tirsdag den 9. august 2016

squach-Fredag den 5 august 2016.

Det er smukt og pynteligt, men det ser også en anelse falsk ud, når man kan se selve den falske gennemsigtige negl.
"perlerne" er også alt aæt for store til min smag.

Jeg holder mig nu kun til en..haha...jeg er ikke e n der skejer for meget ud..haha:)
Ej, personlighedsmæssigt ville jeg vælge Taylor Lautner(som han er i rollen som Jacob i Twiligth..han er nederst til venstre)
Udseendemæssigt ville jeg vælge Justin bieber(øverst til venstre eller Taylor Lautner)
Jeg aner ikke hvem de andre 2 er...
Ja, hvad fanden?
Det er da omvendt med mennesker..er det ikke ?


Idag stod den på at gøre rent i udlejning, sammen med far, Ida og Alice.







Jeg skriver altid en liste på min mobil, hvad jeg skal tage med op til værelserne, når jeg gør rent.
Det er så trælst at skulle gå 10 gange op og ned af trappen, bare for at hente den gulvklud eller den toiletrulle, som man havde glemt at tage med op.








Støvsuges skulle der også i alle rum og ude på gangen.








Da vi havde gjort rent i værelserne, sad vi ude på trappen og snakkede.

Jeg havde været ude og lukke Pinkey og Bruno ud, og mødte farmor i haven..Hun fortalte at hun troede hun havde købt agurkefrø..men i virkeligheden havde hun kommet til at købe squashfrø.

Så vi måtte få hendes squash, for det kunne vi sikkert bruge.
Det var nogle ordentlige nogle.
Harald fladede ud i Alices smørhul.
Ida havde lige sat og skåret æbler og spist stykkerne, det er derfor hun sidder med en kniv..hahah..hun går normalt ikke med knive i lommerne..haha :)


Vi hygger.














Jeg elsker at han putter sit hovede helt ind i ens ben-smørhul. 



Et par timer efter, at have gjort udlejningen ren, skulle hestene ind igen.
Harald sidder næsten altid pænt og venter.
  







Hestene er til gengæld nogle utålmodige væsner:-P
Pinkey står og vrinsker og Bruno stamper i jorden:-D

 




Så fik de små andre væsner også mad. 

Minnie-pigen.
Minnie er en kat der godt kan lide at mænge sig ind hos folk, og går gerne forrest i køen, for at få opmærksomhed.
Når Harald kommer for tæt på hende, så giver hun ham gerne en flad.
Når man møder hende, så lægger hun sig straks ned, for så skal man klø hende på maven, og hvis hun ikke gør det, så stikker hun hele sin røv op i hovedet på en.
Hun elsker at hoppe op på ens skød og lægge der og mænge sig.
Når hun får mad, så spiser hun meget meget langsomt.

Stribe-pigen.
Stribe er en bestemt lille dame, der ikke lader hvem som helst komme tæt på en.
Hun viser ihvertfald hvem hun kan lide, og hvis hun først viser sin tillid, så har man den i lang tid.
Når andre katte kommer for tæt på hende, så giver hun dem en flad, eller hvæser sit faretruende hvæs.
Næsten hver dag, når jeg lukker døren op, og har deres mad i hænderne, så giver hun Harald en flad, for hun vil jo gerne have fingrene i maden først.
Hun er en kat der elsker at slikke en i ansigtet..det får hun dog ikke lov til, da hun tit fanger mus, fugle og spidsmus, og det er lidt ulækkert at tænke på, når hun slikker en i ansigtet.
Lige fra hun var helt lille af, har hun elsket at sidde på ens skuldre, så hun har godt udsyn over det hele.
Harald-drengen.
Harald er en charmetrold, og kan charmere sig ind på hvem som helst.
Når han først elsker en, og stoler på en, så gnider han sit ben op ad dem, og savler.
Når man møder ham, så lægger han sig straks ned, for man skal jo klø ham på maven.
Når han først er blevet kælet i lang tid, så kan han godt begynde at savle, fordi det er hans indre killing der kommer frem.
Han gnider gerne savlet af på en..hehe..lidt ulækkert og slimet, men sådan er han., og det er helt fint.
Når han er sulten, så er han sulten og tager gerne fra andres madskåle.
Han bruger meget af sin tid på at gå og tisse på ting, fordi han beskytter os og vores gård, når han går og spreder dufte af stor og farlig hankat.
Alle kattene har hver deres personlighed, og de betyder voldsomt meget for mig.
Selv alle de katte vi har mistet igennem hele min levetid, har betydet og betyder stadig ret meget for mig.
De vil altid være i mine tanker og mit hjerte.
De er der når man er glad, sur, ked af det, forvirret..bare vil have ro, sidde udenfor og læse..ligemeget hvad, så er de altid hos en.

Jeg er opvokset med dyr, og jeg vil og skal altid have dyr.
Livet er ikke det samme uden dyr eller familie og venner.



Jeg havde sådan en trang til at løbe en tur, så det gjorde jeg.






Det blæste da bare en hel sandstorm.








  







Det blev til en lang og dejlig løbe/gåtur:.I







Langs med gåturen/løbeturen, gik jeg og åd brombær, også kaldet brambæ på sønderjysk.


De var ret så gode. 

Det minder mig altid om, dengang vi var mindre og tog på brambæ-jagt med farmor og farfar ude på vores mark.




Så skulle jeg da også lige over og ganske kirsebær på vejen hjem.

Langs med vores vej, er der nogle perfekte kirsebærtræer, og det er der ingen der ved, andre end os..for der er aldrig spist af dem, og vi har vidst det i over 8-9 år.

 Hjemme igen igen. 



Til aftensmad fik vi igen Risotto.
Jeg er efterhånden blevet lidt lettere træt af risotto. 


Om aftenen lå Ida og så dybvad, imens jeg bare lå og slappede af på mobilen.







Jeg tog mig et dejligt bad, og gik derefter i seng. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar