for så forstod de hvad vi sagde.

Langt om længe var vi hjemme igen igen. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar