onsdag den 17. august 2016

NY BIL!-Mandag den 8 august 2016.




 Hahah..dengang jeg gik til ridning, så red jeg på en meget gammel hest der hed Prins.

På et tidspunkt skulle jeg op i trav, og så stejlede den på bagbenene og jeg begyndte at skrige mooooooor, faaaaaar....ej..det var SÅ ekstremt pinligt..også bare fordi at jeg var ikke så øvet dengang,.
Men nu når jeg tænker over det, så var det egentlig ikke så slemt, for den måde den stjlede på, var barnemad...hahah..men det var også første gang jeg nogensinde har stejlet med en hest.

 Jeg elsker det her hår.
Det er virkelig smukt, og farverigt,
Jeg kunne godt overtales til at få en sådan vild frisure...dog vil jeg gerne have lidt længere hår først, så man kan klippe det nederste af, hvis der sker en fejl, eller hvis det bliver grimt.
Ej, hvor er den dog bare cute!..Det ser så meget ud som om at den er overrasket hele tiden, pga dens farve under munden/på hagen.
Alices er mester til at lave havregrød, så derfor lavede hun havregrød til mig og hende.
Ida ville ikke have havrregrød idag.


Ved 12:-00-tiden skulle jeg med bussen, da jeg ville til Sønderborg for at handle lidt og aflevere en bog på biblioteket.




 Det blæste ret meget på vej derud, man var virkelig ved at blæse væk.







Jeg satte mig til at vente i busskuret.



Så var jeg i Sønderborg.
Jeg startede med at gå ind og handle.

Jeg skulle have en smugle i Normal.





 Da jeg havde klaret indkøb og bibliotek, gik jeg hen til bussen, for at tage hjemad.

Jeg skulle faktisk kun have  en enkelt ting..men ja..dem der kender mig, ved at jeg da lige skal have lliiiiiidt mere med hjem.

Da jeg sad i bussen, var der en lille dreng på omkring de 5-7 år, der sad og gloede på mig i ca 10 minutter.
Hvorfor han gjorde det, det ved jeg ikke..han må have kedet sig :)
På vejen hjemad, der blæste det ihvertfald ikke mindre end det gjorde her til morges.







Uhh..man kan få gratis oprettelse i fitness-centeret i Sønderborg frem til den 15 august.
Jeg har jo lang tid haft en samtale kørende med mine søskende og min veninde om at starte i fitness.
Fordi det kunne være virkelig hyggeligt og også bare for at styrke vores kroppe og selvfølgelig træne til en sundere krop og et sundere heldbred.




Så var jeg hjemme igen. 


Hestene kom lige et smut ud.



Vores den nye bils ankomst har været forsinket i 2 dage, da ham der skulle udlevere den, har været syg.
SÅ endelig fra kl 15:00, kunne vi køre hen og hente den.












Ca kl 15:00 landede vi hos Als motor.
Det her var så aller sidste gang vi skulle køre i- og se passaten, som vi har haft i 7 år.

På den ene side er det jo trist, og på den anden side er det rigtig lækkert, for vi har kørt uden radio, uden varme og bilen lugtede ret grimt af sure tæer.









Der var godt nok mange fine og nymoderne biler inde i den butik. 




Vi skulle lige sidde og vente på at mor snakkede med en af medarbejderne og fik oprettet den nye bil i hendes navn.



Imens vi ventede kunne vi også gå rundt og se på de mange fede biler.
Her var der jo lige en Aston Martin...de er vildt fede.

Og der var den så...den nye bil:)




Vi har aldrig ejet så moderne en bil, så det var bare så eventyrligt at sætte sig ind i den.
Vi skulle lige sidde og høre om bilens forskellige knapper, effekter og hvordan den virkede osv.
Da medarbejderen havde snakket med os, så kunne vi køre en tur.




Det er jo min mor der har fået en ny bil,men det påvirker jo os alle sammen, for hun henter jo os stadig fra nogle ting og når vi skal ud på familieture, så kommer vi jo også til at køre med i den.
så på en måde er det vores alles sammens.

Der er varme i sæderne, og det er virkelig usædvanligt for os..for det var der ikke liiiige i den gamle bil.
MAN KAN HØRE RADIO!..uh..det er bare fedt.
VARME..der er VARME i bilen..ALLE de vintre hvor vi har sat og nærmest frosset ihjel på vej til skole..



Og den kører VILDT godt.

Vi skiftedes undervejs til at sidde forrest.
Her var det min tur,  så jeg skulle da lige have et par billeder af den inden jeg satte mig ind på forsædet.




Vi kørte en tur til Gråsten, fordi at vi lige havde lyst, og bilen skulle da lige prøvekøres.











Vi skulle da lige have vore første tur i rema 1000 som ny bil-ejer.




Hjemme igen..her er den så..for første gang på vores grund..Hyundai I20. 


Den er så FED!.








Den er så ren indeni og dufter meget af ny bil. 

Da jeg var i Sønderborg her idag, fik jeg købt nogle nye piller i Normal.
Jeg tager jo fiskeolie-piller til at beskytte hjertet, hjernen og synet.

Og Silica-piller der beskytter hår, hud og negle.







Nu skulle de 2 prinser en tur indenfor.


Kattene ligger bare og venter og studerer en når man lukker dem ind.
-og ud for den sags skyld.  :)









 Der er da også lige lidt tid til en samtale.


-og lidt kysseri.

Herefter gav Minnie en dask med poten til Harald.



 Og så stak han lige så stille af, haha:)



  



Så blev han lidt fornærmet...:P 



Om aftenen gik jeg mig en tur.
Kender i ikke det med at i gerne vil gå en tur, men i vil ikke gå alene?.

Lige nu, når man hører så meget om kvinder der bliver overfaldet af etniske mænd(undskyld ordvalget, men helt ærligt..der er sgu lidt problemer med deres adfærd nu om dage) 
Jeg siger ikke at ALLE etniske(og jeg er overhovedet IKKE racist) er folk der ikke kan opføre sig ordentlige....MEN...der er sgu mange der bare pisser på vores land.

De er hjertens velkomne, og det mener jeg virkelig..MEN hvis de IKKE kan opføre sig ordentligt, så er det fandeme UD..lige NU og HER..vi gør så meget for dem..bruger vores skattekroner på dem, og så er de bare ligeglade og gider ikke at indordne sig under vores regler og leve-regler...så kunne de bare have blevet i deres land og fortsat deres umenneskelige opførsel..

Det er IKKE okay at overfalde kvinder, børn eller mænd..
Så derfor er jeg faktisk lidt paranoid, når jeg er ude at gå tur.
Jeg elsker mine gåture..jeg nyder dem virkelig..MEN jeg er sgu ikke så tryg mere...jeg investerer snart i en overfaldsalarm på et tidspunkt, så lyden af den skræmmer potentielle overfalds-idioter væk.







Det eneste der heldigvis overfaldt mig idag var regnen.
Ellers sparker jeg dem bare i nosserne med mine træsko.













Hjemme igen.












Nu hvor det bliver mørkere og mørkere, så skal jeg også lade være med at gå ude så sent.
Nogengange er der bare ikke tid til at nå alt. 



Jeg er meget bagud med hensyn til bloggen lige nu.

Der sker bare så mange ting lige for tiden, hvor alt bare kommer væltende og griber fat i mig på en gang i en stor pærevælling....såå derfor er der lidt stille og forsinkelser på bloggen lige pt.

(men alt det høres der om når det kommer til selve dagene.)..(dette indlæg er jo skrevet for idag..men idag er det faktisk den 15 august..ja..jeg ved det..jeg har bare så travlt med at finde ud af hvad jeg vil job, uddannelse osv osv.)

MEN jeg ved at jeg kommer efter det igen...i hope so..
:)   :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar