mandag den 1. august 2016

Bloddonor?-Onsdag den 27 juli 2016.

Ej, hvor er det dog smukt.
Hvorfor kan gaderne ikke se sådan ud.
Hvis gaderne var så farverige her, så tror jeg ikke folk ville begå forbrydelser, fordi de bliver lykkelige og glade lige når de ser disse beroligende farver.
Jeg er virkelig ikke god til at skrive den første besked der sætter samtalen igang, for jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte den.
Jeg tror mere jeg er en ansigt til ansigt og tag-ud-og-opleve-noget-sammen-person.
For det første jeg gider ikke skrive til folk, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive, og tænk hvis de tror jeg er skide irriterende fordi jeg forstyrrer dem(det ved jeg jo godt er løgn)

Men ja..det der smil har jeg også sat med, når bae skrev til mig, hahah..hvem har ikke det?.
Jeg kan ærlig talt ikke se den såkaldte simple besked i billedet...eller jo..på en måde.
Jeg ser 2"historier".
Den ene teori er:
Den lille dreng er blevet drillet af de 2 drenge der står bagerst i billedet..han er ked af det..Manden der holder ham i hånden. fattig og har set hele "optoget", og derfor hjælper den lille dreng væk fra de to idioter der drillede ham..budskabet lyder så:
De fattige giver altid mere end de har.

Den anden historie er:¨
Manden er fattig, og har ikke råd til et hus eller et sted at være.
De 2 drenge i baggrunden driller ham og kalder ham fattig, hjemløs, grim og hvad ved jeg..
Den lille dreng ser det og går hen for at hjælpe ham og siger at alt er okay, og det nok skal gå..det er dem der er fattige og nogle røvhuller, der bare mangler oprigtig kærlighed.
Budskabet i det er:
At små børn stadig er rene væsner og ikke har fået alt det der ind endnu, med at man skal ikke hjælpe folk, for det er vi for reserverede og dumme til...små børn er vidunderlige og ikke dømmende.


Hahah..det er netop det omvendte jeg gør.
Jeg vil gerne have at den siger den der lyd, for så ved jeg at maden er færdig.
Dog trykker jeg altid væk fra videoer på snapchat, lige når den snart er færdig, for jeg gider ikke have at den selv skifter over til næste video..haha..

Jeg havde endelig fået min pakke, som jeg har ventet 2 måneder på.
Tro det eller ej..jeg ligner ikke en person der har spor styr på kristendom og engle, jesus osv....men det er nu ret spændende alligevel..jeg elsker ting der er overnaturlige og folk der kan forudse ting og sager og se ånder...det er  spændende..men jeg er også sindssyg skrækslagen for det, og tænker tit på det, hvis jeg har set noget uhyggeligt i tvét.
Jeg hader gyserfilm og er bange en måned efter en gyserfilm..ad.

Nå, men da jeg var på mit højeste gud-hvor-er-det-dog-spændende-det-her-moment..der bestilte jeg nogle englekort(som så vidst ikke var det alligevel, fordi jeg ikke kender en dyt til tarotkort og englekort)

Nå, men nu har jeg dem, og så må jeg jo får det bedste ud ad dem.
Det er nogle kort, som man enten kan lægge 2-3-6 eller 10 ud af, hvorefter man så stiller et spørgsmål og trækker 3-5-7-eller 12 kort af og tolker dem.



De er sindsyg flotte.
Alligevel så kan jeg godt lide at der er noget at tro på, selvom jeg slet ikke tror så meget på kristendommen-jeg tror faktisk mere på budhismen og dens teorier osv.
Jeg går i kirke, fordi jeg syntes det er hyggeligt, ikke fordi jeg skal hen og gøre min tror tydeligere..jeg elsker bare at sidde og lytte på historierne og synge med på sange.




Jeg ELSKEDE og jeg mener ELSKEDE blomsterbørns børn, dengang det blev vist i fjernsynet i 90ërne..jeg så ret mange afsnit, og vil mega gerne se hele serien igen engang..mon den er på netflix.
Jeg gik igang med at lave blog.
Kl 12:00 gjorde jeg mig klar til at tage til Sønderborg.
Ida er nemlig blevet bloddoner og skulle ud og have tappet blod for første gang.
Jeg tog med hende, for jeg ville egentlig gerne se hvordan man gjorde når man var bloddoner.

Jeg har en meget stor skræk for nåle,(især hvis de skal stikkes i mig..jeg kan mærkelig nok godt tåle at vaccinere grise og store svin på 115 kg..haha)...men skal jeg selv have et stik..puhaaa..


Det er fedt at have en udlejning nogengange, for så har vi et ekstra køleskab til gæsternes mad(de kan jo også bestille morgenmad hos os)
Når gæsterne ikke får spist eller drukket deres juice, så må vi bare få dem jo.

Sååå..mig og Ida fik lige en lækker juice med på vejen.
Lægen havde sagt at Ida skulle spise od drikke godt med mad og gerne noget med sukker i, før hun skulle have tappet blod. 


Jeg har en stor kærlighed for Capri Sonne.

Så var vi henne på Sønderborg sygehus.
Hun skulle tappes 12:55.









Min mor er faktisk sygeplejerske her på Sønderborg sygehus, så hun kender hele sygehuset.
Jeg ville fare vild med det samme, for det er altså ret stort. 









Det er så stort og langt.
Jeg har det meget underligt med sygehuse..de giver mig myrekryb, og jeg føler mig ikke så godt tilpas på sygehuse.
Måske har det noget at gøre med at da jeg var 6 år skulle jeg have et stik(ved ikke for hvad, for røde hunde, stivkrampe, 6-årsstik..aner det faktisk ikke)..men jeg skulle ihvertfald have et stik..allerede dengang hadede jeg nåle..
Jeg kan huske jeg kom gående med min mor ned ad gangen på børneafdelingen og så hende sygeplejersken..hun havde mørkt hår, sat op i en hestehale, blå kittel på og var en smule buttet, mørk i huden.
Da hun kom med den nål der...omg.
Hun stak først en gang..men kunne ikke finde den rigtige blodåre at stikke i, så hun stak engang mere..og en gang mere.

Og så besvimede jeg, fordi jeg var så bange for nåle.
Det næste jeg husker er at jeg ligger i en hospitalsseng, med en isbjørnebamse, der har en medalje på.

Så var jeg kraftedeme besvimet..haha..der blev min skræk for nåle forstærket.

   




  

Så var det tid til Idas første tap-blod.
Hun skulle først svare på nogle spørgsmål om  hun havde været syg, været ude at rejse, fået nogle vaccinationer, hendes cpr nummer og adresse osv osv.



Der var et køleskab fyldt af cola og sukkerfyldte drikke.
Vi måtte drikke så mange vi ville.
Mig og Ida delte en cocio..den var faktisk ret god-man vil jo aldrig bare tage og tage bare fordi det er gratis.
Hende sygeplejersken ville bare have at vi skulle tage en sukkerholdig drik, haha..og ikke bare dele en..så vi fik da også lige en cola med.

Jeg havde det lidt dårligt med at jeg bare fik en gratis, når jeg bare var med som "passager"
Der var også skåle med chokolade på nærmest hvert bord, man bare måtte spise af.

Jeg får altid ondt i min arm, når folk nævner sprøjter og min arm bliver helt slap..det er fysisk hårdt for min arm, bare folk nævner en sprøjte..

Derefter tog vi på Lidl, fordi at vi ville have en cookie..de er sindsyg gode.



Det var Ida der blev stukket og skulle have en halv liter blod ud af sig, men det var mig der havde ondt i armen og havde kvalme..hahah..jeg følte virkelig jeg skulle besvime da sygeplejersken stak nålen i Idas arm, og der bare pumpede blod ud i en gennemsigtig pose...pyha..

De brune cookies er klart bedst.













 Efter Lidl tog vi på Netto fordi at Ida ikke kunne finde frossen spinat på Lidl. 





Da hun havde fået sit frossen spinat, tog vi hjem.
Jeg havde min bog med til det der blod-donor, men jeg fik slet ikke læst i den.
På Lidt fik jeg købt 1.186 kg ærter, fordi jeg elsker ærter og ville vælge det frem for slik.




De er sååååå gode de her cookies.
Da vi ikke havde tid i weekenden mugede jeg ud hos hestene da jeg havde skrevet et blog indlæg.



Så udenfor med dem:)


Det er  faktisk ret tit at der strander sommerfugle i vores stald, som man bliver nødt til at tage inde i sin hule hånd og løfte dem udenfor, så de kan flyve i sikkerhed.


 Hestene ville gerne ind, så det kom de.










Der blev dækket fint på bordet og tændt lys, og så fik vi aftensmad.




 Som sagt før, så fik vi igen risotto.
Det får vi nærmest hver dag.
Der var heldigvis ikke rosenkål i, for så havde jeg nægtet at spise det. 





Efter maden gik jeg ud for at se til kattene.




For de skulle have deres mad.


Ida havde her til aftes lavet æblekage.
Den var såååååååå god:)

Efter æblekagen tog jeg mig et bad.

Og så lidt youtube.








Ida og Alice satte sig til at se Sherlock holmes..men jeg kan ikke fordrage Sherlock Holmes..såå jeg så bare youtube.

Da de havde set et afsnit af Sherlock, gik vi igang med at se game of thrones.





Derefter så vi the fundamentals of caring.
Shit den var grinerne nogle steder i filmen.
Den er altså værd at se, for der er et godt grin ind imellem. 



  





  


Mig, Ida og Alice Tager til København på tirsdag den 1 august.
Alice skal til en Pattie Smidt koncert, og hun fik ikke lov til at tage til københavn alene om aftenen, så derfor skal mig og Ida med.
Vi tager ikke med til koncerten, vi skal bare rende rundt i københavn imens koncerten foregår, og så hente Alice igen efter koncerten, og derved køre med tog hjem igen midt om natten. 


 Yup..jeg er bagud, men fortsætter når jeg er hjemme igen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar